Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

2363 vizite 3 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

1967 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

714 vizite 6 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1910 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2862 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5364 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

2022 vizite 12 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11618 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11334 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1749 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3070 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2103 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2250 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3295 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3253 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3345 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

2017 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

974 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1613 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1427 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7830 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1779 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2439 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1305 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2319 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1321 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6797 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2568 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1465 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4984 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1263 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4663 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1558 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1179 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2125 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1785 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1019 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

8018 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11897 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4816 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2558 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4808 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10216 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7081 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5044 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7489 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2285 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8610 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4087 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5263 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

7014 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4157 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8452 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4520 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7601 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2852 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11417 vizite 27 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6361 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7878 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21184 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9179 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6492 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8888 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2117 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13957 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23769 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22858 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

7005 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10677 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12634 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9771 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11546 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6636 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25352 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10401 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2616 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2541 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6900 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12435 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19915 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4723 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6486 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1871 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15281 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3792 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2563 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11830 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7781 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5222 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16607 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6498 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5708 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6416 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3628 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6074 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5690 vizite 27 comentarii

Am avut o copilarie comunista frumoasa si linistita, intr-un mic s...

7667 vizite 17 comentarii

In micul sat din Moldova in care m-am nascut am avut o copilarie comun...

3128 vizite 4 comentarii

Prietenul meu Mike din America (nascut in Brasov), care e o somitate i...

8526 vizite 34 comentarii

Vad in televizor cum cativa golani cu fotbalul sparg tot ce le iese in...

4881 vizite 12 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Seful CA-urilor

Buna ziua! Va multumesc pt bunavointa de a programa interviul cu mine astfel incat sa pot participa. Ma ateptam (greseala mea) sa fie mai degraba o discutie centrata asupra masurilor de redresare a societatii (cum incepuse timid abia spre final cand timpul se cam scusese) si mai putin despre lecturile mele de manuale de guvernanta corporatista. Intr-o lume in care practica ne omoara, sper ca solutia pe care o veti gasi de cuviinta sa nu fie doar teoretica. Desi, evident, intuitia trebuie sa fie o alegere educata. Cu respect si apreciere pentru transparenta procesului de selectie, X. Sent from my iPhone

Un mesaj, dintre sutele si miile similare primite, care arata ce cred oamenii ca inseamna sa fii in consiliile de administratie de la marile companii de stat. Fiindca unii care habar nu au despre ce era vorba au facut o lege si i-au spus “managementul privat”, acum lumea crede ca in CA-urile de la Stat e bine (trebuie) sa se intampla lucrurile ca in acelea de la companiile private. Si ministrii cred asta. Si cei de atunci, si cei de acum. Ca asta e un fel de cenaclu, de concurs de idei si de solutii despre cum sa salvezi compania, cum sa o faci profitabila si buna de vandut. Atat, si nimic mai mult. La companiile private asa este, intr-adevar. Atat, si nimic mai mult. Si iau si bani grei pe asta.

Si atunci e normal sa vina candidatii si sa imi spuna ca asa e la privat. Toti, aproape fara exceptie, cred si spun asta. Am facut sute de recrutari pentru CA la stat, am vazut mii de candidati. Doar cativa isi dau seama ca acolo, la stat, adica, e eltfel, ca TREBUIE sa fie altfel ca la privat. Managementul executiv nu este diferit fata de cel de la privat, ba chiar TREBUIE sa fie identice. Insa cel neexecutiv nu este! Sa vii cu solutii de redresare, cu idei, e cel mai simplu lucru. Si un student la Artifex ar putea sa o faca, si sansele sa nimereasca vreo cateva solutii bune sunt destul de mari. Si e o prostie din partea Statului sa plateasca CA-urile doar pentru idei si solutii. Pe acestea le pot primi si pe gratis, la fel de repede si la fel de bune. Insa nu de idei si de solutii e nevoie la companiile de stat…

Data actualizarii: January 11, 2018

  • altii :

    Cred ca faceti confunzii ca orice gasti proaste! Si, cand faci confuzii, o halesti, ti se baga pe gat, vrand nevrand! Gascanul maimutoi sef stie mai bine, din proprie experienta! 🙂 Asa ca, haleihap…si inghite, nu-ti spun ce urmeaza!

  • Stie :

    SMD!

  • Trist :

    ….
    seara buna!

    • Pe aripi de gand :

      Optimismul este punctul forte al oamenilor puternici. Va rugam nu lăsat o garda jos! Merita luptat!

      • vesel :

        Nu langa jeguri!

        • Cel mai vesel :

          Aveti dreptate! Sub dus cu ele!

          • Asa e! :

            … In Fratie!

            • Cam asa... :

              Multumim, nu servim. Facem altfel lucrurile, nu ne murdarim, la si pentru jeguri! Niciodata! Ne pastram veselia si voia buna, si coloana vertebrala nealterate. Asa e cu cei peste care nu treci! 🙂

              • pentru vite incaltate :

                Pe aici nu se trece! 🙂

                • Punct! :

                  .

                • ...si de la capat! :

                  Sunt niste gunoaie prin unele primarii… de n-ai sa vezi! Iti dai seama cand se strang gunoaiele ce iese?! 🙂

                  • Profil de personalitate :

                    Sa vezi cand te joci cu anumite exemplare, care mai de care…din defilat, ajung sa deraieze. 🙂 Eu am impresia ca e o trasatura comuna. 🙂

          • Cel mai vesel :

            Ne am inveselit de a binelea! Acum putem sa si plângem… de bucurie. 🙂

            • intotdeauna vesel :

              Spor! Si, mareste-ti colectia. :))

              • Toata lumea e amuzata.. :

                ….simtiind cum urla amuzamentul si in unii si in altii…

  • Beata :

    Multumim pentru surpriza!

