Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

8861 vizite 9 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

9645 vizite 22 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1580 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

2850 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

1914 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2099 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3137 vizite 19 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3109 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3275 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

1950 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

938 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1365 vizite 22 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1361 vizite 9 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7229 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1730 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2360 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1232 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2239 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1288 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6712 vizite 63 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2525 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1397 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4860 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1184 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4587 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1528 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1139 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2060 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1752 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

997 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

7937 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11791 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4800 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2539 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4757 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10170 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7032 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5007 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7409 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2249 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8584 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4031 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5195 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

6981 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4121 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8402 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4491 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7562 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2835 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11380 vizite 27 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6333 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7854 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21087 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9148 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6456 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8810 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2095 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13868 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23595 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22755 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

6970 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10629 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12597 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9710 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11380 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6621 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25237 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10355 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2599 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2527 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6873 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12406 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19880 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4690 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6470 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1846 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15245 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3774 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2541 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11788 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7757 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5202 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16432 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6468 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5691 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6373 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3607 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6032 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5669 vizite 27 comentarii

Am avut o copilarie comunista frumoasa si linistita, intr-un mic s...

7643 vizite 17 comentarii

In micul sat din Moldova in care m-am nascut am avut o copilarie comun...

3107 vizite 4 comentarii

Prietenul meu Mike din America (nascut in Brasov), care e o somitate i...

8494 vizite 34 comentarii

Vad in televizor cum cativa golani cu fotbalul sparg tot ce le iese in...

4871 vizite 12 comentarii

Iar am schimbat data articolului astuia, si l-am pus din nou in fata.....

8358 vizite 34 comentarii

Consumul de produse culturale e in crestere, bugetele la fel, chia...

11732 vizite 40 comentarii

Tocmai m-am intors de la o intalnire la care niste oameni trebuiau sa ...

9061 vizite 20 comentarii

Fara indoiala, cel mai eficient recrutor din Romania ar fi o foarte pr...

10481 vizite 46 comentarii

Fara indoiala, cel mai eficient recrutor din Romania ar fi o foarte pr...

5323 vizite 2 comentarii

Foarte multi candidati sunt revoltati ca, desi indeplinesc toate condi...

7707 vizite 15 comentarii

Cu ce se mai ocupa Politia Romana: Cred ca multi ati observat ca taxim...

3250 vizite 7 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

NicusorMajoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera PSD, fie ca le place de ei sau nu, ca sunt sau nu de acord cu ideologiile socialiste. Nu stiu daca voteaza sau nu cu PSD, asta nu i-am intrebat, probabil ca nici nu mi-ar raspunde, sau daca ar raspunde nu stiu cat de sinceri ar fi. Mai bine sa nu-i intreb.

Si nu la politicile de stanga sau de dreapta se gandesc cei din business cand vorbesc despre aceste preferinte, ci la stilul de guvernare. Da, Ordonanta 13 inclusa… 🙁

Rationamentul lor e relativ simplu: orientarile si sistemle ideologice, declaratiile de intentii, programele de guvernare si toata retorica ante factum oricum nu au nicio credibilitate si relevanta in Romania, dar absolut niciuna, la niciun partid de pana acum, si pentru inca o buna bucata de vreme de acum incolo, fara indoiala. Si nici oamenii de partid, luati fiecare in parte, nu se deosebesc unii de altii, catusi de putin.

Sa zicem ca luati la intamplare o mie de oameni cu functii, cu afilieri sau cu simpatii politice de la stat, de prin administratie, ministere, mari companii si institutii publice sau private sau pe unde mai sunt ei aciuiti, si puneti pe cate o foaie tot ce au facut in mandatele lor, ce au propus, ce idei si initiative au avut, cum s-au purtat si cat au furat sau cat au dat de la ei, cat de eleganti sau cat de neciopliti sunt. Dar nu puneti si numele fiecaruia pe acea hartie. Apoi dati foile oricui vrea sa le citeasca si le cereti sa spuna daca omul din hartie e PSD-ist, PNL-ist, PDL-ist, UDMR-ist sau din ce alte partide au mai ajuns pana acum la guvernare. USR-ul nu intra deocamdata in scenarii, pentru ca nu au fost inca la putere.

