Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

8859 vizite 9 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

9645 vizite 22 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1580 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

2850 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

1914 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2099 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3137 vizite 19 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3109 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3275 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

1950 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

938 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1365 vizite 22 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1361 vizite 9 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7229 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1730 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2360 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1232 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2239 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1288 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6712 vizite 63 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2525 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1397 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4860 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1184 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4587 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1528 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1139 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2060 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1752 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

997 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

7937 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11791 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4800 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2539 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4757 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10170 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7032 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5007 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7409 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2249 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8584 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4031 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5195 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

6981 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4121 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8402 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4491 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7562 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2835 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11380 vizite 27 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6333 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7854 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21087 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9148 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6456 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8810 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2095 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13868 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23595 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22755 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

6970 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10629 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12597 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9710 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11380 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6621 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25237 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10355 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2599 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2527 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6873 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12406 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19880 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4690 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6470 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1846 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15245 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3774 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2541 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11788 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7757 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5202 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16432 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6468 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5691 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6373 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3607 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6032 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5669 vizite 27 comentarii

Am avut o copilarie comunista frumoasa si linistita, intr-un mic s...

7643 vizite 17 comentarii

In micul sat din Moldova in care m-am nascut am avut o copilarie comun...

3107 vizite 4 comentarii

Prietenul meu Mike din America (nascut in Brasov), care e o somitate i...

8494 vizite 34 comentarii

Vad in televizor cum cativa golani cu fotbalul sparg tot ce le iese in...

4871 vizite 12 comentarii

Iar am schimbat data articolului astuia, si l-am pus din nou in fata.....

8358 vizite 34 comentarii

Consumul de produse culturale e in crestere, bugetele la fel, chia...

11732 vizite 40 comentarii

Tocmai m-am intors de la o intalnire la care niste oameni trebuiau sa ...

9061 vizite 20 comentarii

Fara indoiala, cel mai eficient recrutor din Romania ar fi o foarte pr...

10481 vizite 46 comentarii

Fara indoiala, cel mai eficient recrutor din Romania ar fi o foarte pr...

5323 vizite 2 comentarii

Foarte multi candidati sunt revoltati ca, desi indeplinesc toate condi...

7707 vizite 15 comentarii

Cu ce se mai ocupa Politia Romana: Cred ca multi ati observat ca taxim...

3250 vizite 7 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania care sa nu se planga de tinerii vremurilor. Ca nu stiu, ca nu inteleg, ca nu vor, ca ii doare in, ca cer, ca nu scriu, ca cine ne va plati noua pensiile etc. Angajatorii au vrut sa le dea joburi, sa le dea cu mult mai mult decat salariul minim, sa ii invete o meserie, sa le arate cum se fac lucrurile pe lumea asta, sa ii faca oameni, dar tinerii nu au vrut. Nu au gasit cui sa dea joburile, cui sa dea cu mult mai mult decat salariul minim, cui sa arate cum se fac lucrurile pe lumea asta, pe cine sa invete o meserie si sa-l faca om. Si vaaai, era o afacere atat de buna, aveam si banii de investitie, produsele, clientii, tot, dar a trebuit sa o abandonez pentru ca nu am gasit pe cine sa angajez…

Nu, nu era o afacere buna, si nici business planul nu era bun daca nu ati gasit angajati pentru ea! Daca de asta nu a pornit, nu e vina si nici problema tinerilor si a angajatilor, in general, ci exclusiv a celui care a gandit afacerea. Au cerut salarii mult mai mari decat merita? Dar cine calculeaza, stabileste si decide cat merita fiecare? In economia de piata, daca nu ati gasit tineri care sa vina la un salariu de 500 de Euro, inseamna ca acei tineri care nu inteleg, care nu stiu sa faca nimic, care nu sunt, pe care ii doare in, care nu scriu, care nu va vor plati pensia merita mai mult! Si ca, daca-i vreti in firma, va trebui sa va refaceti business planul, sa aduceti mai multi bani de acasa, nu sa incercati sa-i schimbati pe tinerii care nu stiu sa faca nimic dar cer salarii mari. Pentru ca nu veti reusi, evident. Cine nu invata cum se fac afacerile cu angajati tineri care nu stiu nimic, dar cer salarii nemeritate, nu va rezista pe piata zilelor noastre. Sau va angaja numai batrani…Tanar absolvent cerand un salariu nemeritat

Si o simpla curiozitate:

Cine credeti ca va castiga in lupta dintre angajatori si tineri?