  • Te asteapta dupa colt :

    Si, sa nu-l uitam pe zdup. 🙂 Depinde de alegeri. 🙂

  • Liviu Dan :

    Sincer, cred ca George doar incearca sa-si ajute putin viitorii candidati sa iasa din tiparul “eficientizarii activitatii” de tip privat (micromanagement).
    Pozitia de membru in CA la o companie de stat este diferita structural de managementul privat.
    Rolul esential al membrului este de a naviga cu pricepere in increngatura politica a factorilor decidenti din companie (si mai ales din exteriorul ei), si aici mentionez de fapt pe ceilalti membri si administratori numiti sau ajunsi in pozitii fiind sustinuti de cei ce reprezinta cealalta parte din actiuni(in general statul detine doar 51-70% iar ceilalti parteneri sunt giganti financiari sau specializati).
    Scopul urmarit este de a se asigura ca cele minim 51% din actiuni raman in proprietatea statului permanent si deci nu exista pericolul diluarii si preluarilor ostile iar cel putin teoretic dar si practic (aici e provocarea) controlul companiei ramane in posesia actionarului principal initial.
    Activitatile si actiunile sale (ale membrului) trebuie concentrate spre exterior spre riscul extern mai degraba decat spre eficienta care trebuie sa cada in sarcina executivului (GM)-Sa nu uitam spre exemplu, ca in multe cazuri companiile de stat sunt monopoluri de activitati, deci eficienta redusa nu ar fi principala lor problema ci cum sa te manifesti monopolistic intr-o piata concurentiala comuna (EU) si avand pe cap probleme legate de etica in business, responsabilitate sociala, legislatie internationala, exact acele tipuri complexe de situatii care-ti pot bloca activitatea.
    Sunt insa si multe companii de stat care au evidente probleme de eficienta si de management al resurselor, iar aici rolul membrului in CA este din nou politic mai degraba, cum identifici nu solutii de redresare ci cum convingi politicul real (guvernul, ministerul de resort) sa-ti finanteze solutiile prin alocari bugetare sau prin garantii de stat la timp si intocmai.
    Iar, ca sa dau un exemplu concret, imaginati-va ca un manager la stat identifica corect solutia de redresare ce necesita evident un volum de investitii important, propune acest plan in CA, se aproba, si in final doar partea privata contribuie la marirea de capital social rezultand o diluare a participarii statului(stim ca statul nu prea investeste).
    De aceea cred cu tarie ca rolul membrului in CA este de a se asigura ca planurile de investitii si solutiile de redresare primesc atentia si finantarea cuvenita si din partea statului, asta inseamna ca trebuie sa se manifeste mult mai activ in afara organizatiei decat in interiorul ei, pastrand in acelasi timp si un control/influenta asupra celorlalti factori decidenti din interior.

    • Alexandru :

      Foarte buna explicația si foarte probabil corecte si concluziile. Multumim!

    • Dan :

      Mda…multumim. Zi buna in continuare!

      • Mike B :

        Interesant punct de vedere. Merita gindit la asta.
        Intrebarea mea este: cit de usor si realist este ca un interes privat, romanesc sau strain, sa preia controlul unui monopol de stat din Romania?
        Exista exemple? Ma gindesc la exemple recente, de la intrarea in EU.
        Multumesc, D-le Liviu Dan.

        • Liviu Dan :

          Preluarea unui monopol Romanesc este practic imposibila, sau in teorie, deoarece vanzarea participatiilor statului se face prin acte speciale, ordonante sau legi.
          Exemple sunt din sfera energiei, respectiv distributia de energie si resurse naturale, petrol gaze, iar unul dintre cele mai discutabile ar fi cel al tutunului. Probabil ca vor urma in transporturi pe cale ferata cel mai curand.
          Dar exista si cazuri in care liberalizarea pietei impune patrunderea si altor jucatori pe o piata, problema e ca taman atunci reprezentantii statului, Min Fin. sau de resort, decid sa actioneze haotic fara strategii si mai ales in ciuda interesului general al statului.
          Si aici exemple de disparitie a unor companii de stat sunt multe, din pacate nu prea exista solutii viabile de contracarare, si asta datorita sistemului de organizare a structurilor de decizie ale statului.
          De exemplu, bugetul se definitiveaza undeva in Nov-Dec in urma a 2-3 luni de deliberari, deci orice actiune de investitire identificata si decisa in anul urmator care necesita sprijin financiar din partea statului va fi o adevarata provocare pentru a face disponibile fondurilre necesare.
          Aici s-ar putea rezolva simplu, cu instituirea unui fond national de investitii, la care sa ai acces ca si reprezentant al statului printr-o procedura rapida facila fara sa trebuiasca sa treci prin procedurile complicate de solicitare in cadrul ministerelor detinatoare, respectiv al aprobarilor consumatoare de timp. Practic trebuie sa scoti din joc decizia politica si sa o duci in zona profesionala.

  • Hermann von Salza :

    Aveti perfecta dreptate cand afirmati “CA de la stat nu e cenaclu de idei si de solutii, cum cred unii. Toti cred, de fapt. Si Guvernul crede”. Asa este! CA de la stat este doar o adunatura de oameni care stiu nimic despre nimic, au fost numiti politic, NU RECRUTATI cum insinuati dvs. (iar daca au fost “recrutati”s-a urmat procedura doar pentru a se da o spoiala de legalitate numirilor politice). Oamenii sunt rasplatiti in acest fel cu 2-3,00 Euro pe luna FARA CA SA FACA CEVA sau sa raspunda in vreun fel in fata cuiva.
    Va invit sa ghiciti de unde stiu treaba asta. Ca premiu: o excursie inRepublica Dominicana (se asigura transportul doar pana la Constanta, dupa aceea inotati – printer rechini – pana la destinatie. Daca ajungeti cu bine TOTUL e gratis, pe viata! FIX ca in Rai.

    • Eleonore von Sagen :

      Stimate domnule Von Salza, aveti deja răspunsul meu in scris. Cred ca am ghicit primii si ne îndreptăm spre Constanța chiar acum sa ne luam premiul. Surprinzator sau nu unii rechini sunt chiar simpatici nu mai musca din prima te iau intai cu lugu-lugu si apoi hat 🙂 Imi închipui ca asa o fi si prin CA-uri. Raiul este si pe pamant.

      • Eleonore von Ssgen :

        Hatz era, hatz este!

      • Un bastinas :

        Draga Eleonore : va recomandam sa va relaxati putin inainte de a porni in goana in Rep.Dominica, chiar daca premiul pare tentant, la prima vedere :). Oricum, rechinii sunt si vor fi intotdeauna peste tot, asa ca daca vor intr-adevar sa inhate pe oricine, de oriunde (ca e Rep.Dominicana sau alta tara mai mult sau mai putin exotica, de stat la plaja, teoretic, linistit), oricum il inhata, fiind specializati si avand si metodele necesare (fiind doar o chestiune de timp), asa ca impresia mea e ca mai bine aveti mai multa rabdare, mai mult calm si mai ales, mai multa intelepciune. Cu sustinere, va imbratisez!