Da, desigur, raspunsurile vor fi absolut aleatorii. Nimeni, sub nicio forma, nu va putea sa spuna ca da, domle, se vad aici capul, sufletul si mana unui penelist de nadejde, sau a unui pesedist, respectiv, sau ce o mai fi el.

Si atunci, ce vede omul de afaceri diferit? Pai la PSD e disciplina, nene, astia sunt ca la armata, nu prea misca nimeni in front. Asta inseamna ca eu trebuie sa vorbesc doar cu unul dintre ei, cat mai sus se poate ajunge, si atunci stiu ca daca acela zice da, sau nu, sau orice, nu trebuie sa mai vorbesc si cu cei de sub el, cum e cand sunt ceilalti la putere. Cel putin stii ceva clar, fie ca iti rezolvi sau nu problema, si daca ai stabilit ceva cu unul de sus, esti sigur ca toti ceilalti de sub el executa ce a zis ala, fara sa cracneasca.

De aceea guvernarea lui Adrin Nastase a fost cea mai apreciata dintre toate in randurile oamenilor de afaceri, de departe. Daca puneti pe oamenii de business, si chir si pe cei de la stat, sa faca un top al guvernarilor de pana acum, veti vedea ca patru din cinci asta va vor spune.

Nicusor, sper sa-ti foloseasca informatia! Nu te lasa influentat de aparente. Oamenii de afaceri seriosi si cinstiti sunt din lumea ta, intr-adevar, cei mai multi sunt la fel ca tine, stiu ce spui si pentru ce te lupti si te aproba, unii te si sustin direct sau chiar fara sa stii. Dar aproape niciunul nu ar vrea sa fie guvernat de tine, in acest moment, chiar daca te-au votat si te vor vota si in continuare. Principiile si idealurile sunt frumoase, desigur, greu de imaginat ceva bun fara ele. Necesare dar nu si suficiente, esti matematician, stii bine ce spun.

Pentru ca guvernarea se face cu ordine, cu disciplina, cu mana forte si cu autoritate etalata public – cel putin in Romania si pentru inca multi, multi ani de acum incolo. Or, daca nu le arati ca stii si ca poti sa faci asta, oamenii de afaceri te vor vedea bun doar ca sa-i demasti pe hoti si pe corupti si sa le pui bete in roate, dar nu mai mult de atat. Si nu doar ei… De ce crezi ca a castigat PSD-ul alegerile? Sper ca nu iti inchipui ca toti algatorii lor au luat de bune promisiunile lor electorale, sau ca macar stiu ce ideologie si ce principii au. Nu, nici pe departe! I-au vazut in stare sa tina bine lucrurile in mana, atat! Singurii in acest moment, din pacate. Restul mai putin conteaza pentru alegator, iarasi din pacate… 🙁

PS: ca tot mi-au pus multi intrebarea, fie direct, fie aluziv: eu l-am votat pe Nicusor Dan de cand a aparut in peisaj, si la primarie si prin alte parti, si i-am si indemnat pe toti cei care m-au intrebat sa o faca.

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone
Data actualizarii: January 7, 2018

  • Elena_H :

    Penibil titlu de articol: oamenii de afaceri prefera PSD! Nu fac politica, dar de ce PSD? Acolo exista o sturctura comunista cre se indreapta cu pasi repezi spre anrhie! Contractele cu PSD nu participa la licitatii sau daca participa, treburile sunt aranjate! E vorba de comisioane. Si de mentalitate: unii sunt prosti si unii sunt destepti!
    Referitor la recrutarea Dvs., cred ca lasa de dorit. Aveti un brand, deci vindeti. Vindeti la firmele mari. Si stim cu totii cum se fac angajarile pentru posturile importante in firmele mari. E doaar parerea mea!

  • un domn :

    as vrea ca Oamenii de Afaceri care prefer P$D sa ii vad implicate in chestiunea urmatoare : Scoaterea Bolovanului al XIII lea din “apa” http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21612743-dragnea-specialistii-spuna-facem-oug-13-trebuie-facuta-dezbatere-integrata-despre-toata-legislatia-din-domeniul-judiciar-inclusiv-codurile-penale.htm

  • carcotasa :

    Ai dreptate, P$d este o mizerie, si tu stii asta din proprie experienta. Fuziunile “ascunse” de ochii lumii sub George Butunoiu Group si intermedierile facute pentru anumiti indivizi, stii tu care, isi spun cuvantul. Eu nu te contrazic.

