Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

2363 vizite 3 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

1967 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

714 vizite 6 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1910 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2862 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5364 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

2022 vizite 12 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11618 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11334 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1749 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3070 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2103 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2250 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3295 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3253 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3345 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

2017 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

974 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1613 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1427 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7830 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1779 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2439 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1305 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2319 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1321 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6797 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2568 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1465 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4984 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1263 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4663 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1558 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1179 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2125 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1785 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1019 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

8018 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11897 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4816 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2558 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4808 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10216 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7081 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5044 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7489 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2285 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8610 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4087 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5263 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

7014 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4157 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8452 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4520 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7601 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2852 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11417 vizite 27 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6361 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7878 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21184 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9179 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6492 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8888 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2117 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13957 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23769 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22858 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

7005 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10677 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12634 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9771 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11546 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6636 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25352 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10401 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2616 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2541 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6900 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12435 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19915 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4723 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6486 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1871 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15281 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3792 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2563 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11830 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7781 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5222 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16607 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6498 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5708 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6416 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3628 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6074 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5690 vizite 27 comentarii

Am avut o copilarie comunista frumoasa si linistita, intr-un mic s...

7667 vizite 17 comentarii

In micul sat din Moldova in care m-am nascut am avut o copilarie comun...

3128 vizite 4 comentarii

Prietenul meu Mike din America (nascut in Brasov), care e o somitate i...

8526 vizite 34 comentarii

Vad in televizor cum cativa golani cu fotbalul sparg tot ce le iese in...

4881 vizite 12 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Am scris aici, in urma cu putin timp, un articol in care ii intrebam pe cei care nu isi pun varsta si poza in CV de ce fac asta. Mai jos sunt raspunsurile care au legatura cu subiectul, am omis cateva in care se certau cititorii intre ei sau care ajunsesera in cu totul alta parte.  Ce concluzii se pot trage de aici? Au ceva comun, vreo trasatura care se regaseste in cele mai multe dintre ele? Multumesc pentru interes si pentru contributie! GB

****

 

Nu cred ca este relevant intr-o aplicatie Importante sunt experienta si abilitatile specifice pozitiei Nimeni nu trebuie niciodata judecat dupa aspectul fizic sau alte lucruri care nu au legatura cu “skill”-urile necesare.

V-am tot urmarit cu atentie dar va trebui sa incetez. Cred ca sunteti superficial. Pozitia dumnoavostra cere mai mult.

Poza, varsta, nationalitatea si sexul nu trebuiesc trecute pe CV pentru ca sunt informatii discriminatorii. Se pune poza in CV doar cand aplici pentru post de fotomodel.

Pe mine nu ma intereseaza poza dintr-un cv cand ma uit pe unul si nici nu judec un cv dupa poza. Pozele sunt variable aleatoare, unii sunt fotogenici, unii nu, unii sunt mai uratei, unii sunt frumosi de pica. Si ce? Judeci o carte dupa coperta? Te intereseaza ce stie sa faca sau cat e de dragalash? Si il chemi pe unul la interviu doar pentru ca are moaca simpatica si il ignori pe “nesimtitu” care nu si-a pus si poza in colt. Eu personal nu as vrea sa lucrez sau sa fiu evaluata/recomandata de cineva care considera ca am facut pe desteapta nepunadu-mi si poza de buletin in coltul paginii.

Inseamna ca noi ar trebui sa-I dam in judecata pe toate gunoaiele care se numesc angajatori si nu numai ca nu respecta CIM ore suplimentare,concedii de odihna,plata pentru zilele lucrate in zilele de odihna,etc.Daca va uitati in anunturi din start esti discriminat,vezi anunturi referitoare la virsta,sex.

In Statele Unite, nu se pune niciodata varsta si poza in CV, ca sa se evite orice discriminare. Oamenii trebuie sa aiba “un fair chance” pe baza experientei, indiferent de varsta si felul in care arata.

Deoarece meseria de recruiter se duce pe copca… La munca nu la vandut caciula.

pai una e practica indusa legislativ din perspectiva corectitudinii politice, adica angajatorul sa nu ceara poza si varsta in CV, pentru ca se presupune ca ar discrimina, si altul este interesul meu ca aplicant la un JOB, mai ales daca imaginea si varsta ma avantajeaza sa mi le prezint din start pentru a evita erori de evaluare sau intarzieri; stiti cum e : mai bine sa le punem, si sa fim respinsi din prima, decat sa pierdem timpul si sa batem drumul pana la firma respectiva si sa fim eliminati pentru ca nu corespundem profilului demografic cautat de recrutori

George, mai bine spune-ne tu, te rog, de ce sa isi puna lumea poza si varsta in CV? Ce relevanta are, atunci cand nu vrei sa devii top model?