        • Te asteapta dupa colt :

          @ un bastinas, Eleonore a noastra stie mai bine cum este. Pare ca stie despre ce vorbeste. :))

      • Un patriot :

        Si sa nu uitam de cel mai important aspect, dorul de iarba verde de acasa.. asa ca, dupa mine, nu merita ..

        • Altul :

          Iarba a fost si va fi mai verde acasa, sigur ca da. Problema e cu rechinii poate e nevoie de import 🙂 unii par mai convinsi decat bastinasii cand li se ofera premiile pe gratis, ceilalți tot analizează eventualitatea cadoului otrăvit 🙂 chestie de intuiție sau comoditate? Poate Hermann sau Eleonora sa ne lumineze.

          • Unul :

            Apar stari de un anumit fel la auzirea sintagmelor ca : “..li se ofera premiile pe gratis” sau “..cadoul otravit…”

            • Altul :

              Hatz! Hatz! Hatz! Felicitari si tie! :)Tocmai te a muscat rechinul meu de apartament si el a avut niste stari…fr premiat.

              • Unul :

                Totusi.. e util de stiut : de ce credeti dvs mai exact ca “..li se ofera premiile pe gratis” sau “..cadoul otravit…” ? (pentru ca impresia mea e ca aici vorbim de altceva, extrapolandu-se sfera). Care ar fi scopul? ca sa-l stim si noi, poate asa ne luminam, pana la urma…
                ….doar ati constatat si singur, de mai multe ori, ca e haos total la reprezentantii statului, fara nicio strategie prealabila…

                • Unul :

                  Parerea mea sincera e ca “au innebunit salcamii…de atata primavara..”, pur si simplu, atat. De ce nu ne putem bucura ca vedem rasaritul si sa nu mai complicam tot ce este atat de simplu, in fapt?

                  • Altul :

                    Ati ajuns la vorba mea? Ma minunează salcamii! Pana cand tine primavara la salcami? 🙂

                    • Unul :

                      Depinde de salcam : la unii poate tine toata viata..

                  • Unul :

                    De fapt, dupa puncte puncte pusesem ceea ce pretuiesc eu cel mai mult, fundatia initiala si permanenta.Ulterior, mai tarziu, complementar au aparut si altele (cu si fara incurajare externa). Noapte/seara buna, dragilor!

                • Altul :

                  Simplu ar fi răspunsul si aici: pe merit! Si nu asa oricum ci premiu pentru intreaga activitate desfasurata. Unii primesc mere aurii altii mere otrăvite. Daca sunt pusi sa si aleaga, e pe propria răspundere sau tine de cu totul altceva.

                  • Unul :

                    Hm, cam evaziv, generic si cu mai multe sensuri…

                    • Altul :

                      Intr un anumit sens poate si mai multe salcamii au perspective bune.

                    • Unul :

                      Am detectat plutiind in ocean o sticluta cu un ravas…vad eu bine sau iar ma inseala vederea? 🙂 Daca da, ce-i drept, foarte romantica abordarea problematicii! 🙂 iar modalitatea de executie a strategiei, programata cu scop unic predeterminat si mai romantica (e o senzatie …intr-un fel anume:). Nu zic insa ca era nevoie de ipocrizie, pentru ca e mai corect asa, insa totusi, eu as propune o reformulare mica a strategiei, daca toata lumea e de acord : plecand de la premisa ca pentru toata lumea fundatia e primavaratica (care e, dupa cum se stie de catre toata lumea, cea mai importanta) si ca modalitatea de citire a ravasului e (in interesul comun al cititorilor), neconditionata (adica, nu scop unic citire automata, indiferent de orice, ci in functie de …starea… vremii sa zicem, daca e vreme frumoasa, lectura , daca nu, reluare alta data, ca doar nu e lectura cu deadline, ca la concurs:), plus ca si toti cititorii cred ca s-ar simti mai degajati, mai in largul lor, daca nu s-ar focusa exclusiv pe unicul scop….Ce parere aveti? Ar fi o idee buna sau exista contra-propuneri?

                    • Altul :

                      Cred ca ravasul cu pricina e răvășit, ce contrapropuneri sa mai faca? el stie una si buna sa redacteze neconditionat de vreme sau alți factori perturbanti. Ce ii iese uneori se surprinde si el pe el de la atata fanatism literar.

                    • Altii :

                      E timpul sa intrăm in lumea viselor. Noapte buna, somn odihnitor!

                    • Unul :

                      Pai dupa cum bine ati sesizat (chiar daca nu recunosteti) m-am referit expres la toata lumea, toti cititorii fiind in aceeasi situatie, nu a fost vreo insinuare cum ca unii stiu doar una si buna si altii nu…sincer, imi cer iertare, daca m-am exprimat din nou prost, in nici un caz nu asta a fost intentia. Deci, intr-un final, eu inteleg ca e ok propunerea, fiind de acord toata lumea. Mai ramane sa se anunte, presupun prin alt ravas, ziua si ora exacta a lecturii.

                    • Unul :

                      & Altul
                      Iarta-ma te rog! nu te supara pe mine te rog pentru o prostie de exprimare (si culmea e ca m-am gandit in prealabil sa nu sune deloc interpretabil si tot prost a iesit, intr-un final…nu stiu cum naiba le nimeresc eu asa bine, de iese aproape tot timpul prost, desi intentia mea initiala e buna!)
                      M-ar durea sa stiu ca te doare o prostie ca asta! si ca adormi suparat pe mine..

                    • Altii :

                      Repet, e timpul pentru somnic fara griji!

                    • Unul :

                      & Altii
                      Tot imi pare rau si o sa imi para in continuare si tot imi fac griji ca esti suparat, asa ca nu prea imi e somn..fac ce fac si uite rezultatul! cred ca belea pe cap mai mare ca mine, chiar daca cautai intentionat si tot nu te procopseai cu asa ceva..