  • vaidenoi :

    oricat de mult nu suntrem de accord, GB are dreptate, in jumatatea din adevar pe care o spune. Asa este, toti marii antreprenori romani au tanjit dupa guvernarea PSD-Nastase (nu dupa Ponta, atentie!).
    Ceea ce insa GB nu spune (nu cred ca nu stie ci mai degraba nu vrea sa puna bête in roate proiectelor pe care le are cu statul) este motivul pentru care acestia tanjesc dupa 2000-2004.
    Am sa va spun eu motivul citand spusele din 2010 ale unui amic de-al meu, devenit mare antreprenor si milionare odata cu epoca Nastase: Taticu, astia de acum nu mai stiu sa faca afaceri. pe vremea lui Nastase daca bateai palma pe un 10% din contract, stiai ca asa se intampla Astazi (2009-2010) iti cer astia 20%, in avans si nici nu ai garantia ca daca sunt inlocuiti a 2a zi mai faci proiectul. Iar daca ii prinde DNAul, te dau in gat si nu-ti pierzi doar banii.
    Aceeasi idee o sa o auziti la toti milionarii sau miliardarii “de carton” ai Romaniei: Voiculescu, Sarbu, Nicolae, Porumboiu, Iacobov, Iancu de la Timisoara, Umbrarescu (regale drumurilor pe vrema lui Nastase), Iordache si multi altii ca ei, pe care astazi ii vedeti ca fac coada la DNA sau isi scriu memoriile prin penitenciare. Iar daca ar invia din morti, acelasi lucru l-ar spune si Patriciu sau Adamescu.
    Bineinteles ca si Mittal, rusii de la Alro (+rusii care au luat si distrus metalurgia romaneasca), Austriecii de la OMV sunt printre strainii care nici ei nu si-ar permite sa injure guvernarea PSD, fiecare din alt motiv.
    Din pacate acesta este genul de antreprenoriat dezvoltat in Romania in perioada postrevolutionara. O data ce riscul legal a crescut, a crescut neincrederea, riscul mai mare a generat spagi mai mari si “in avans” si atunci toti “marii” oameni de afaceri s-au trezit ca nu mai stiu sa faca afaceri si ca era “mult mai bine pe vremea PSD”.

    • un domn :

      epic comentariu si Plin De Substanta ! LCK ar fi bine sa o notificati pentru detalii suplimentare; El Insusi A.Nastase rade si se distreaza ca un “gaga” pentru ca NOI, Societatea Civila NU reusim sa il acuzam de asa ceva, pacat ..mare pacat !
      p.s oare A.Nastase ce active butoneaza prin prive banking ? 2 miliarde de EUR ? mai mult ?

  • Maria :

    Din pacate Domnul Butunoiu are al naibaa de mult dreptate.In anul 2004 in preajma alegerilor un director cu pozitie importanta la o multinationala imi spunea ca PSD o sa castige ,referindu-se la Nastase.Eu personal l-am contrazis am spus ca este imposibil ,este prea mult pentru Romania.Si eu am avut dreptate,multinationala, exista in continuare in Romania cu afaceri prospere, despre care eu am o parere foarte buna.Acum vad un fan P-ta Vicorieie un alt director de la o alta multinationala ,englez,de care imi este greata .Cunosca cum a distrus compania cum s-a combinat in tot felul de afaceri dubioase desi aia de afara l-au trimis pentru cu totul altceva.Ii place adrenalina si nu cred ca are un ideal sau un principiu !

    • Disciplina ? :

      Pai disciplina e si in Rusia, Coreea de Nord, Turcia. Da, e asa de buna disciplina asta ca toti antrepenorii fug de tarile astea si mai ales cetatenii care pot aduce plus valoare acelei tari. Cand vorbiti de oameni de afaceri va referiti la cei cu afaceri mari , la cei care au contracte cu statul si au nevoie sa li se garanteze contractele. Va spun sincer ca habar nu aveti de situatia unui mic antreprenor. El niciodata n-a contat, pentru el oricine a venit la putere nu i-a rezolvat nicio problema. Nici PSD, nici PNL, nici PDL.

