Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

1495 vizite 3 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

1906 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

685 vizite 6 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1880 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2810 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5331 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

1992 vizite 10 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11595 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11311 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1727 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3053 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2079 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2235 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3279 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3238 vizite 26 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

2002 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

967 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1529 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1412 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7809 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1771 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2427 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1295 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2308 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1315 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6784 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2560 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1453 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4951 vizite 23 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4650 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1553 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1174 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2117 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1780 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1016 vizite 6 comentarii

… de la Mike Benke din Brasov. MIT e declarata cea mai buna universi...

4689 vizite 16 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2851 vizite 14 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16564 vizite 43 comentarii

Acum niste ani (dar nu chiar atat de multi) le-am dus alor mei, la tar...

13366 vizite 105 comentarii

La noi in cartier e o femeie care traieste pe strada, pare batrana. Oa...

2398 vizite 3 comentarii

George, Care este codul de tinuta recomandat pentru reprezentantii ...

7168 vizite 23 comentarii

buna ziua, am studii economice si juridice, la stat, specializari m...

21389 vizite 71 comentarii

Cand cineva Google "George Butunoiu" apare o lista impresionanta  ( ...

2185 vizite 2 comentarii

Una dintre marile frustrari ale zilelor noastre, si printre cele mai r...

6096 vizite 6 comentarii

Trei scene oarecare, alese la intamplare dintre miile care se intampla...

8950 vizite 20 comentarii

Buna Ziua se pare ca nu avem Oameni Valabili pentru... http://www.h...

3036 vizite 6 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22838 vizite 122 comentarii

Prietenul meu Mike din America (nascut in Brasov), care e o somitate i...

8520 vizite 34 comentarii

Pana acum au existat doua "filosofii" salariale la noi, cu sustinere a...

14444 vizite 66 comentarii

Primesc multe cereri de prietenie electronica de la oamnei pe care nu ...

3822 vizite 7 comentarii

Rareori nu e angajatorul obligat sa aleaga intre experienta, sau intre...

9744 vizite 30 comentarii

Am vazut multe scene cu proteste si cu greve, insa doua mi-au ramas li...

9162 vizite 71 comentarii

Va prezint mai jos mesajul Deliei, pe care va rog sa-l trimiteti mai d...

3342 vizite 4 comentarii

La Multi Ani Tuturor ! semen bune 2014 are, Nastase El Insusi este....

1365 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4078 vizite 30 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19912 vizite 84 comentarii

Cand imi voi scrie memoriile, partea cu managementul privat va ocupa t...

5813 vizite 6 comentarii

Cred ca primele cuvinte pe care le-am invatat, cand am inceput si eu s...

2774 vizite 1 comentarii

Ziarist: "Am studii superioare, 3-5 ani experienta in multinationala s...

3110 vizite 4 comentarii

Acum cateva zile am primit cea mai neobisnuita si mai interesanta recr...

6838 vizite 195 comentarii

Buna seara domnule Butunoiu, In legatura cu evenimentul de astazi, ...

7774 vizite 40 comentarii

Buna ziua, Doresc sa schimb locul de munca si de ceva timp tot caut p...

7058 vizite 21 comentarii

Pentru cei care acum se straduiesc sa se dezmeticeasca asupra « mana...

14277 vizite 71 comentarii

Pacat ca democratia a fost nascocita inainte de descoperirea psihologi...

9410 vizite 83 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11411 vizite 27 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6489 vizite 31 comentarii

80 dintre cele mai mari 100 de companii din SUA care au dat faliment i...

11232 vizite 57 comentarii

Am scris in urma cu cateva zile un articol despre ce poate spune un CV...

39933 vizite 214 comentarii

Un eveniment interesant pentru cei care vor sa faca un MBA la una dint...

3046 vizite 6 comentarii

... de la Mike Benke din Brasov.

5485 vizite 28 comentarii

Am scris aici, in urma cu putin timp, un articol in care ii intrebam p...

13741 vizite 72 comentarii

In zilele noastre, si de acum inainte, pentru inca multa, multa vreme,...

13698 vizite 65 comentarii

Ce ati face daca angajatorul v-ar obliga sa va dati demisia?

7443 vizite 28 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11881 vizite 35 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

7000 vizite 24 comentarii

Vad in televizor cum cativa golani cu fotbalul sparg tot ce le iese in...