View Results

Loading ... Loading ...

Si cu cine tineti in aceasta lupta?

View Results

Loading ... Loading ...

 

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone
Data actualizarii: January 7, 2018

    • un domn :

      buna ziua
      La Multi Ani ! O primavara Frumoasa !
      ce relevanta are acest link ?

      • o doamna :

        scrie in titlu 🙂 si se stie, esti si tu unul dintre ei 🙂

    • un domn :

      servus Mike
      asa actioneaza si chinezul de la Ali BaBA

      • Mike B :

        Fara doar si poate Sino partenerii isi iau toate precautiile si folosesc cele mai avansate metode sa se protejeze. De partea cealalalta a ecuatiei, cam … vai de capul lor si asta probabil se va schimba cu noile alegeri.
        Ma amuza tare comentariile care spun ca ce se intimpla este un mare avantaj pentru expansiunea economica a Chinei 🙂 🙂 🙂
        Oare cu ce vor platii? Unul cu moneda din Botswana, denumita pu …, si celalati cu rinimbhi-ul neconvertibil? Un nou CAER :))))

        • un domn :

          servus Mike B
          BRICS este si ea o tiparnita de “moneda”
          p.s S Lavrov (foreign secretary of URSS) spune de o “epoca” post vest, este un clarvazator sau baga batzul prin gard ?

          • Mike B :

            S-ar putea daca ar fi in stare!
            Ideia cu BRICS nu ar fi rea ea, numai ca nu prea reusesc nici unii sa faca marfa vandabila, caci asta face moneda convertibila. Poti tu tipari “moneda” dar daca nu o vor altii….
            In B e criza, R in afara de resurse energetice si arme nici un automobil nu este in stare sa faca in serie, I…vai de ei, C se straduieste tare dar din stadiul de copiat si furat inventiile altora nu a iesit…..
            Se poate sa fie o “epoca” post vest, dar ar fi tare trist sa fie o epoca post vest bazata numai pe forta bruta…. am mai vazut cum e…
            Orice ar zice ei, R are insurubat in creier ideia de “magucheia derjava” …in traducere libera imperiu puternic…

            • un domn :

              Servus Mike B
              Imperiul Roman..a decedat, ma astept ca URSS sa aiba o Implozie – Controlata; occidentul se poarta cu acest Mujic Comatos cu prea multe fineturi/manusi, or, un dr Kevorkian ar trebui acestui Imperiu Comatos (care si a facut BVC pe 120 usd /baril vandut vs sub 40 usd cat este in realitate..dupa frakingul American…); hai s ane uitam pe harta : URSS este geographic cat dublul Europei, in timpul dinastiei Ming Siberia era chinezeasca, or…intaorcandu ne in present URSS nu stie sa gestioneze nici foametea din propria tara, nici democratia, nimic !, URSS este microbul din Bulionul Europei, mai nou infecteaza Franta si Germania !

              • Mike B :

                Nu va imploda, draga “un domn”. Din contra, va creste.
                Exista ceva numit “rezilienta”, “antifragilitate”, si e clar ca anumite societati au dobindit aceste atribute. Nu a implodat in anii ’90, iar “sanctiunile” erei Obama nu au facut decit sa ii ajute sa isi creasca rezilienta si coeziunea.

                • un domn :

                  servus Mike B
                  apai..Black Ops ar trebui sa il viziteze pe cracanat, alta cale..nu vad

                • gogu :

                  sa vezi “sanctiunile” erei Trump ce efect or sa aiba

                  • un domn :

                    trompeta este Anesteziat de Propria Lui Prostie, Sanctiunile vor fi vorbe de ocara/dojana, atat poate sa faca de la Casa Alba, nimic altceva !

  • psihologia maselor :

    au intrat multinationalele pe fir, sa voteze in masa la sondajele tale, ceea ce nu-mi displace.