  • Anonymous :

    Is this a joke ???
    Cum dracu sa spuneti ca multinationalele prefera PSD ?!
    Nici macar prin prisma obedientei …
    Ce ati fumat ???
    Faptul ca unii incearca sa se adapteze situatiei nu este o scuza

    • un domn :

      ))))) e un test..precum filmul break point de la pro…)))) P$D este o Mizerie..chiar nu va dati seama ?

    • Mike B :

      Predictibilitatea rezultatului mitei.
      In unele tari, mai ales Europene, se inchid ochii cind filialele straine dau mita.
      Unul din motivele ca marile firme din USA nu sint prezente in Romania este exact The Foreign Corruption Act. Pedepsele sint foarte drastice.
      La alte firme, mai ales Europene, este mai usor. Este stiut ca managementul acestor firme este “short termist”….profitul miine, sau “nu se uita in afara gardului lor”.
      Rezultatul va fi o diferenta de genu India versus China in atractia capitalului strain.
      China a crescut fenomenal….India…ma rog.
      Sa nu crezi ca nu sint multi tineri foarte foarte isteti si proficienti in meseriile lor in Romania si nu sint destule firme foarte foarte serioase care ar vrea sa deschida facilitati in Romania. Numai ca mediul politic si de afaceri e corupt!
      De aceia trebuie sa iesiti in strada. Pentru copii vostrii.

      • un domn :

        cat ne ar costa Mantuirea lui Phutin Cracanat (este cracanat la propriu) sia Trompetei in tzara melaniei ? acolo se intalnesc in perioada urmatoare; Black Ops si Akademy Black Water ar fi Mantuitorii potriviti

  • Mesaj de pe Linkedin: Domnule Butunoiu Am citit articolul dvs despre oamenii de afaceri si PSD. Nu v-am raspuns cu comentariu, va radpund direct. Va apreciez activitatea dar va rog sa nu murdariti Linkedin cu activitati politice. Multumesc.

    • un domn :

      buna ziua
      este corect ce a scris acel Om, practic P$D si penele au adus politica la nivelul imaginii Paltformei Glina, acolo e agora unde se poate vorbi/comenta politic despre…nimic, acolo e locul celor ca Iliescu si descendentii lui politici alaturand natural pe cei de la penele care au jucat si joaca alba neagra cu Romania, alaturi de P$D

    • Dicky :

      Daca mesajul acesta pe care l-ati primit este pe bune, atunci imi fac serioase probleme apropo de discernamantul unora de acolo. Articolul a avut cat se poate de multa legatura cu mediul business, si nu avea nici un element de partizanat politic, ideea de partid politic era acolo folosit strict contextual. Platitudini si citate rupte de context sunt tolerate, insa daca cineva are cat de cat o parere argumentata de ceva care are legatura cu mediul economic, I se da peste nas? Trist.

  • NN :

    Ma scuzati. Predictibilitatea si stabilitatea, inseamna in primul rand coerenta si decenta in decizii. Logica in decizii.
    Oamenii de afaceri cu care vorbiti prefera sa faca business bazat pe “combinatii” si “cum o jucam p-asta”

    Iar multinationalele astea in care arunca toata lumea cu … pietre si cu care sunt convis ca ati si colaborat… Oare nu au ridicat standardele de calitate? Cele salariale? Nu exista vina pentru multinationale. Exista vina pentru guvernanti care nu sustin afacerile “create” pe plaiurile mioritice.

  • Codrut :

    Eu cred ca unii oamenii de afaceri doresc predictibilitate si stabilitate in timp ce altii nu doresc sa renunte la oportunism si la intelegeri facute pe sub masa. Ca fiecare om au si ei preferintele lor politice in functie de ideologia politica la care adera sau pe care o considera acceptabila. Daca sustin un partid sau altul pentru beneficii materiale asta se poate numi doar oportunism. Singura necunoscuta este cati oameni de afaceri cinstiti se implica in politica din punctul meu de vedere.

    • un domn :

      CORECT si Frumos spus; P$D este in TOT si Toate “deal-urile” publice sau Private !

  • Grindeanu :

    Maestre ai dezamagit crunt…stiam ca faci afaceri cu statul, ca atare de aici simpatia pentru PSD, dar sa te compromiti in asa hal…ti-ai pierdut orice umbra de credibilitate… A naibii coincidenta sa scrieti acest articol tocmai acum cand e evident ca multinationalele si oamenii de afaceri sunt impotriva PSD!