4881 vizite 12 comentarii

Citesc o stire: noului ministru al sanatatii, dupa ce s-a gandit bine ...

3546 vizite 12 comentarii

Domnule Butunoiu, spre iertare sa-mi fie intrebarea daca nepotrivita e...

2020 vizite 6 comentarii

Salut! Mi-a atras atentia un articol pe care il puteti gasi aici : ...

5481 vizite 13 comentarii

Cei mai civilizati romani sunt managerii si angajatii din firmele priv...

6659 vizite 20 comentarii

Zilele trecute am primit poate cel mai surprinzator mesaj din cariera ...

6520 vizite 32 comentarii

Un articol interesant de pe Dailybusiness.ro (http://www.dailybusiness...

5757 vizite 18 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4813 vizite 56 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4717 vizite 16 comentarii

M-a rugat cineva sa comentez noua lege a salariilor, pe care noul guve...

7728 vizite 9 comentarii

Cea mai veche recrutare de care imi aduc aminte am facut-o pe cand ave...

5244 vizite 16 comentarii

Unii isi mai aduc aminte de imaginilea acestea... Aveti grija ce va...

4745 vizite 7 comentarii

Am vazut o estimare de 100,000 de Euro de persoana, in medie, pentru c...

10338 vizite 73 comentarii

Nu toti oamenii sunt facuti sa fie competitori. Dintre cei nu multi ca...

10529 vizite 47 comentarii

Unul dintre multele cosmaruri ale parintilor - si, probabil, cel mai a...

27604 vizite 161 comentarii

De curiozitate, stie cineva "the underlying economics"-ul retailului d...

2939 vizite 7 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3337 vizite 9 comentarii

Caut pe cineva care sa vrea sa faca o activitate de impresariat artist...

5327 vizite 9 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6358 vizite 33 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5705 vizite 7 comentarii

Intotdeauna le recomand clientilor sa nu se ia dupa experienta cand an...

37038 vizite 305 comentarii

Oamenii sunt foarte nemultumiti de felul in care se fac recrutarile la...

15723 vizite 46 comentarii

  • Jean-Baptiste Barriere - Sonata Nr 10 G-Dur for two cellos...

    3367 vizite 9 comentarii

Niste dinti frumosi nu iti aduc niste bani in plus la salariu, insa un...

12976 vizite 154 comentarii

Ultimele trei articole/"scrieri" a lui George lasa sa se intrevada mar...

3474 vizite 7 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Buna ziua,

Am tot cautat in ultima perioada raspunsul optim la intrebarea de mai sus, fiind direct interesata de un raspuns cat mai potrivit. Am verificat si in arhiva blogului, insa din pacate, nu am identificat ceva similar (sper sa nu fi ratat, din viteza). Oricum, prin aceasta verificare, am invatat multe lucruri, care mi-au fost de real folos, pentru care multumesc dlui Butunoiu, in primul rand (subiecte interesante, opinii caustice, dar realiste), precum si celor care au comentat, la subiect.

Pe Internet, parerile sunt  impartite : unii zic ca cel mai bine este sa raspunzi sincer, raportat la salariul tau anterior si la cerintele pietei, pe cand altii, dimpotriva, spun ca trebuie sa eviti cat mai mult, raspunsul sa fie evaziv (ce te faci cand recrutorul insista insa? asa cum se intampla, de regula), pentru a evita ca recrutorul sa te descalifice din start (daca ceri mai mult decat cat are bugetat) sau sa-ti ofere limita minima a cat are bugetat (pentru ca oricum iti vinzi timpul, experienta si cunostintele, ieftin).

In aceste conditii, sunt intr-o dilema: a raspunde sincer cat vreau salariul sau a ma eschiva cat/daca pot? 🙂

Ce parere aveti?

***

(sondajul de mai jos a fost adaugat de GB)

Cum e mai bine sa reactionezi cand esti intrebat, la interviu, ce salariu vrei?

View Results

Loading ... Loading ...