                    • Altul :

                      Recitind vedem alte semnificații, triste ce i drept care va răpesc somnul degeaba. Pai unde este intuiția? Nu tipa si ea un pic? Dati i voie. Cautam beleaua si ea tot ne ocolea si se pare si in continuare tot asta doreste si noi insistăm sa ne procopsim 🙂

                    • Unul :

                      ..a tipat, numai ca, fir-ar-sa-fie, uneori se grabeste mai tare scrisul (desi incerc sa ma gandesc in prealabil la toate sensurile posibile si imposibile, pentru a le elimina pe cele indezirabile din start, inca mai trebuie exersat, dupa cum se vede, mai ales ca neavand un antrenament prealabil de ani de zile “indirect direct” ca altii, tot mai exista rateuri implicite), din nefericire…”mea culpa”…

                    • Altii :

                      Da, am observat ca va place sa va ia valul creatiei ceea ce este un lucru bun atata timp cat creația nu ia forme distructive cu efect de bumerang ceea ce ne amaraste foarte.Noi încurajăm talentul si il lăsăm sa se manifeste in voie si chiar sa ne inspire probabil se observa deja.

                    • Unii :

                      Asa e, din pacate, ii mai ia pe unii aiurea valul, amarand implicit pe toata lumea. Partea proasta e ca nu e chiar simplu pentru unii sa stie exact ce trebuie sa spuna, cat trebuie, cand, in ce context, cum trebuie si or mai fi si alte variante, dar astea mi-au venit in minte primele. In plus, recunoastem, stilul “indirect direct” e foarte bun, insa mai e de invatat, dupa cum se vede…

                    • Ceilalti :

                      @ Unii :
                      pai e foarte simplu (aparent) : gandesti mai mult/repede, simti mai mult (intuitiv) inainte sa vorbesti/sa scrii! ca atare economisesti timp, vorbiind/scriind mai putin si toata lumea e fericita 🙂 deci, tot la practica, revenim! 🙂

                    • Altii :

                      Pot spune chiar ca v ati însusit chiar foarte bine materialul si faceti progrese evidente. In rest acest ‘trebuie’ e oarecum iesit din context, mi se pare mie, se aplica leaderilor maximi si oamenilor foarte nevoiași deci cred ca nu e cazul nici intr un caz nici in celălalt aici. Daca va păstrați naturalețea si imaginatia constructivă textele curg pe hartie.

                    • Unii :

                      ..da, asa e, fir-ar-sa-fie! mi s-a parut si mie la un moment dat ca e iesit din context, dar negasind alt cuvant pe moment, uite ca, din nefericire, iar m-a luat valul partial…

                    • Altii :
                    • Altii :

                      Sunteti cam neincrezatoare in seara aceasta, ati facut vreo boacănă?
                      Cat despre practica stiti dvs mai bine unde aveti lacune 🙂

                    • Unii :

                      da, cu practica si mai prost, pe toate fronturile! veselie mare, ce mai!

                    • Altii :

                      Mai bine recuperați cu somnul devreme sa va reveniți din veselie. 🙂 Pe noi ne a cam ajuns. Noapte linistita!

                    • Unii :

                      noapte linistita!

                    • Unii :

                      De ce este nevoie pentru atenuarea/eliminarea insomniilor si a veseliei?

                    • Altul :

                      Unii si altii sunt de acord asa matinali cum sunt ei.
                      Ben King s a sesizat cu un Buna dimineata frumos! Chiar si ploaia a avut ceva de spus 🙂

                    • Unul :

                      🙂 dimineata cu soare (o sa apara, cat de curand, din(tre) prea multi nori si ploaie), primavara mea!

                    • Altul :

                      si prima/vara a mea!

                    • altii :

                      Multumim gastelor pentru reprezentatie!

                    • Altii :

                      Venim si va luam de urechi in direct, gastelor! 🙂

                    • altii :

                      Asa e, asa e, sa vezi cand le iei pe gaste si le dai cap in cap! Fac spume la gura, pardon, cioc, dupa ce le bagi pe gat.

                    • altii :

                      Te astept in vizita! 🙂

                    • altii :

                      Eu iti spun, ca unii, au halit-o si-au belit-o. 🙂 Prin urmare, cu grija!

                    • Altul :

                      Dupa asemenea reprezentanții o sa vin negresit 🙂 proaste confuze au fost, proaste sunt inca, nu e vina lor.

                    • altii :

                      Pe alocuri ai dreptate biet gascan prost, esti strangator de gaste proaste, dar, din cauza schizofreniei de care dai dovada, dai pe laturi, si cand dai pe laturi, alegi prost. 🙂 Axeaza-te si bazeaza-te in continuare pe gastele proaste, e alegerea ta. A mea e alta. 🙂

                    • Unul :

                      Am visat ca cineva adora notă de plata a unei gaste cu G mare care nu avea astampar prin zona. De reflectat cum se face pateul gâscă. Alarma! Delicatesele astea nu sunt chiar la indemana oricarui cumpărător si poate cu atat mai bine.

                    • altii :

                      Nu e bine sa visezi, altii mizeaza. 🙂

                    • Unul :

                      Ce stiti voi cu ce stiu eu uneori nu se potriveste. Va urma.

                    • altii :

                      Bine atunci, vise placute! 🙂

                    • Unul :

                      In vis spunea mot-a-mot ( in româneste motz cu motz) ca adora notă de plata a acelei gaste, asta ca sa nu va țin prea mult pe jar. Curioasă treaba! 🙂

                    • altii :

                      Ghici ghicitoarea mea! :))

                    • Unul :

                      Intr adevăr de retinut chestia cu concentratia…ati putea foarte usor sa ne inspirați la acest capitol, merge si asa nu i greu deloc, totusi daca este sa ne luam propria decizie am spune… nu merge asa! Poate sunt eu mai chitibusar, ma tem ca nu.

          • altii :

            Sa nu-l uitam pe Butunoiu!