    Cum puteti expune faptul ca oamenii de afaceri apreciaza faptul ca PSD conduce cu o mana de fier? Pai si Hitler a facut la fel, dar a facut bine? Cu ce ajuta tara faptul ca se conduce cu mana de fier cand se legalizeaza furtul? Ati pierdut orice credibilitate si respect. Pe veci!

    • Florin :

      Ferdinand Porsche, Hugo Boss, Bayer, IG Farben, Guenther Quandt (BMW), Krupp, si multii alti au fost fanii lui Hitler pt ca a adus liniste sicontracte grase.

    • tatucu' Dragnea :

      Relax. Butunoiu doar se distreaza, si o fac si altii pe blogul lui. 😉

      • Tavy :

        Nu se “distrează”. Absolut deloc. Este unul dintre cei care au făcut cele mai profitabile afaceri în domeniul HR. Pe banii contribuabililor. Și cu ajutorul partidului. Care? A scris în articol.

  • Preferinta oamenilor de afaceri nu e pentru PSD nominal, ci pentru felul acesta de a face lucrurile. Daca ar fi Gigi Becali la guvernare si ar fi mai organizat si autoritar decat ceilalti, l-ar prefera pe el. Si, in primul rand, multinationalele si strainii, in general, vor asta si prefera sa lucreze cu PSD, din “oferta” existenta, pe principiul raului cel mai mic pentru ei si pentru problemele lor curente si IMEDIATE. Nu e treaba lor ce se intampla aici pe temen lung sau la nivel social dincolo de gardul companiei lor. Cati oameni de afaceri ti-au spus ca ar vrea sa fie in continuare guvernati de Ciolos? Mie aproape niciunul. Desi toti sunt de acord ca a fost sincer si bine intentionat, ca ideile si proiectele lui au fost poate cele mai bune dintre toate cele vehiculate in spatiul politic si, atentie aici!, unele dintre ele chiar au fost puse in practica si cu efecte benefice pentru businessurile lor, pentru economie si pentru societate, in general! Da, probabil ca in guvernarea Ciolos s-au facut cele mai multe lucruri bune pe unitatea de timp de la revolutie incoace, dar tot nu e de ajuns pentru oamenii de afaceri (si cred ca nu numai pentru ei) ca sa-l vrea din nou la guvernare. Dupa principiul: “Multumim pentru idei si pentru proiecte, insa, daca sunteti amabil, am vrea sa ni le dati si poate gasim pe altcineva care sa le puna in practica!”. Sper sa ajute informatia asta… (raspuns pentru Valentin, insa si pentru multi altii care au facut observatii identice pe retelele de socializare) GB

    • Mike B :

      Interesant si probabil foarte adevarat.
      Un popor care are envoie de “lideri autoritari”. Clar nu un popor de pionieri, de expeditionari, de colonizatori….mamaliga care nu explodeaza.
      Pacat ca se fura ca in codru!
      Daca nu ar fi republica bananiera ideala de facut bani !

    • Mike B :

      Ce paral cu realitatea e cintecul ala “Desteapta-te ….croieste-ti alta soarta…sa aratam in lume..” … paralel cu ralitatea :))))

      • un domn :

        servus Mike
        cantecul este Imnul Romaniei, Realitatea INSA nu e actuala…e necesara aceasta Precizare

        • Mike B :

          :))) Servus “un domn”,
          Superb exprimat! “Realitatea nu este actuala”.
          Oare ce cintec ar fi cel mai adegvat pentru un imn contemporan?
          Steagul ar trebui sa il fi lasat cu gaura ca in timpul “evenimentelor”.
          Put sa spuna ca s-a furat mijlocul de a ramas o gaura !!

          • un domn :

            merci de apreciere…gaura este Simbolul ..acelei Red Hole care a inceput la 30.12.1947 si …s a “concluzionat” la 26.12.1989 prin penetrarea fizicului Odioasei si Odiosului de corpuri metalice Puternic Determinate

            Imnul Romaniei este Insufletit chiar daca unii spun ca e Prafuit; nu iti pot cere sa ma crezi INSA am defilat cu o pancarta cu Suficiente Cuvinte scrise pe ea care sa Motiveze “Dragostea” Mea pentru P$D si emanatiile FSN – #Rezist !