 

Data actualizarii: January 23, 2018

  • andrei :

    Eu le spun din prima pentru ca de obicei intreaba cam din prima, macar orientativ. Pana la urma scuteste niste timp pierdut si dezamagiri ulterioare de ambele parti.
    In principiu le spun cam cat am, le spun pentru cat as pleca si explic conditiile in care as pleca. De exemplu, pentru un salt pe o alta pozitie pe care o urmaresc in planul meu de dezvoltare al carierei as accepta la fel sau poate chiar sensibil mai putin decat am acum. Pentru pozitii similare le spun din start ca nu sunt interesat pentru ca profesional si financiar deja cam sunt la pragul maximal si ar fi absurd ca altcineva sa imi dea cu 20% pentru a face fix acelasi lucru.
    Din experienta mea, desi nu am schimbat foarte multe job-uri pana acum, intotdeauna le-am obtinut pe cele pe care mi le-am dorit. Daca esti suficient de bine ancorat in realitate discutia despre salariu nu ar trebui sa te descalifice ci din contra, sa stabileasca o baza sanatoasa pentru discutiile urmatoare.

  • Mike B :

    @all,
    Cel mai fain e cind intreaba cei de la HR/RH cit vrea un candidat, mai ales ca majoritatea lor nu sint prea clari nici ce exact implica pozitia nici de ce “banda” de salariu este care este :))).
    Nu ca vinovati. E numai caraghios!

  • Dan :

    Consider ca ar trebui te raportezi la salariul tau anterior si la cerintele pietei, te decizi asupra unei valori si ceri mai mult. Daca ti se ofera e f bine, daca nu ti se ofera atunci poate mai ai nevoie de experienta,poate nu e momentul potrivit, poate nu esti omul potrivit pentru post, poate nu e compania potrivita, poate nu ai scoala potrivita, s.a.m.d. .

    • Cristina :

      Pai da, multumesc, cam asta spuneam si eu, in mare, mai jos, ca-mi fac temele, pe cat posibil. Sunt o serie de factori implicati si explicatii/supozitii posibile, intr-adevar…

  • Inainte de toate, depinde cu cine stai de vorba! S-ar putea sa dai peste vreun destept care sa creada ca e foarte bine sa te eschivezi, ca asta inseamna ca esti un bun negociator sau cine mai stie ce alta tampenie. Cu unul ca mine risti sa fii etichetat ca fricos, nesigur pe tine, ca pur si simplu nu ai habar, in pana de inteligenta in ziua respectiva etc. Daca as fi angajatorul, as face orice ca sa evit un astfel de candidat. Eu prefer barbatii adevarati care se uita in ochii tai si iti spun direct ce au de spus, fara ocolisuri. GB

    PS: ce am scris mai sus e valabil pentru pozitiile de top management; pentru joburile mai joase sau pentru cele de entry level nu se mai aplica rationamentul acesta in aceeasi masura.

    • Cristina :

      🙂 corect.

    • Liz :

      George, citez din tine. 🙂

      “Asta e una dintre problemele cele mai complicate din recrutare, atat pentru candidat, cat si pentru recrutator. Astfel de intrebari sunt puse nu pentru aflarea raspunsului, ci pentru a vedea reactia, prezenta de spirit etc. Pentru recrutator e greu sa nu depaseasca limitele acceptabilitatii sociale (si chiar legale), iar pentru candidat e greu sa dea un raspuns spontan-inteligent si din care sa iasa cu bine. E subiect lung de dezbatere, cu multe implicatii, inclusiv morale si etice. GB”

      • Liz :

        intrebare: Ce faci? Accepti unul care se eschiveaza si care-ti da un raspuns spontan-inteligent in situatia (ipotetica) in care depasesti limitele acceptabilitatii sociale si chiar legale? Sau cauti un altul, care iti raspunde fara nici un fel de ocolisuri, in mod cat mai direct? 🙂

      • Liz :

        as putea spune ca te cam eschivezi, de la un mesaj la altul 🙂

    • Mike B :

      @GB
      Pai daca e vorba de un job de executive management te asigur ca daca unul apare cu cifra in fata din prima, cel putin in Occident, in mod sigur se descalifica.
      Ideea este ca e clar ca o face numai pentru bani. Precum cu femeile… daca au venit la mine pentru bani, vor merge si la vecini pentru putin mai multi bani.
      O persoana de calibru de Exec Mgmt negociaza ca sa afle mai multe despre firma, despre cit este de interesant, despre cit poate sa se simta in elementul lui facind ceea ce i se cere etc.
      In final pune un anumit pret pe timpul si energia lui, in functie de natura jobului.
      E aiurisant sa vezi o persoana de calibru, care este in cerere, sa spuna cit vrea inainte sa stie clar ce se cere de la el!!
      PS: … bine, ca agaseaza recruiterul sau pe cei din firma o fi adevarat, dar e acolo pentru ca au nevoie de el si nu vice versa.