    • Scrisoare deschisa :

      Copilași, potoliti-va dragilor! Stiu, au înnebunit salcamii, și eu va cer sa fiți cuminți. 🙂

      @ Hermann von Salza, zici ca preferi Rep. Dominicană? Frumos, n-am ce zice! Dar, și mai frumos și extrem de util, ar fi Rep. Panama. Ce zici? Ești de acord? 🙂 Pentru unii dintre băștinași e alegerea perfecta, tot în aceeași măsură în care alți băștinași, în funcție de cum s-au întâlnit cu merele otrăvite adopta și ei același pachet…de ofrande. 🙂 Păcat, însa, unii sfârșesc sa se înfrunte chiar ei, din pachetul pus la dispoziție cu generozitate. 🙂 De data asta e cu hatz, hatz, hatz și, brusc, zdup! 🙂 Pe post de bonus! 🙂

      • Ravas :

        Copilasii in derută. Hermann le a pierdut scrisoarea, Eleonore vrea mere aurii si bastinasii dau din umeri. 🙂 Primavara ii vrea cuminti si ei nu stiu. 🙂 Bine, asta la inceput de saptamana, spre sfarsitul ei gasesc scrisoarea, citesc instrucțiunile pentru deplasări in diverse republici domiciliane si le vine inima la loc.

  • Anonim 3 :

    La acest moment managementul privat este un fiasco total. S-a incercat prin presiunile FMI/Banca Mondiala descurajarea implicarii politice in actiunile companiilor de stat. Insa, pornind de la prima companie care a inplementat acest management profesionist -Tarom, cum se explica faptul ca pe durata a 4 ani, durata mandatului dl. Heinzmann, mai multe randuri de administratori au fost demisi, imediat ce reuseau sa evalueze cat de cat activitatea defectuasa a acestuia? A durat aproape 4 ani ca cineva sa isi asume esecul in privinta acestui “belgian”, timp in care aceasta companie in loc sa se redreseze si sa ajunga pe profit conform planului de management (insusit de acesta)si planului de administrare, doar si-a redus pierderile in urma unor circumstante favorabile, neluate in seama la momentul intocmirii planurilor, de scadere a pretului combustibilului. Ce criterii de evaluare s-au avut in vedere la recrutarea acestui domn? Faptul ca este belgian si ca batatorise poteca la ambasade, fiindca din cv nu reiese decat ca a mai falimentat si alte companii. Din aceasta perspectiva inteleg ca un director general care se subordoneaza CA are drepturi de AGA. El reusind astfel sa scape de supravegherea CA din care faceau parte oameni cu vasta experienta in domeniu financiar, prin manevre ce implica politicul, doar ca la o scara mai mare decat se faceau inainte de implementarea managementului privat. Obiectivele acestui manager nu au fost duse la indeplinire, compania isi pierde locul pe piata din cauza competitivitatii in acest domeniu si singurii care au de pierdut sunt angajatii.

    • direct :

      vorbesti prostii despre Belgian – esti neinformat!!!

      • indirect :

        De belgian, probabil, de D.P., sigur…nu.

        • Anonymous :

          Sunt foarte informat. Nu ma arunc in astfel de afirmatii fara o baza reala. Acest belgian este doar o marioneta care prin actiunile lui favorizeaza companiile concurente, singurul lui interes fiind doar remuneratia si eventualele “beneficii”. Se pare ca si starea de sanatate lasa de dorit, deci deciziile sale ar putea fi alterate si din acest punct de vedere. Si mai mult imi e greu de crezut ca oameni care vin din mediul privat (fosti administratori la aceasta companie) au facut o evaluare eronata a acestuia. Cine a mai pomenit ca intr-o companie care nu se redreseaza sa se schimbe 5-6 randuri de administratori iar directorul sa doarma in papuci linistit si sa afirme despre orice problema reala ca nu a avut cunostinta de aceasta. Nu a fost in stare sa faca o restructurare a acestei companii de teama sa nu piarda sustinerea sindicatelor. Mai mult nu ai dat nici o justificare. Doar vorbesti prostii e o afirmatie care nu are la baza nici o argumentare.

          • indirect :

            :)) vorbeste cu Butunoiu, el i-a recrutat si pe unul si pe celalalt. Probabil se afla in aceeasi stare de sanatate. 🙂

  • CB :

    Ce intelegem din acest articol:
    Ca in companiile de stat nu este nevoie de idei si solutii, ele exista. Greu de crezut, daca este asa si companiile sunt pline de solutii, de ce mare parte a companiilor de stat sunt aproape falimentare?
    Rolul unui membru in CA nu este subiect de negociere sau de pareri personale, el este stabilit de lege (legi in cazul nostru), eventual poate fi “imbunattit” de catre AGA. Pentru ca GB este foarte “subtil”, pot doar sa deduc din articolul publicat ca majoritatea celor interesati in ocuparea unei pozitii in CA nu au habar de ce presupune aceasta pozitie.
    Ca unul cu ceva experienta in diverse CAuri, va spun ca nu este vorba de “easy money”, raspunderea este uriasa si riscurile de asemenea, mai ales ca trebuie sa te bazezi pe angajatii companiei de stat (stim cu totii nivelul multora dintre ei) atunci cand analizezi informatiile necesare luarii deciziilor.
    Unde GB are dreptate este ca la stat este altfel, desi tot membru in CA esti. Din cauza neintelegerii sau mai degraba a neacceptarii diferentelor, marea majoritate a “marilor” manageri din setorul privat vor esua la stat si vor pleca scriind emailuri ca cel cu care incepe articolul lui GB.

    • Dan :

      Multumim pentru reamintire, unii stiam ca rolul unui membru CA la stat este stabilit, in principal, prin acte normative, insa, dupa cum cred ca bine s-a inteles de toata lumea, mai jos, s-a extrapolat exemplificativ, astfel incat daca tot ati dedus, avand experienta prealabila in domeniu, ca unii manageri privati nu au habar ce presupune aceasta pozitie, poate binevoiti sa le explicati dvs mai bine pentru a vedea mai bine diferentele (inclusiv raspunderea, si nu cea reglementata de legislatie, si riscurile aferente). Apoi chestiunea cu “easy money”…nici nu vreau sa o calific in vreun fel…, astfel incat no comment!
      Si nu in ultimul rand, de ce au nevoie, pana la urma, companiile de stat? pentru ca in articol impresia mea a fost ca s-a pus accent pe aplicabilitatea practica a solutiilor..