            • Mike B :

              Cred ca ai iesit, ca o persoana decenta.
              Unde se va sfirsi toata “povestea” asta nationala?
              Diferenta fata de Occident (Germania, Franta etc.) este mai mare decit era pe vremea “plumbuitului”….vre-o 3 milione si-au luat lumea in cap….etc. etc……stii povestea….
              Un “failed state” ca unele tari africane, sau unde?

              • un domn :

                apai..la mine in Maramures circula si in prezent o vorba : la tocila /la ptietroi/sa tai gatu la Ciocoi….cum fizic acest deziderat este Primitiv (desi mie personal nu mi ar displace) #Rezistam in Strada pana cand Guvernul Pinochio dispare, speram ca P$D sa guverneze responsabil (in opinia mea Slabe Sperante…) si atunci ne vom linisti….tot personal Militez Zilnic pentru scoaterea P$D in ilegalilate, cine vrea Partid De Stanga..apai fara PECEREISTI, fara securisti si fara coliva de P$Disti ….si asa intram in Normalitate

                • Mike B :

                  Cocktail-ul dat de USA retras in cochilia sa, Germania incalizita cu gaz rusesc, alte tari Europene cam zgiltite si un guvern mostenire Secu-FSN-ist la noi poate fi foarte amar pentru acea majoritate …..

            • Mike B :

              De rahat trebuie sa se simta tinerii ! In fine, aia care au ramas.
              Mai lipseste sa se scandeze chestii de genul “Nu vrem bani/ Nu vrem valuta/ Vrem Petrica sa ne f…” !!

              • un domn :

                am inceput cu tov petrica walter roman….apai o sa ramai uimit..dar exista doamne Respectabile care sursura la scursurile verbale exprimate in media de numitul inginer etudiant la Touluse…el nefiind decat (preluare de la tov Draqnea…) un biet fiu de NKDVDist

                • Mike B :

                  Mai lasa sa treaca citeva luni pina se aseaza lucrurile in State si prinde “vecinul de Rasarit” si mai multa vlaga. Sa vezi ce fain o sa fie atunci. Doamnele respectabile vor putea citi revista Sputnik in loc de National Geographic :))))

                  • un domn :

                    o neagra perspectiva imi tastezi aici…dar negresit imi voi folosi TOATE abilitatile sa “ii primesc” inclusiv pe cei de la Spetnatz…tot la mine in Maramures se spune…”voi muri cu ei de gat”…dar nici lor nu le va fi bine, si nici un spital din URSS nu ii va recupera fizic,psihologic…etc
                    Am o determinare poate aproape de kamikaze cand e vorba de URSS, as vrea sa afli de la mine…nu sunt singurul…asta nu include ca unkiu sam aka Trompeta este pe gustul meu (nici Clintoneasa nu era…dar deh..dilema Iliescu vadim..s a intamplat si in US )

                    • Mike B :

                      Chestia ca relatiile US cu “vecinul de la Rasarit” se vor schimba este foarte, foarte probabil.

                  • un domn :

                    as vrea sa continuam dialogul…consider ca cititorii vor prinde curaj si se vor alatura civilizat (fara invective marca “Liz”), in cateva minute imi voi dezgheta cazanul german parcat in apropierea blocului si revin cu bucurie aici in max o ora (daca esti pe fusul orar de la Bucuresti )

                    • Mike B :

                      Lasa ca vorbim noi :))) Aici e trecut biiiine de miezul noptii…

                    • o doamna :

                      🙂 🙂 🙂 mai rezisti?

  • Gagi :

    Maestre m-ai dezamăgit. ….

  • Radu :

    da, ai dreptate. fara “din pacate” sau “din fericire”. asa stau lucrurile.

  • Tavy :

    Recunoşti că ești susținător PSD? Recunoşti că cele mai bune afaceri le-ai făcut în timpul guvernărilor PSD?

  • tony :

    nu inteleg de ce apare numele lui nicusor? omul asta nu stie sa vorbeasca corect si coerent sa fie inteles de orice om din tara asta. are exact profilul de “babalau”, cum vrei sa impuna respect si autoritate. nici la el in partid nu e luat in serios.