      • Cristina :

        🙂
        @MikeB :
        1) Middle management
        2) tocmai aici e problema, poti sa nu sari din prima cu cifra, insa daca se insista chiar de la primul interviu si nu te lasa sa pleci pana nu obtin de la tine ce vor, ce faci? 🙂 daca nu te intereseaza postul decat partial, binenteles, le poti multumi pentru oferta, ca ne-am pierdut timpul reciproc si poti pleca fara sa spui nimic, insa daca totusi ti-ai luat o zi libera de la job sau te-ai invoit si te-ai dus totusi la interviu, inseamna ca te intereseaza suficient de mult, pentru a face anumite sacrificii gen timpul tau, invoire, zi libera, etc.;
        3) motivatia principala a 99% din oameni (nu numai a femeilor) nu sunt banii? faptul ca pe langa motivatia principala, pot sa mai existe motivatii secundare (ex posibilitati de promovare in cariera, sa faci ceea ce iti place, etc) nu neaga/exclude motivatia principala..sau e mai bine sa fi ipocrit si sa spui din start ca nu te intereseaza banii, chiar daca la final tu oricum vei pune un pret pe timpul si competentele tale?
        4) pai asta spuneam, in mare, mai jos, ca incerc sa-mi fac temele cat mai bine, adica aflu in primul rand cat mai multe despre firma, despre media salariala (daca este posibil), despre ce obiective, ce cauta, cultura companiei, etc, finalizata cu pretul minim acceptabil pentru mine (care sa includa pretul facturilor lunare, rate credit, toate costurile obligatorii lunare), pretul mediu (de la care incep negocierea) si pretul ideal (cel mai mare);
        5) teoretic tu stii ce se cere de la tine, de la inceput, din oferta postata + iti faci temele, dupa cum spuneam + intrebari suplimentare, de clarificare, la interviu, deci stii tot ce te intereseaza;
        6) intr-o lume ideala, corect ar fi ca de la prima discutie telefonica (inainte de invitatia la sediu pentru detalii), sa lasam ipocrizia deoparte, si sa se stabileasca aspectele salariale, astfel s-ar economisi o serie de timpi morti, ca sa nu ajungi, intr-un final, fix la acelasi rezultat. Ex caz real (o ruda) : Recrutorul : “Buna ziua, v-am sunat in legatura cu o oferta de operator call-center, sunteti interesat?” . Ruda : “Da, insa pentru a nu pierde timpul nici dvs, nici eu, pretentiile mele salariale sunt de X lei, negociabil. Sunteti deschisi la negociere?” Recrutor : “Mai bine veniti sa discutam la sediu detaliile, poate ajungem totusi la un salariu de X lei” (salariul era la jumatate din cat ceruse ruda). Ruda : “Nu, multumesc, in acest caz nu merita sa ne pierdem timpul, multumesc pentru oferta, daca vreti, mai ganditi-va si reveniti cu o oferta serioasa, nu sclavie.” 🙂

        • Mike B :

          1) exista middle management si middle management….depinde de cit de aproape este postul de “core”-ul business-ului, de ceea ce creaza valoare si profit. In general la mid management se merge inca cu grupe salariale (salary bands)
          2) si ei insista ca sa nu piarda vremea cum nici tu nu vrei sa pierzi
          3) exista circumstante, recunosc foarte putine in Ro, cind motivatia principala nu sint banii imediat. Exemplu: cei cu o situatie financiara foarte OK, cei care stau la parinti, cei care au o anumita virsta si nu mai au copii acasa etc. etc.
          4) este o piata ca oricare alta… cel care cumpara nu e interesat cit costa nasturii, ata, fermoarul etc…. ce il intereseaza este pretul produsului final
          … din pacate in Ro, din cauza inteligentei romanesti, s-a ajuns ca preturile sa fie ca oriunde un Europa si productivitatea mica…. salariile nu pot fi decit mici

      • Aici era vorba despre ce faci cand ti se pune intrebarea explicit! Pentru pozitiile despre care spui tu, nu iti pune nimeni intrebarea imediat ce te asezi pe scaun. Sau poate o pune, insa atunci intra in alta categorie. De regula, asta se pune atunci cand toate celelalte sunt suficient de bine lamurite si clare. GB

  • Cristina :