    • Anonymous :

      cati dintre voi mai lucrati pe PFA?

      • un domn :

        aici e dificil raspunsul….baiul este ca “reglarea” fiscal afecteaza si trecutul..cine nu si a facut SRL pana acum ..nasol

  • Mike B :

    “He who pays the piper calls the tunes”….cel care platelets lautarul decide muzica :))))
    Cel care are banul in buzunar cistiga “marea lupta a lui George” ( care a scris un mic essay pe o tema atit de clara!)

    • Anonymous :

      Cu regret îți spun, nu toti lăutarii cântă muzica proasta ceruta de alții. 🙂

      • un domn :

        buna ziua
        aici e Dilema Veche : cine Stabileste cat de buna sau proasta e muzica ? beneficiarul sau un fel de “CNA” al lautarilor ? evident acesta nu exista si nu v a exista vreodata…

        • Anonymous :

          Doar tu. Numai tu. Ai vrea tu. 🙂 Beneficiarul, inainte de toate, ar trebui sa “rezoneze” cu legea, si nu sa caute s-o fenteze. Ti se pare cunoscut?

          P.S. Draga @un domn, Gigel, Samson, etc. unii iti citesc blogul incepand cu 2009 inca pe cand era “complet”. 🙂

    • Y :

      Well, you can pay and still have bad music :))
      Cine vrea sunete de expansiune trebuie sa se adapteze … like yesterday.

      • X (Re)-Formator :

        Sunetele de expansiune 🙂 corespund “fazelor de expansiune”. E bine de aprofundat anumite aspecte, pentru a nu ramane in aceeasi faza de evolutie, dupa caz, involutie, daca nu chiar subdezvoltare. 😉 In timp ce unele faze pre- si post- expansioniste, se pot repeta la infinit, unele nu au loc. Cu toate acestea se poate manifesta din plin punctul culminant 🙂 al ultimei faze post- expansioniste (de verificat si urmarit, deci! 🙂 ) fara ca ea sa aiba loc, si, fara derularea celorlalte faze intermediare. Prin urmare, este necesara sa se acorde atentie fazei asupra careia se face “stationarea”. 🙂 E bine sa fie pe termen limitat, altfel…mi-e teama ca sociopatia se va manifesta din plin si cat mai acut, atat la nivel de individ, cat si la nivel de societate.

    • Mike B :

      @Anonymous, “un domn”, Y & all,
      Banii nu sint in buzunarul antreprenorilor de care vorbeste George, nici a tinerilor.
      Banii sint in buzunarul concernelor imense.
      Si in spatele intregului tumult din lume este exact aceasta realitate ambigua, pe care multi nu stiu cum sa o exprime.

      • un domn :

        Mike B iti place Cocteau Twins – Pure ?

        • Mike B :

          Buna “un domn”. Nu ii cunosc. M-am uitat acuma. Nu sint un fun rock 🙂

        • Anonymous :

          @ un domn, Pure Distance iti place? :))

      • Y :

        Mike, sunt de acord, insa cred ca GB vorbea micro si atunci se schimba punctul din care privesti lucrurile. Si cam are dreptate…

        • Mike B :

          Y, si la nivel micro e mult mai nuantat. Iti dai seama ca depinde de natura afacerii si a tinerilor. E clar ca salariile ridicole pe care le practica “oamenii de afaceri” din Romania nu le atrag prea multi candidati.
          Pentru o afacere “brick and mortar” poate gasesti mai usor.
          Pentru o afacere digitala care cere anumite competente clar gasesti mai greu.

          Vorbeam cu un tip acuma citeva luni despre cum poti sa prezici comportamentul in mediul digital cu grafice Markof si ii spun ca in Romania sint copii tineri care fac asta si iau Eu1000/month.
          Reactia a fost ca un resort: “Get me in touch and I pay them 3,000”!

          Parerea mea sincera ca “oamenii de afaceri” din Romania sint “delusional” cum spunem noi aici cind spera sa plateasca aceiasi mizerii pe care le plateau acuma 10 ani.