    • Da, chiar asta! Solutiile si ideile exista, au fost acolo dintotdeauna, multe dintre ele sunt foarte bune. GB

      • Dan :

        Buna seara dle.GB,
        Multumesc de confirmare. Imi cer scuze ca nu am putut raspunde mai devreme (nu sunt, din pacate, decat ocazional online, cand mai am treaba pe acasa, in rest, nu am cum), toata ziua fiind plecat in oras cu diverse treburi si asa s-ar putea sa se intample, din pacate, toata saptamana asta si poate si saptamana viitoare (pentru ca nu am reusit sa rezolv decat in mica parte azi din ceea ce imi propusesem). De aceea, din pacate, doar la orele acestea destul de tarzii, am reusit sa vad o parte din mesajele de la aceasta postare, de la urmatoarea insa inca nu. De altfel, apreciem si multumim mult pentru efortul continuu (sa nu renuntati niciodata, indiferent de orice!) de a ne invata multe lucruri utile si pentru ca stim ca scrieti pentru noi (chiar daca aveti foarte putin timp disponibil), iar noi, la randul nostru ne straduim sa asimilam noile informatii cat mai corect posibil.
        Nu in ultimul rand, va rog sa nu bagati in seama oamenii tristi, care mai bantuie din cand in cand ca niste fantome pe aici, isi revin ei, sunt doar niste stari trecatoare, asa cum au toti oamenii, pana la urma.

        • Cauzele :

          Daca s ar cunoaste cauzele poate s ar putea înlătura tristețea unora.

  • Alt Anonymus :

    @ all :
    🙂 Domne, m-ati scos din minti! 🙂 se pare ca este o problema fundamentala pentru toata tara, de toata lumea intreaba pe diverse voci acelasi lucru, s-a dat deja startul la cenaclu, exista chiar presentimentul ca se intra din nou in miriste, cand lucrurile, teoretic, ar trebui sa fie mai simple : deci eu vad asa : sunt 2 castigatori, reprezentantii statului, pe locurile rezervate, asta e premisa (anterior nu mai conteaza detaliile), iar acesti 2 castigatori, unul (cred ca, in realitate, asa se intampla de regula) mai bun teoretician (si practician) decat altul, ar trebui teoretic sa colaboreze impreuna in practica (nu numai la nivel teoretic, unde se pleaca de la premisa ca sunt in consens deja) pentru redresarea companiilor in care actioneaza. Mai departe, se pun de acord (pe baza propunerilor) cu privire la modalitatea concreta de implementare practica a teoriilor si cam asa…
    …dar sa mai completeze si alti comentatori (indeosebi cei cu experienta), care tot intreaba obsesiv si nu vor sa emita nici o opinie anterior intrebarii, ca sa vedem si noi ce propuneri de implementare concreta (nu generice, ca acestea le stim deja) a solutiilor practice au, daca tot se plange toata lumea ca “practica ne omoara”! 🙂 sau luam mai bine o pauza de cugetare profunda la propunerile concrete de implementare practica a solutiilor si cand este “evrika”, revenim! 🙂 pana atunci, spor la treburi tuturor!

    • Telenovela :

      ..astea sunt din ciclul : “unde revizuim strategiile comune, la tine la companie (ca locatie) sau la mine?”:) sau luam o gura de aer proaspat inainte (sa ne facem curaj) sau ne delectam cu un concert ca preambul, exista multiple variante de alegeri educate, daca la aceste aspecte s-a facut referire in articol 🙂 zi inspirationala si motivanta! 🙂

    • Introspecție :

      Domne si pe mine! 🙂
      O dau unii din menuet in manelisme cu viteza luminii.
      Ce ar fi sa vedem asta in sfarsit ca pe o calitate mai degraba decat un defect al acestui popor? Mie imi surâde ideea.

      • Un observator :

        Nu a spus nimeni ca e un defect (doar autorul l-a catalogat asa), plecand de la premisa ca mai bine spui ceea ce ai de spus sincer decat sa se chinuie altii sa-ti citeasca gandurile si tot degeaba 🙂 macar asa stii (in cazul ideal in care te si prinzi, intre timp:) care sunt problemele semnalate si vezi (daca nu te-ai prins pana atunci, din cauza propriei prostii/neatentii) ce e de facut (ex daca e ceva gresit spus, de remediat ceva la tine, etc), insa parca tempo-ul ar mai putea fi reglat din cand in cand, insa si aici e o chestiune care tine de autor, daca vrea, poate 🙂

    • Car cu boi - Grigorescu :

      🙂 nu-i recomandat, chiar deloc, sa te scoată din minți, ba din contra, răspunsurile le avem deja , tot aici pe blogul lui Butunoiu, ne încântă, de la un articol la altul, păcat ca-și da pe alocuri cu stângul în dreptul 🙂

      • Parazitii :

        Daca ati fi vrut cu adevarat sa eliminati parazitii “incantatori”, stim ca aveti metode foarte eficiente de eliminare a acestora 🙂

        • Retard :

          Acum depinde de gradul de retard descoperit. 🙂 In funcție de ceea ce se descoperă pe teren, se acționează, intr-un fel, sau altul. Unii pe baza de documente justificative 🙂 alții…total altfel.

          • Parazitii :

            Treceam si noi, pe aici, prin padure si vorbeam singuri/in somn, nu ne bagati in seama 🙂

            • Introspecție :

              Mai sus ne ati luat prin surprindere. Si cam ce culegeti voi la ora asta prin pădure din convingere civica? 🙂 Hribi sau v ati întâlnit cu lupoaica? 🙂

              • Parazitii :

                Niciuna nici alta. Acum sunt la moda diverse operațiuni, care mai de care. 🙂 Nu prin pădure, ci, prin jungla, depinde cu cine ne întâlnim, în drumul nostru. 🙂 Când dam rateuri în diversele noastre cautari, iese cam nasol, și se lasă cu tinichea de coada. 🙂

                • Parazitii :

                  În grup, în funcție de diverși colaboratori. 🙂

                • Introspecție :

                  V as fi propus deparazitarea 🙂 credeti ca ati supravietui operațiunii? 🙂 mutandu va paraziții in alte jungle?

                  • Parazitii :

                    Sa știi ca asa ar trebui, nu suntem mulțumiți deloc. 🙂 Nu cracnesc în front, fac ce spunem noi. Câteodată ni se face și noua scarba de ceea ce putem face din unii. Păcat, ca ne tulbura altele apele, și nu ne lasă să baltim în suc propriu, vor neapărat sa dețină punctul culminant. 🙂

                    • Introspecție :

                      🙂 Ati ‘speliat’ ‘colabolatolii’ (greseala noastra) si bat in retragere, spun ca au de a face cu surdo-muți si au vazut si auzit destul despre punctele unora de vedere.