    @ TeodoraG
    1) da, imi faceam temele inainte : stiam valoarea mea pe piata/limitele intre care ma aflam, salariul minim acceptabil pentru mine, salariul mediu (de la care as fi inceput negocierea, daca ajungeam la acest punct) si salariul ideal;
    2) problema era ca de cele mai multe ori nu ajungeam la etapa negocierii, ci totul se oprea la intrebarea din titlu 🙂
    3) din proprie experienta, nici un angajator (din cei putini, cu care ajungeam la stadiul negocierii) nu-mi confirma daca ma regaseam sau nu in grila lor salariala, aspectele fiind confidentiale;
    4) cel mai important e ca ei sa vrea intr-adevar sa te angajeze, sa aiba nevoie de competentele tale, pentru a fi deschisi la negocieri sau ati da o oferta, in caz contrar, degeaba vrei tu..

    • Teodora G. :

      1) da, as face la fel in continuare 2) sa te eschivezi cu unii care pun intrebarea asa intr-o doara si cei care insista sa le raspunzi prompt
      3) confidential, confidential … dar sa stim si noi 🙂 asta daca nu este vb de munca voluntara pe care o faci fara remunerare 4) corect, dar la fel de valabil este ca pe unii nici tu nu i-ai vrea de colegi, si tot degeaba ar fi.
      Eu asa as proceda. Sper sa-ti fie de folos si… ai grija, nu lasa garda jos, never,
      ever! Keep up positive approach! 🙂

      • Cristina :

        multumesc frumos, da, utile info, am retinut.
        🙂 da, never ever! pana la urma, “nimeni nu te poate face să te simţi inferior fără încuviinţarea ta!” – Eleanor Roosevelt

        • Teodora G. :

          cu multa placere!
          a fi/simti inferior si a deznadajdui sunt doua lucruri distincte; aceeasi distinsa doamna avea pentru asemenea slabiciuni un remediu: munca 🙂
          la polul opus, a fi/simti superior sau a privi viata cu exuberanta (a fi boem) sunt caracteristici la fel de tricky. Echilibrul sau masura in toate, ar fi cuvantul cheie si pentru asa ceva, fiecare le stie pe ale lui unde trebuie sa lucreze 🙂

          • Liz :

            sublim, in completare, aceeasi Eleonor Roosevelt a militat si pentru Drepturile Omului. 🙂 Unul dintre aceste drepturi este munca (atentie, nu sclavageala) si integritatea. In rest, “fă ceea ce îţi spune inima că este corect să faci – pentru că oricum vei fi criticat. Vei fi condamnat indiferent ce vei face.”…tot ea spus-o. Deci, poti fi boem, sau poti fi cu “”multiple faces” 🙂 … atentie iar, asta in afara muncii, unde se presupune ca iti pastrezi integritatea. E adevarat acum, pentru unii ramane doar la nivel de presupunere. 🙂

            • Liz :

              mie asta cu “multiple faces” mi se pare foarte tricky 🙂

              • Liz :

                trebuie musai sa pastrezi un anumit echilibru intre “multiple faces” 🙂 )) dar, fiecare le stie pe ale lui, mai ales acolo unde trebuie sa lucreze 🙂

              • Cindy :

                de ce, iti plac trucurile ? 🙂

                • Liz :

                  Buna seara Cindy,

                  de ce intrebi? te intereseaza? Esti amatoare sau profesionista? 🙂

                  • Cindy :

                    din curiozitate, ca si tine 🙂

                    • Liz :

                      @Cindy, concentreaza-te te rog, ai inteles total gresit, eu (ti-)am spus cum mi se pare, daca te intereseaza subiectul te las pe tine sa te instruiesti in materie, daca esti curioasa si iti doresti 🙂

                    • Cindy :

                      deloc 🙂 urmaresc alte subiecte 🙂

                    • Liz :

                      lucreaza mai bine la echilibru 🙂

                    • Cindy :

                      al tau ? 🙂 nu imi permit, dar tu se pare ca nu te jenezi.