          Sa nu mai spun de “oamenii de afaceri” Romani care nu stiu pe ce lume traiesc.
          Acuma citeva luni am vorbit cu o somitate din Romania si i-am spus de un mic grup de tineri interesanti si proficienti in economia comportamentala (“behavioral economics”). Ce poate fi mai hot si mai promitator in business?!
          Mi-a raspuns ceva de genul “chestiile astea de marketing” etc.
          Multi din “generatia de aur a “oamenilor de afaceri”” din Romania sint atit de depasiti ca nu stiu ce nu stiu!!

          • Y :

            Sunt diferente intre business-uri insa problemele sunt peste tot si totul vine din : lacomie si frica. “Oamenii de afaceri” din Romania, atrag candidati… insa se plang in continuu ca sunt slabi ca nu fac, ca nu aduc rezultate insa in acelasi timp nu ii vor prea destepti. Altfel ar investi in ei… nu? 🙂 Zic si eu…

            Markov model… din cate stiu sunt putin mai scumpi insa got your point si da, sunt perfect de acord cu tine ca sunt “delusional”. Pentru ca trecutul ne arata viitorul vedem ca acest profil de “patroni” vor lua decizii aproape de marginea prapastiei, de nevoie sau in timp ce cad si vor investi mai multe resurse pentru redresare.

            Come on… behavioral economics si tu acum… Ei invata “cum e cu organigramele astea” asa de complicate, abia mapeaza procese(daca), invata ce inseamna cultura organizationala si daca vorbim de expansiune PESTEL este un fel de pasta de dinti. Marketing? As avea multe de spus…

            Sper sa se trezeasca si sa nu mai gandeasca precum niste pietari…

            • Z :

              O mare parte dintre ei, nici macar nu prea stiu ceea ce vor, si tu vrei sa vada clar unde se afla? Ar fi culmea sa se intalneasca cu cei care au investit si investesc in educatia lor, ii pune in umbra, si-i trimit la re-educare. :))

            • X :

              Markov si tehnica de modelare folosita. 🙂

            • McGregor :

              Generatia Y se “mapeaza” dupa teoria Y. 🙂 Teoriile McGregor s-au studiat prin anul III MRU, ar trebui totusi depasit oarecum si momentul, si nivelul, si nu sa avansam in teorii de spalat creierii, nu de alta, dar, chiar devine “desilusional”. Nu as recomanda nici cursurile post universitare in domeniu, de la SNSPA, 🙂 unde se stie, profesori de pe vremea lui Stefan Gheorghiu “mapeaza” mintile celor interesati sa “mapeze” la randul lor mintile altora. 🙂 Eu te-as trimite sa citesti niste “Tehnici avansate de cunoastere a subordonatilor”, dar, nu sunt de gasit oriunde. :)) Prin urmare, cine vrea sunete de expansiune trebuie sa se upgradeze. 😉

              • MS :

                exista un coach care n-a muncit o zi in viata, ba nu, a dormit pentru putin timp si el prin Parlament, dupa care, s-a reprofilat, si a devenit specialist de spalat creierii celor de prin multinationale. 🙂

    • carcotasa :

      Das Kapital. A inviat Marx, si noi nu stim? Mike B, eu te stiam capitalist nu marx-ist. 😉

      • Mike B :

        Am “gustat” “binefacerile” marxismului ca sa fiu sigur ca nu cred in el :))
        Din pacate, imparteala aceia egala la toti produce niste fenomene la care unii am fost martori….mame care stateau la coada dupa lapte noaptea si “activisti” care traiau mai bine decit capitalistii din Occident. Lool….urmasii acelorasi activisti sint astazi….

        In acelasi timp, o analiza de-a lungul coordonatelor logice ale marxistilor ar clarifica multe in nebuloasa care este in capul majoritatii oamenilor.
        Nu este o discordanta intre factorii de productie?
        Capital investit….forta de munca …. mijloace de productie…tehnologie…:)))
        Se pare ca a explica tot cu “holy cross”/sfinta cruce a cererii si ofertei nu clarifica tot.

      • Mike B :

        Cred ca as fi printre foarte putinii, daca nu unicul, “republican marxist” 🙂 🙂 🙂

        • un domn :

          servus Mike B
          scuza mi ignoranta, dar de ce se spune ca Trompeta este “red” ? nu la ten sau altec cele, la orientarea sa…mai bolshevika, sau am inteles gresit ?