                    • Parazitii :

                      Este intr-adevar o reala problema, aveti mai mare grija, va rog. Pana atunci, vedeti ce faceti cu surdo mutii. 🙂 Pe alocuri, sunt chiar foarte utili. 🙂

                    • Introspecție :

                      🙂 Intelegem, desigur. Incercam si noi sa le învățăm alfabetul specific. 🙂
                      Noapte linistita!

            • Retard compatibil cu scarba :

              Cu grija, va rog. 🙂 Nu de alta, dar, trebuie musai sa va menajați, nu o sa fie chiar asa de încântător și pe gustul domniei dumneavoastră, și, a diversilor colaboratori, ceea ce va urma. 🙂

              • Introspecție :

                Te rog, nu va mai alintati singure 🙂

                • Parazitii :

                  @ Introspecție ne luam de mana la toate capitolele. De la analfabetism la ce vrei tu. Suntem extrem de compatibili. 🙂

  • Octavian Badescu :

    Exact – intreb si eu precum Anonymous: dar de ce anume credeti ca este nevoie, din perspectiva interesului general, public, al actionarului ? 🙂

    • Monitorizare si control (in timp real!), mai ales pe executia strategiei. GB

    • Un manager carcotas :

      Da, monitorizare&control, insa poate mai realist ar fi mai degraba in “timp util” decat in “timp real/instant”, atata timp cat sigur nu toti managerii vor fi conectati online aproape non-stop la inbox-ul companiei, or din motive pur tehnice (lipsa conexiune net mobil) si obiective (deplasari in afara companiei), astfel incat reprezentantii statului ar fi ideal sa binevoiasca sa aiba putintica rabdare.

  • octavian badescu :

    Exact. De ce anume credeti ca este nevoie, din perspectiva interesului public, general, al actionarilor? 🙂

  • Anonymous :

    Exact. De ce anume credeti ca e nevoie, luand in considerare interesul general? 🙂

  • Mike B :

    Este o varza totala!!

    Nu exista management executiv si ne executiv. Prin natura lui, precum spune si cuvintul, “managementul”, sau hai sa spunem “gestionea” “managereaza” (sau cum s-o spune pe romaneste) sau gestioneaza.

    Board-ul, adica Consiliul de Administratie nu gestioneaza ci “guverneaza”. Stabileste si valideaza strategii, stabileste directii etc.

    Numai ca acele Board-uri reprezinta actionarii si ceilalti stakeholders/”preneurs de parts” en Francais. Pe cine altcineva ar reprezenta? (OK, in Romania reprezinta pe ei insisi si interesele partinice….)
    In cadrul firmelor de stat (“public companies” cum se spune in lumea anglofona) Board-ul reprezinta interesul public.

    Dar cine stie si intelege interesul public? El este dedus din programul de guvernare si politicile sale sectoriale, nu? Doar nu pe baza aceia a fost ales un partid sa guverneze (…teoretic, caci in realitate….)

    Napai cind nu prea sint programe de guvernare clare, si politici sectoriale clare, ce este presupus un membru al CA sa promoveze?
    I
    ara ideia de recruta membrii ai CA-urilor de stat pe baza de CV este nastrusnica de tot! Ea lasa se se intrevada si sa se ghiceasca ca criteriile sint cele tehnice, nu?

    • Dana :

      Adevarat dpdv etimologic vorbind, insa de cele mai multe ori in privat, personal am intalnit uzitate pe scara larga, chiar daca impropriu etimologic, notiunile de “management executiv” (in ideea de cei care se ocupa de conducerea operationala, zilnica a firmei/ Directoratul, in sistemul dualist, de ex) si “management neexcutiv” (in ideea de CA/Consiliu de Supraveghere in sistemul dualist, care intr-adevar se ocupa de stabilirea principiilor/strategiilor de baza ale firmei, etc).

      Legat de recrutarile pe baza de CV, impresia mea este ca este aceeasi poveste aplicabila ca la orice concurs de la vreo autoritate de stat, adica ti se cer o serie de acte, ba chiar poti sa si participi la concurs si la un moment dat sa ti se confirme ceea ce banuiai de la inceput deja, respectiv ca, in fapt, oricum locurile erau deja rezervate, iar tu esti acolo doar ca figuratie/decor.

      • Mike B :

        Se pare ca exista un consens, bazat pe experienta observata si confirmata, ca chestia cu CV este circ, locurile fiind “rezervate”.
        Chestia este ca ar fi normal ca locurile sa fie “rezervate” unor reprezenanti ai guvernului atita timp cit acesta a cistigat alegerile etc.
        Atunci de ce tot circul cu CV-urile?? Mai ales ca este “obvious”!
        Probabil a fost o sugestie din exterior.

        • Mike B :

          Pai, dupa cum bine a inteles toata lumea, exemplul de mai sus era doar unul generic, propriu-zis, fara alte conotatii de extrapolare. Insa, din alt unghi de vedere, clar ca in CA locurile sunt “rezervate” reprezentantilor statului, care au castigat alegerile, insa si aici (e o supozitie, neocupandu-ma de recrutari la stat, pot doar emite o ipoteza) poate , in fapt, nu se prezinta doar cei 2 castigatori (cel de la MF si cel de la Autoritatea Tutelara), ci poate exista posibilitatea alegerii dintre mai multi reprezentanti ai statului pentru cele 2 locuri, avand fiecare in spate anumite persoane politice puternice care ii sustin (din acelasi partid castigator al alegerilor), si atunci trebuie sa faci o selectie dintre cei prezenti, pe baza anumitor criterii… sau poate conteaza doar cel mai puternic om politic din spatele fiecaruia dintre candidati, care isi impune implicit vointa si restul sunt doar de decor, nu stiu exact mecanismul ..sunt doar supozitii…
          Oricum, intr-adevar, ceea ce e clar e ca recrutarile la stat nu urmeaza acelasi mecanism/traseu cu cele de la privat (desi si aici exista situatii multe de “rezervari”, mai ales in multinationale, dar mai pot exista si exceptii, pe cand la stat nu cred ca exista exceptii).