                    • Liz :

                      al meu, clar, nici nu ar putea fi. Al tau care ar fi? 🙂 ca depinde de expertiza, dar te pot asigura ca atunci cand constat un oarecare dezechilibru de balanta, si nu numai…”nu las garda jos” never. 🙂

                    • Liz :

                      prin urmare, poti sta linistita, e adevarat, nu ma jenez 🙂

                    • Cindy :

                      am vazut, esti plina de trucuri 🙂 asa sunt simpaticele 🙂
                      duc lipsa de subiecte si le mai confectioneaza si ele, ce sa faca 🙂

                    • Cindy :

                      noapte buna, copilasi! 🙂

                    • Liz :

                      noapte buna, unele subiecte sunt senzationale, prin urmare constatam ce-i de constat 🙂 si tragem concluzia 🙂

  • Mike B :

    Companiile mari, inclusiv multinationalele, au ceea ce se numeste “salary bands” si nici unul din cei cu care discuti nu poate sa iasa din acele limite. Nici persoana de la HR nici macar Managerul care angajeaza. Daca e ceva, trebuie sa se duca la analystul de HR…. sa schimbe categoria de job etc. etc. ….care mai niciodata nu se intimpla.
    Acele “salary bands” sint determinate dupa niste “comparative studies” la nivelul intregii piete.
    Daca in Ro salariile sint cum sint, la urma urmei, nu este nici macar vina multinationalei ci vina politicienilor care au ajutat locul acela sa fie unde este ca nivel de competitivitate!

  • TraianM :

    Normal ar fi sa ti se faca o oferta pentru ca tu ai declarat tot ce poti face pentru companie in cadrul interviului, iar compania trebuie sa-ti spuna cat valoareaza pentru ei ceea ce oferi tu.

    • un domn :

      Buna Ziua Traian
      nu e nimic masurabil..cred ca e doar un exercitiu de Forta al ambelor parti de a isi sustine cauza…cat mai “puternic”….ca apoi fiecare sesizeaza ca sunt ..ca nuca in perete vor bate in retragere..sau vor plusa

    • Cristina :

      @ TraianM – da, asa ar fi normal, asa ma gandeam si eu intr-o vreme, pana cand realitatea mi-a demonstrat in cele mai multe cazuri, contrariul! Numai ca pana ajungi sa-ti faca o oferta concreta, procedura lor de recrutare sa presupuna mai multe etape, sa treci prin mai multe interviuri, teste practice, etc, iar tu sa te opresti la primul nivel, din cauza blocajului salarial de care vorbeam.

  • Cristina :

    multumesc pentru sondaj, foarte buna ideea! multumesc si pentru raspunsul dlui DanS.

    in privinta rezultatului de pana acum al sondajului : 30% din respondenti au optat pentru : “Sa spui ca astepti o oferta din partea lor”, nu prea este valabil acest raspuns in practica sau cel putin in cazul meu nu a fost niciodata, deoarece, de regula, adica in 99% din cazuri s-a insistat inca de la primul interviu sa spun ce salariu doresc. Daca spuneam ca nu e momentul acum si ca astept urmatoarea etapa sau ca vreau informatii suplimentare, mi se spunea direct ca s-ar putea sa nu mai existe “data viitoare” si mi se ofereau detaliile cerute, astfel incat reveneam la punctul blocant initial. In final,spuneam sincer ce salariu doream (de regula, mai mare cu 10-20% decat la precedentul loc de munca), dar nici asa nu era bine, pentru ca mi se spunea ca e mult peste bugetul lor, astfel incat nici nu se punea problema sa intentioneze sa negocieze, desi eu le spuneam din start ca suma respectiva este negociabila.

    • un domn :

      Sarutmana Cristina
      am remarcat / citez…”In final,spuneam sincer ce salariu doream (de regula, mai mare cu 10-20% decat la precedentul loc de munca), dar nici asa nu era bine”..daca ai fi acceptat job ul fara majorarea 10-20 % ti ar fi fost dificil sa agreezi niste obiective ? sa negociezi niste oboective ? astfel incat TU stiind ca esti capabila sa..le depasesti..un bonus care divizat la 12 luni sa iti confere de exemplu ..30 % majorare ? ..inca in Romania nu se lucreaza pe obiective..inca traim in Epoca Etatista a Salariului..de ce ? de ce nu propunem angajatorului obiective masurabile si …”premiabile” ? refuz sa cred ca majoritatea angajatorilor sunt idiotic..fie Plantatiile Multinationalelor fie..un SME..o firma mica care este la inceput