          • Mike B :

            Servus “un domn”,
            Trump (care este portocaliu nu rosu) este un capitalist clasic pur de genul American traditional. Gen Ford, Carnegie si altii.
            Ford ii lucra pe muncitori pe banda rulanta dar platea suficient cit un muncitor sa isi tina o familie in casa lui, sa aiba masina ( inainte de primul razboi mondial!), pensie etc.
            E adevarat ca acestia si-au donat majoritatea averii fundatiilor dar scopul era sa faca avere (nu neaparat sa o transmita). Numai ca credeau ca un lucrator respectat, corect platit, cu o putere de cumparare suficienta este esential.
            Trump este un capitalist in “lumea reala” nu in cea digitala si globala, care crede ca alegatorul American are dreptul la a cere ca alesii sa incerce sa ii ofere sansa sa cistige o piine.

            Cum este capitalismul astazi?
            Global….iei pe francez si ii inchizi fabrica, ajunge de la 3-4000Eu pe luna la nimica si muti fabrica in Romania unde il platesti pe Roman Eu 500.
            Fracezul pe strada, Romanul lefter si diferentialul intra in buzunarul unei infime minoritati.
            Digital….e si mai fain! O firma de informatica are max citeva mii de oameni si produsele inlocuiesc sute de mii, milioane de lucratori etc.
            Bineinteles nu e bine si nu trebuie sa te opui progresului si trebuie solutii inteligente la probleme complexe.
            Dar cei care beneficiaza, monetar, de globalizare au si media in buzunar.
            Cunoscut, nu? Ca in trusturile de presa din Romania….

            E adevarat ca globalizarea a adus imense beneficii la multi. In China, unde se murea de foame, exista o clasa medie care nu exista fara globalizare. Si mai exista si mai multi miliardari ca in USA!

            Trump este un capitalist get beget dar este unul clasic si are un anumit patriotism, chiar as zice nationalism (“America first!”). Ce socheaza la el de fapt este ca spune ce gindeste si gindeste in mod materialist dialectic !! Socant, nu?

            Are si alte fatete simpatice daca nu te iei dupa media ci il asculti.
            Tipul, care are obiceiul sa stea de vorba cu oamenii de rind, zicea ca mexicanii, enorm de multi, nu vor sa stea in America pentru ca nu este genul lor (personal sint convins ca e asa!).
            Si daca are ceva are cu criminalitatea din Mexic. Acolo sint carteluri care misca zeci de miliarede. Oare guvernul si guvernantii care iau salarii de citeva mii sint total paraleli cu aceste miscari de miliarde?
            Azi au fost demonstratii in Mexic…s-a strigat mai mult impotriva coruptiei decit impotriva lui Trump!

            China este marele producator al lumii. Cita cercetare se face in China? Cite brevete se inregisteaza in China? Cita cercetare de microprocesoare se face in China? etc.
            Se cumpara aceste brevete?
            USA (pardon, cei care platesc impozite in USA!) cheltuie cam $100 miliarde/an in sponsorarea cercetarii !

            Sint o gramada de chestii de “common sense” pe care Trump le spune, care nu convin celor care au enorma putere.
            Numai ca logica nu este nici metafizica, nici Budhista ci mai degraba materialist dialectica si asta socheaza.
            Bineinteles, are si multe parti chestionabile, ca multi altii.

          • Mike B :

            Sint niste distinctii intre anumite concepte, distinctii pe care lumea nu le mai face ( sint mai mici decit M-ul de la McDo …)
            Bolvshevici erau membrii unui partid, precum comunistii.
            Sovietele si comunele erau altceva.
            Intrebarea interesanta este: poate exista democratie fara partide?
            Bolshevicii au obstructionat sovietele. Comunistii au obstructionat comunele ….:) 🙂 🙂

  • te arat cu degetul :) :

    tinerii sunt rupti de realitate, cei de 50+ nu sunt lucizi. 🙂 Butunoiule, eu zic sa fugi si sa-i ocolesti cu grija pe cei de 30+, care trag semnalul de alarma in ceea ce te priveste. 🙂