          • Dana :

            @ Mike B
            scuze, am tastat eronat 🙂

          • Mike B :

            @Dana & @ all
            DECI LA STAT SA SE PUNA ANUNTURILE DE RECRUTARE LA SEDIUL PARTIDULUI DE GUVERNAMINT.
            UITE CA PRIN BRAINSTRORMING AM AJUNS LA O BUNA CONCLUZIE DE EFICIENTIZARE A PROCESULUI!

            • All :

              🙂 corect! asteptam anunturile si ne pregatim pana atunci 🙂

  • Dana :

    Pai teoretic, scopul OUG 109 tocmai acesta ar fi fost, de a aduce in companiile de stat manageri privati profesionisti, cu experienta in domeniu, pentru redresarea companiilor de stat, insa in realitate, s-ar putea sa fie doar o alta umbrela pentru interesele politice. Pentru ca, ce s-a intamplat, pana la urma, cu acesti experti cu experienta in domeniu? De ex prima companie de stat (experiment) cu manageri privati cu experienta, “Transporturile Aeriene Romane”, e pe pierderi anual…si ca aceasta companie mai sunt multe altele, la fel de pline de oameni cu experienta si mari experti in domeniu…si asta de ce? este de notorietate publica : din cauza numirilor exclusiv politice. Deci, atata timp cat exista doar marionete/buni executanti politici, nu conteaza experienta, rezultatul fiind acelasi, dezastru economic.
    Alta chestiune tine de Autoritatea Publica Tutelara, care teoretic ar fi trebuit sa verifice, sa evalueze si sa aprobe sau nu planul membrilor CA, deci sa se implice activ, adica sa vina cu contra-propuneri concrete, daca propunerile mai mult sau mai putin teoretice ale membrilor CA nu sunt considerate viabile (oameni fiind obisnuiti cu teoria din privat).
    Deci, e simplu sa constati de la distanta, la modul generic, ca nu prea au fost identificate “solutii practice” viabile si ca exista doar cenacluri/concursuri ideatice/miristea in care au intrat teoreticienii 🙂 atat si nimic mai mult 🙂
    In alta ordine de idei, ce se doreste a se intelege prin “..intuitia trebuie sa fie o alegere educata” (probabil e o mica eroare de tehnoredactare, din viteza, si corect ar fi fost “intuitiv”), pentru ca poate “intuitia” membrului CA ii spune ceva si Autoritatea Tutelara vrea altceva, deci o chestiune subiectiva 🙂
    Seara buna si asteptam cu interes clarificarile de rigoare!

  • Anonymous :

    Imi puteti spune va rog de ce e nevoie in CA-urile companiilor de stat ? Multumesc. Silviu Dumitrescu

  • Operatiunea Zeus :) :

    Experienta, George, experinta, aceea care, nu prea conteaza! 🙂

    • alphas :

      Ba conteaza. Drama este ca uneori experienta e mai periculoasa (=nociva) decat lipsa de experienta. Pentru ca “experimentatul” poate veni cu niste patternuri care sa blocheze functionarea normala a organizatiei ori macar dezvoltarea, evolutia ei ulterioara.

      • Omegile :

        Depinde ce iti doresti de la un experimentat sa construiești sau sa distrugi o organizație impreuna. Distrusul e simplu constructia necesita multe trăsături si obligatii de care unii fug mancând pământul. Constructia e de la Dumnezeu restul se deduce.

        • ..si altii :

          Din alt unghi de vedere priviind lucrurile, poate ca experienta/lipsa ei nu are atat de mare importanta, cat mai ales “fundatia” de la care se pleaca, precum si dorinta tuturor de a identifica solutii alternative pentru evolutia unei organizatii construite impreuna. De ex, din cate am reusit noi, cat de cat, sa ne documentam asupra modalitatilor de executie a strategiei practice, se pare ca exista mai multe solutii (luandu-se in considerare, desigur, si particularitatile specifice si adaptarile de rigoare la fiecare organizatie in parte), unele mai la indemana si teoretic mai simple (ex folosirea lucratorilor interni pentru activitatile preliminare, acestia cunoscand cel mai bine caracteristicile organizatiei si ulterior, colaborarea cu lucratorii externi, pentru finalizarea activitatilor) decat altele. In acest fel, poate toata lumea ar fi multumita. Noua nu ni s-ar parea o idee proasta, asta desigur daca si reprezentantilor organizatiei le-ar surade ideea…plecand de la focus-ul pe elementele comune decat pe cele de diferentiere….Apoi, ar mai fi important de stiut si care alte trasaturi si obligatii ar mai exista, in afara de cele anterioare (unele poate le banuim deja, altele poate nu) pentru o mai buna colaborare…

    • Un nostalgic :

      Legat de organizatii si de oameni…o analogie destul de personala, partial out of topic : ieri s-au implinit multi ani de cand tatal meu a plecat dintre noi…acum vorbeam cu el si peste 1 h paloarea cadaverica i se intiparea pe fata, in ciuda repetatelor mele tentative de resuscitare…practic, si-a dat ultima suflare in bratele mele…si asa s-a intamplat si cu mama…tot in bratele mele…vieti pline de durere…insa nu am spus asta pentru efecte patetice, a cersi mila sau ceva similar, ci doar ca un context pentru …ceea ce ar fi trebuit sa-mi fie permanent lectie…constiinta efemeritatii corpului fizic si a plecarii, intr-o zi, a celor dragi de langa noi…si..la un moment dat se face bilantul…si ce mai ramane din tot? zambetul copiilor…la fel de nemuritor ca si iubirea adevarata….
      Asa si cu organizatiile….apar, se construiesc, evolueaza/involueaza, unele dispar mai devreme sau mai tarziu, altele rezista pana la bilantul final…din altele mai supravietuiesc doar filialele…
      ..cu toate acestea ..stiu ca avem datoria fata de noi insine sa nu ne resemnam niciodata, la un moment dat, ploaia se va opri…iar organizatiile/oamenii noi vor aparea intotdeauna ca ciupercile dupa ploaie 🙂 fara vise/viziuni prealabile, nu exista creatie! 🙂

      • Un alt nostalgic :

        Adevarat! Creațiile sunt minunile vietii care datorită adevărului care il poartă in ele rezista probei timpului.
        Va admir doamna/domnule, putini mai gândesc asa in zilele noastre.
        Bucurați va de amintirea părinților care trăiesc prin dumneavoastra.

  • Doru Maliia :

    No comment!!!