      • Cristina :

        buna ziua,
        Partea proasta era ca ti se sugera din start ca salariul era cu mult mai mic decat salariul tau initial, actual, iar cand ceream detalii si intrebam ce insemna mai exact “mult mai mic”, mi se spunea ca sunt informatii confidentiale, care nu pot fi divulgate! De parca ar mai fi fost cazul sa ti se atraga atentia inca o data, ca nu suntem pe pozitie de egalitate, plecand de la cerere si oferta (ei ma chemau la interviu, nu cerseam eu postul), ci pe pozitii de forta! (se deduce clar unde inclina mai mult balanta). Iar salariul meu nu era confidential, era informatie publica, la liber, insa limitele bugetului lor pentru postul respectiv erau! 🙂
        Partea cu obiectivele, este o idee buna, multumesc, fiind valabila atata timp cat nu iti inchid usa in nas din start, dupa ce ai spus ce pretentii salariale ai raportat la studiile si experienta aferenta si ti se raspunde ca ai asteptari nerealiste, ei avand buget mult mai mic 🙂 Pe de alta parte, daca nu sunt de acord ca aceste obiective sa le treaca si in contractul de munca (cum de altfel ar fi obligatoriu, conform Codului Muncii), nu ai nici o garantie si raman doar la nivel de discutii teoretice. Si da, aveti dreptate, in RO, teoretic salariatii ar trebui sa fie evaluati in functie de obiectivele initial stabilite, conform legii, insa, ca de obicei, practica ne omoara…
        Cu toate acestea, pot sa incerc pe viitor sa schimb strategia de abordare, multumesc mult de idee.

        • un domn :

          Sarutmana Cristina
          vin cu clarificare/completare…obiectivele se inseireaza pe un act additional la contractual de munca. Nu are sens sa desenam pasii , insa daca se accepta salariu+ obiective acestea se mentioneaza intr un document semnat de parti. Acest document are dubla semnificatie
          – temei de a masura obiectivele asumate
          – temei de plata a primei legata de indeplinirea obiectivelor, orice contabil are nevoie de documente justificative

          • Cristina :

            @un domn – Da, corect, multumesc pentru completare. Cel mai mult va trebui sa-mi dau silinta sa-i conving de ideea de principiu intai si apoi ori in contractul de munca direct sa le insereze, ori in actul aditional incheiat ulterior.

        • Liz :

          Obiective? Unii se uita ciudat la tine cand le pomenesti de Fisa Postului. Aproape ca te intreb “Ce-i aia?” 🙂 E primul pas in stabilirea obiectivelor, daca nu vrei sa ramai la acelasi nivel (de Fisa Postului). Nu numai ca practica ne omoara, ne omoara si simpatia din cadrul PCR-ului.

          • Cristina :

            @Liz – da, multumesc, si Fisa postului, suplimentar, ar trebui cunoscuta de la inceput, pentru ca una e oferta frumos ambalata si alta e realitatea! 🙂

            • Liz :

              Suplimentar? Obligatoriu poate vrei sa zici. 🙂 Atat pentru tine cat si pentru firma. Lipsa ei se plateste cam scump de ambele parti. 🙂

              • Liz :

                si…”pe teren, la firul ierbii”, Fisa Postului nu se stabileste la nivel general, ci se negociaza si se stabilesc clar atributiile, constituie punctul de plecare asupra viitoarelor obiective.

                • Cristina :

                  teoretic si ideal asa ar trebui sa stea lucrurile, insa, din proprie experienta, in 100% din cazuri, fisa postului mi se comunica, inainte de angajare, nici pomeneala de vreun comentariu/negociere. Bine ca stiu insa ca exista si aceasta posibilitate, cat de aplicabila in practica, concret, ramane de vazut, la urmatorul interviu…multumesc pentru completare.

                  de fapt, aceeasi poveste este si daca esti angajat deja si e vorba de asa-zisa “negociere” a maririi salariului, anual (in cazul fericit cand exista) cu o suma infima (ex 300 lei), independent de obiective, singurul criteriu fiind bugetul restrans/taieri bugetare. Din proprie experienta, nu a fost niciodata vorba despre vreo negociere, ti se comunica despre ce suma e vorba si asta este! daca incercai sa vii cu argumente justificate (ex finalizarea cu succes a unor proiecte importante pentru companie), ti se raspundea ca ar trebui sa fi onorat ca lucrezi pentru compania respectiva si daca nu-ti convine, pleaca, ca doar mai asteapta 10 la usa, sa-ti ia postul! nici pomeneala de vreo negociere si aici ma refer la mediu de multinationala, nu la Gica SRL.