  • @unu din provincie :

    La multe interviuri am fost intrebat daca am copii, dacaam casa, daca am masina si imprumuturi!
    Stiu si ei ca nu e normal si legal dar cauta sclavi legati de glie si disperati care sa accepte minimul pe economie.
    Majoritatea nu cauta angajati pe care sa ii dezvolte ci sclavi pe plantatia lor ce sar cand sefutul bate din picior! Fostii comunisti sunt patronii de azi ce nu pot intelege ca tanarul de azi merge la protest si isi apara ideile deoarece azi se merge la protest cu copii ce invata demecratia.
    Sunt dezamagit si de pilele si relatiile ce impiedica angajarea in orice post bun de la stat si chiar uniu privati. Se mai practica ca in comunism de e unu ce tine locul la 2 sau 4, fii fini sau economie de bani daca tace si ii merge. Cati nu ati patit ca sefutul sa concedieze 2 oameni si sa nu aiba timp sa caute altii ?
    Pana nu o sa vada ca daca nu doar buzunarul propriu conteaza nu o sa fie angajati de calitate sau nu o sa isi dea interesul in o firma in care nu primesti bani de investitii nici in mininul necesar .
    Oamenii ii respecti si ii atragi prin cinste si conditii corecte.

  • O persoana 30+ :

    Eu am mare speranta in tinerii Millenials si sper sa ne “calibreze” si pe noi, care am muncit in nestire la varsta lor si am continuat sa facem asta in virtutea inertiei. In conditiile in care (i) in Bucuresti, programul de 8 ore/zi este un mit, (ii) suntem conectati permanent la birou prin intermediul smartphone-urilor, fiind inadmisibil sa nu raspunzi la un e-mail in week-end, chiar si pentru a confirma ca l-ai primit si ca urmeaza sa revii cat de repede, (iii) concediul de odihna in care nu te-ai logat in sistem nu este concediu de odihna veritabil, (iv) a avea familie (a se citi “copil/copii”) este deja un handicap, ca doar, deh, that means that you have strings attached, (v) concediul medical de care beneficiezi presupune ca lucrezi remote, afara de cazul in care esti tintuit la pat, (vi) a cere cooptarea unui nou membru in echipa inseamna ca nu mai esti eficient (“ca doar, pana acum, te-ai descurcat”), si exemplele pot continua, ma uit cu vadita incantare la tinerii de azi si ii apreciez pentru ca stiu sa isi valorizeze corect timpul si efortul. Tinerii “care nu stiu nimic, pe care ii doare in” prezinta urmatoarele avantaje: 1. stiu multe limbi straine, 2. sunt profi in tot ce inseamna lucrul pe computer, 3. sunt tineri (li se prezinta asta ca un dezavantaj, which is non-sense) si gandesc out of the box, 4. au un entuziasm extraordinar si o dorinta incredibila de afirmare, pe care arareori le intalnesti la cei 30+, si 5. invata foarte repede. Citeam un interviu cu un managing partner la o casa de avocatura, care era revoltat de-a dreptul ca tinerii din ziua de astazi intreaba, in cadrul interviului din faza de recrutare, la cate zile de concediu de odihna anual au dreptul. Oh well, mi se pare foarte normal. In conditiile in care nu au mai fost “inregimentati” in campul muncii niciodata (si daca au fost, au avut un regim de lucru mai light ca doar, deh, erau studenti), este absolut normal sa intrebe ce drepturi au in materie de timp de odihna anual. Tinerii “vor” daca ii motivezi si daca le explici sensul a ceea ce urmeaza sa faca. In alta ordine de idei, vad la Facultatea de Drept din Bucuresti un lucru care ma incanta: studentii nu vin la seminare sau cursuri la care “nu se face mare lucru” sau “nu se explica cum trebuie, ci doar se dicteaza”. Ei nu pierd timpul! Studentii stiu ca pot citi si singuri, si chiar o fac in sala de lectura a facultatii. Bravo lor si astept cu incredere sa reformeze gandirea angajatorilor.