    • Cred ca nu intelegi ce spune Nicusor Nan nu din cauza coerentei lui, a tonului vocii sau a felului in care arata, ci pentru ca vorbele pe care le spune el nu au un inteles pentru tine, nu iti suna a ceva cunoscut… GB

      • un domn :

        buna dimineata George
        indiscutabil N>D nu are efectuate stagii de Presentation Skills, indiscutabil USR inca nu si a sedimentat Voicile din Partid – balbele asimilate unui consum prealabil de un spectru larg sau limitat de produse psihedelice sau alcoolice poate fi banuita…ce merita precizat ? ca in fata elefantului P$D timid dar activ si natural apare miscarea de opozitie, aici nu includ PNL care alaturi de UDMR reprezinta “cooperativa” blatista a politicii dambovitene…cum era titlul unui episod Star Wars…A new Hope…acest fapt merita constat cu fermitate;
        oamenii de afaceri care prefera P$D cred ca sunt nepoti sau odrasle ale unor emanatii FSN care din punct de vedere social,medical sau relational au considerat ca trebuie sa isi educe lupii tineri si sa ii lase in fata, apoi afacerile din 1990 – ytd au fost si mai sunt puternic inchegate in PCR, doar cu P$D (cel putin in industria unde activez de la banci la asigurari sunt Vectori de Activitate si Imagine puternic legati de par cu funie..prin P$D)
        Mediul de afaceri inca nu se poate echilibra in conditiile date cu P$D subversiv si puternic ancorat in domenii cheie…doar DNA ul a mai scuturat pomul si asa companii in care actionariatul este free of P$D incep sa se manifeste cu adevarat Profesional
        CONCLUZIE : daca Proclamatia de la Timisoara (prima) si Legea Lustratiei aka Legea Ticu se vor insera in Constitutie este posibil si probabil ca si mediul de afaceri sa fie curatat de adulatorii P$D

  • carcotasa :

    Butunoiule, adica cum? Recrutezi angajati “curati” din punct de vedere moral, si care, nu incalca legea, pentru niste oameni de afaceri al caror profil moral nu il cunosti si nici nu te intereseaza? Eu zic ca nu prea e bine, tu ce zici? Atentie, Butunoiule, in cazul profesiilor liberale, nu prea merge cu ordinea si disciplina, instituita de diversi (potentiali) penali, legea e doar una, si, se aplica sau nu, in functie de “pe cine reusesti tu sa-l duci cu zaharelul”, sau, din contra, aplicand alte tactici. Prin urmare, recruteaza-i, pardon, “racoleaza-i”, cu grija. 😉 Cei din profesiile liberale, cu regret iti spun, nici macar angajati nu-i poti numi. Ei sunt consultanti, fie ca-ti convine tie si/sau altora pentru care “racolezi”, fie ca nu. Unii consultanti de astia fac ei “recrutarile”. 🙂

  • Iustin :

    Ați putea vorbi și cu oameni de afaceri care nu preferă PSD însă înțeleg că aveți relații/clienți/venituri din aria lor.

  • Mike B :

    Probabil asta este o explicatie buna a faptului ca afacerile din Romania nu razbesc in afara tarii unde sint “de mina a doua” comparat cu multinationalele!
    Indiferent de PSD, PCR sau de ce partide o fi vorba, a forta predictibilitate intr-o lume organic nepredictibila este cel mai clar semn ori de prostie ori de corupere!

    Ceausescu a vrut predictibilitate in pretul petrolului si in output-ul industrial cind a luat imprumuturile …..rezultatul il stim.
    Cameron “a prezis” ceva si s-au trezit cu un Brexit. Hillary a prezis si ea ceva si iata….
    Politicienii insisi sint in fata unor fenomene nepredictibile.

    Ca om de afaceri sa vrei predictibilitate de la cineva care trebuie sa actioneze in medii impredictibile inseamna ca sau esti prost sau stii ca fortezi nota numai in favoarea ta ( o mita aici, o proptea acolo…)

    Iar daca cineva spune ca “guvernarea se face cu ordine, cu disciplina, cu mana forte si cu autoritate etalata public – cel putin in Romania si pentru inca multi, multi ani de acum incolo” spune de fapt ca guvernele se vor succeda, la intervale scurte, ca intr-o usa rotativa!
    Asa ceva e valabil in Middle East ( cu toate ca la ce se intimpla se pare ca nici acolo nu prea mai e valabil), China Populara, Rusia, ceva tari africane.