                  • Un domn :

                    Buna Dimineata Cristina
                    Ai prezentat situatia….celor 10 prezenti la usa, e alegerea ta daca accepting sa faci dumping ….sau mergi mai departe…..formularea HR istei cu “10 la usa” arata ca acolo merita sa suporti DOAR pana gatesti ceea ce iti convine. Daca nu accepti ce ti se ofera….inchiZi politicos interviul cu HR ista..”…nu ai nimic de pierdut. ….uneori la Gica SRL poti face lucruri Mari si Importante vs Plantatiile Multinationalelor, spun asta pentru ca am fost si la GIca SRL cat si pe Plantatia Multinationalelor, ambele experiente m au ajutat [ nu am ramas ouvrier precum Liz in solda…cuiva….din cuba]

                    • Liz :

                      George, multumesc pentru completare. 🙂 Si pe mine m-au ajutat, stiu sa fac diferenta, intre de-alde Gica, si, intre Gica si Plantatie. Tocmai de aceea aplicam cu mare incredere ceea ce sustii tu in restul comentariului. 🙂

                    • Fidel :

                      George, vin eu la carnaval, dar la vara. Se stabileste programul inca de acum.

                    • Cristina :

                      buna seara,
                      adevarat, decizia e a mea. Am retinut, multumesc frumos, e foarte bine ca pot sa cunosc experienta mai multor oameni, pentru a auzi mai multe puncte de vedere, problema fiind vazuta din mai multe unghiuri. In plus, informatiile le sunt utile si altor oameni care intra sau vor intra pe blog.

                  • DanS :

                    In curand, asta insemnand in urmatoarele 3 – 4 saptamani, ar trebui sa se intample niste decizii in urma carora o sa imi schimb pozitia (non manageriala) in organizatie. Cand si daca o sa se intample, o sa le trimit in teren mingea numita renegociere salariu cu un obiectiv de plus 35%. Sant foarte curios cum o sa se desfasoare lucrurile pentru ca sant absolut sigur ca prima reactie va fi “exclus”.

                    Totusi, eu sper ca am niste atuuri care ii vor convinge sa accepte negocierea.

                    Stay tuned.

                    • Eugen :

                      Fingers crossed for you. You will win.

                    • un domn :

                      Buna Dimineata DanS
                      merita incercat. Pierderea majora ar fi/este daca nu ai incerca !

                    • Petre A. :

                      The most important things in the world have been accomplished by people who have kept trying even when it seems that there is no hope.
                      Dale Carnegie

                      asa ca Dan S. incercarea, moarte n-are!

                    • un domn :

                      buna ziua

                      ceva noutati ?

                    • Eugen :

                      Da, gandim la fel, actionam altfel.

                    • DanS :

                      Am spus in cateva saptamani. In corporatii dureaza pana cand se ia o decizie 🙁 Si eu astept cu oaresce nerabdare sa ajung la o concluzie.

                    • Eugen :

                      …still the fingers crossed for you.

              • Cristina :

                corect, insa de fapt, eu m-am referit : “suplimentar” = “in completare”

  • DanS :

    Experienta mea este ca sinceritatea in privinta asteptarilor duce la incheierea prematura a discutiilor. Asta pentru o persoana cu ceva experienta in spate (15 – 20 ani), maturitate profesionala, o multime de competente si asteptari pe masura.

    • Teodora G. :

      Da, se pare ca sinceritatea in lumea afacerilor este un neajuns, nu numai in privinta asteptarilor (salariale). Cred ca o abordare corecta ar fi sa te informezi in prealabil cam ce sume se practica pentru functia respectiva si sa confirmi cu ei daca se regaseste in grila salariala a companiei respective.
      In functie de cat de tare iti doresti acel job sau ei sa te aiba in companie, se poate negocia sau nu. Am avut ocazia (in experienta mea de 10-15 ani) sa cer o suma si firma sa ofere considerabil mai mult.

    • Liz :

      Se practica confidentialitatea. 🙂 ))

      • Teodora G. :

        A salariului da. Compania avea profit si hotararea se lua la nivel de shareholders.

        • Liz :

          cade punctul 3 🙂 nu in totalitate, e drept, ci doar daca practici voluntariatul. 🙂 Da, sinceritatea este un mare neajuns, nu doar in lumea afacerilor. 🙂