  • un domn :

    buna dimineata George
    in oglinda cu materialul tau era Obiectiv sa masuram impactul “masurilor” promovate si propovaduite de Ministerul Educatiei, evident in perioada P$D, P$D din 3 decenii a avut butoanele 2 decenii, Tovara$ha Andronescu cu un ochi la Ordinele de partid si cu sufletul spre URSS a generat aceasta…reactie a tinerilor; este Vina in proportie de 85 % (P$Dishtilor le plac acest procente tari, vezi Tzutzuianu si Tovara$ha Firea cu 95 %…)…problemele tinerilor pleaca si de la Epoca de Aur P$D inceputa din perioada El Insusi nastase…iar acum isi arata coltzii, in mod evident Tovara$ha andronescu nici in ruptul capului nu recunoaste asa ceva, doar ai vazut cum parcheaza pe Strada Beller, crezi ca in calitate de ministru al educatiei este altfel ?

  • Un necunoscut... :

    Despre tinerii medici rezidenti ce parere aveti vis-a-vis de salariile primite? Ce-i drept, nu lucreaza in mediul privat; insa ei nu isi pot permite sa negocieze salariul; cei mai multi nu vor lucra in orasele de domiciliu; din putinii bani primiti vor trebui sa-si achite chiria, cheltuielile de intretinere,masa; vor trebui sa isi achite si cursurile creditate EMC (obligatoriu sa ai cat mai multe credite EMC pentru a avea sanse la un post) si nu sunt ieftine deloc (daca se tin si in alt oras , se adauga cazarea si masa la costuri)…nu mai vorbesc de carti….aveti idee cat costa un tratat de specialitate? Unde mai pui ca va invata toata viata…. Cu cat ar trebui sa se “vanda” un astfel de tanar medic dupa parerea dvs la angajare (in sensul, ce salariu ar merita), pentru a putea fi stimulat sa salveze viata oamenilor si pentru a nu se transforma in masinarii de luat bani mai tarziu… In mediul privat, esti bun …atunci iti permiti sa negociezi salariul chiar daca te angajezi cu 500 euro initial…dar la stat? Interesati-va cat castiga un rezident pe neurologie in primul an… aceasta a fost specialitatea aleasa de medicul clasat pe primul loc la concursul de rezidentiat din2016 … Vom putea sa-l “tinem” in tara? Isi va pastra motivatia ? Cand trage linie la finalul unei luni (venituri-cheltuieli), nu cred ca rezultatul va da cu plus… Da, Doamne, sa traiasca parintii macar pe perioada rezidentiatului sau poate se va orienta spre a-si gasi un prieten din sectorul privat, acolo unde tinerii isi pot aprecia valoarea la peste 500 Euro… ! Stiti ca una dintre specialitatile foarte cautate in trecut (ramurile chirurgicale) acum nu mai prezinta atractivitate pentru tinerii absolventi… Lipsa interesului e echivalenta cu personal slab pregatit… Ce vom face peste 10-20 ani cand vom ajunge la chirurg? Sincer , daca nu se va schimba ceva in bine, veti prefera un medic “batran” , va garantez asta… Aceasta ar trebui sa fie marea preocupare… sa ne prioritizam valorile … personal nu cred ca exista o batalie intre angajatori si tineri… un tanar capabil intai va demonstra acest lucru si fiti convins ca , in cel mai scurt timp, va fi in stare sa isi negocieze salariul (mediul privat) …Dar bietul medic rezident….sau tanarul profesor… ???? Nici macar satisfactia unor multumiri nu o mai au… sunt denigrati, “vanati”, aratati cu degetul, pusi la zid de toata lumea… Degeaba avem o tara cu un mediu de afaceri prosper, daca sanatatea si educatia nu mai reprezinta o prioritate… O vom simti pe pielea noastra mai tarziu…

    • un domn :

      ooooo..fain subiect @un necunoscut….fain de tot; problema salarizarii in opinia mea nu este Primara !, intreaba te de ce monshtrii bolshevici de la Floreasca, Fundeni, Municipal, ce a mai ramas din spitalul militar NU incurajeaza tinerii medici ? pentru ca lacomia lor pentru shpaga si functii este fara limite !; la Spitalul Universitar aka municipal am citit in urma cu ceva zile ca Tovara$hul opresc si a pastrat biroul din perioada Diktarurii sale (renovarea spitalului a costat mai mult vs a ridica un nou spital in locul celui vechi…plus totul s a facut politic…deci..diktatura), adica carevasazica Tovara$hul Oprescu NU mai are dreptul la un spatiu privat, dar nimeni nu il trage de maneca, Tovara$hul Oprescu pretins chirurg activ de ce nu invata tinerii rezidenti din ceea ce el pretinde ca a invatzat candva ?…..cand Mon$htrii bolshevici vor fi deratuzati, apoai de atunci putem avea un orizon de un deceniu ..peste care se poate vorbi de salarizare….cum adica ? apai imagineaza ti o padure taiata/calamitata/defrisata…cum vrei tu. intai cureti cioatele si trunchiurile abandonate/nefolositoare, apoi plantezi mladite de padure..apoi uzi locul cu grija si pasiune..roadele apar cam in zece ani…si in jurul noii paduri vei gasi si trufe, fructe de padure…salarii mai bune

      Prioritar este sa curatzam spitalele de bolshevicii mosteniti din dec 89, ei mai sunt acolo si NU vor lasa Evolutia tinerilor intr o directie Sanatoasa !

      • Un necunoscut... :

        Medicina presupune un proces neintrerupt de invatare… Inveti singur…dar pentru “primii pasi” trebuie sa fii ajutat… in unele specialitati mai mult decat in altele… Acest ajutor nu il poti primi decat de la un medic cu mai multa experienta … Din pacate, deficitul de posturi din trecutul nu prea indepartat a condus la un “egoism ” al doctorilor… Vor invata si tinerii rezidenti pana la urma…dar din propria practica (cu esecuri si victorii)… Ne permitem acest lucru? E totusi vorba de viata unui om. Salarizarea este, din punctul meu de vedere, prioritara… Salarii atractive inseamna cresterea nr de candidati /loc la Medicina (implicit, selectarea celor mai buni)…Salariile trebuie sa fie competitive cu cele din Europa… pentru a nu mai exista tentatia de a pleca in strainatate si poate, pentru a putea spera, la intoarcerea celor care deja au capatat experienta in afara … A creste remuneratia medicilor totusi la un nivel atat de ridicat, dincolo de costurile statului roman, va conduce la o adevarata revolta din partea celorlalte categorii profesionale… Lipsa locurilor de munca e cel de-al doilea aspect prioritar… Necorelarea cererii cu oferta e la fel de importanta. De ce sunt pregatiti 50 de oameni intr-o specialitate in conditiile in care ei se vor “bate” la finalul rezidentiatului pe 3-4 posturi. Ce facem cu restul? In prezent , majoritatea tinerilor aleg medicina pentru a putea pleca in Vest… putini isi doresc sa mai ramana…insasi la alegerea specialitatilor se orienteaza catre un domeniu recunoscut in afara… Avem nevoie de medici buni si cinstiti in tara …. Ce putem face? Va fi putin prea tarziu pentru multi dintre noi cand vom constientiza adevaratele lucruri importante.

        • un domn :

          iti doresc succes in ceea ce ti ai propus ! un lucru te rog sa nu uiti : Fara Compromis in ceea ce faci, altfel ce ai scris anterior e…

        • o necunoscuta :

          Asa e. Fara compromis. Nu te uita in gura lui Butunoiu.

      • Anonymous :

        @un domn, cunosti cumva si modul cum a ajuns Tovara$ul opresc, chirurg? E poveste veche, dar, nu chiar asa de veche, incat sa fie uitata. Cunosti cumva si cine este proaspatul manager de la Universitar?

        • un domn :

          servus

          este Vrabi a lui Oprescu, asa s a anuntat; practic din biroul lui tovara$hu Oprescu se va continua “renovarea” Spitalului Municipal..sky is the limit, oricum aceasta Vrabi de Oprescu este sprijinita de numerosi medici (chiar si sub 50 de ani etate) in ceea ce va urma…

  • Cristi Rusu :

    De ceva timp sunt mai multe job-uri deschise decat candidati calificati iar angajatorii si tinerii au asteptari diferite. Echilibrul dinamic dintre cerere si oferta este stabilit doar de piata.