Pentru ca exista documente internationale transpuse in legislatia nationala conform carora oamenii nu trebuie discriminati in functie de sex, varsta, religie, etnie etc. Cei care solicita astfel de informatii explicit (inca mai circula anunturi de recrutare in care se mentioneaza varsta ideala a candidatului sau se spune ca echipa careia te alaturi este una tanara) pot fi reclamati la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.

pai, din raspunsuri, la o citire mai atenta, reiese si perspectiva unui candidat prevazator … pentru ca exista “riscul” ca un recrutor serios, fie el si roman, sa respecte legea …sau cel putin sa n-aiba chef de complicatii … caz in care CV-ul cu poza si varsta poate ajunge direct la cos

daca motivul pentru care un CV ajunge la cos este lipsa fotografiei si/sau a datei nasterii, cum arata oare acea companie si ce rezultate are ea cu niste angajati frumosi, dar incompetenti? pana la urma ce contesza, varsta si aspectul fizic sau competentele / calitatile profesionale ale unui angajat?

am citit si eu undeva, deci nu dati cu parul, nu stiu daca e adevarat… se pare ca in unele tari europene … (dar nu mai tin minte in care, din cauza varstei pe care n-o mai pun in CV, hehe …unele dezvoltate orisicat, mai la vest de noi) … deci in tarile alea, recrutorii nu accepta CV-uri cu varsta si poza, deoarece varsta si aspectul fizic sunt considerate criterii potentiale de discriminare … (ceea ce este desigur adevarat, dar la noi nu se intampla, nu?)… asa ca abia la interviu se lamuresc lucrurile, informal, fata in fata

alt motiv ar fi ca varsta si aspectul ar trebui sa conteze pentru un angajator destept, doar in masura in care isi cauta asistenta sexy pentru deplasari externe … altfel, primeaza potentiala contributie la business

Varsta intotdeauna am trecut-o in CV dar asta poate pt ca nu am trecut de 40 de ani. Am aproape 31. Dar poza nici eu nu am trecut-o din acelasi motiv de discriminare. Am participat la cateva sesiuni de recrutare iar pe CV era si poza si desi li se da sansa sa ajung la interviu persoanele mai putin placute ca aspect fizic au mai putine sanse ca o persoana aratoasa… :))) este facut si studiu ca persoanele mai frumoase reusesc mai usor in viata… Din pacate asta este lumea in care traim… Discriminatorie…

presupun ca sunt si urata si proasta si mai cer si multi bani, din moment ce nu mi-ati raspuns la emailul in care ceream o consultanta in baza cv-ului meu )))

Nu inteleg de ce acceptati sa faceti recrutari pe posturi umilitor de slab platite. De exemplu, ati postat acum cateva zile un anunt pentru un post de director general la o firma de produse farmaceutice, cu un salariu de 3000 de euro, daca imi aduc bine aminte. E un salariu de debutant in Europa. Chiar atat de rau o duceti ? De ce si-ar vinde cineva sufletul pentru 3000 de euro, stiindu-se ca pentru un asemenea post nu mai ai, practic, viata personala ?

Diferente culturale, opinii balcanice, subiective si bazate pe “mi se pare”. Un alt articol menit sa provoace discutie. Nu aduce valoare.

e cool, e onest, arata incredere si deschidere sa iti pui poza si sa iti dai varsta, why not do it? daca as fi angajator as lua ca incomplet un CV fara poza/varsta, m-as intreba de ce nu? sau in orice caz l-as prefera pe unul cu …

Iulia, ma intreb, pozele mele de pe plaja sunt valabile, si daca da, pentru ce post? Ma gandeam ca daca se merge pe incredere si onestitate, sa-ti trimit una, dar, vezi … CV-ul ti-l trimit separat )))

Prezenta fotografiei in CV nu face decat sa sporeasca subiectivismul recrutatorului si alimenteaza practic una dintre cele mai cunoscute erori in recrutare: selectarea candidatilor care au puncte comune cu recrutatorul. Chestia asta cu fotografia din CV suna a PR platit de asociatia recrutatorilor; ceva de genul: hai sa ne usuram munca in etapa de scanare a CV-urilor fara sa putem fi acuzati de discriminare.

Poza, varsta, nationalitatea si sexul sunt informatii discriminatorii pe CV iar in lumea civilizata nu se trec aceste detalii

In North America nu se trimit poze cu resume-ul, iar varsta este dedusa din experienta de munca, cand s-a terminat high school or university etc. si chiar este INTERZIS PRIN LEGE sa fie o intrebare de interviu.

G.B., banuiesc, poza in sine, ar trebui sa te reprezinte in primul rand, si in al doilea rand, sa aiba cat de cat legatura cu domeniul de activitate al firmei careia ii trimiti CV-ul. Una e sa trimiti CV-ul la o agentie de fotomodele si total altceva, sa trimiti CV-ul la o alta firma de cu totul si cu totul alt domeniu, nu? Intreb, nu stiu. Poze cu mine pe plaja, am o groaza )) , dar, la naiba, chiar nu m-am gandit sa-mi fac o poza cu mine in birou, afisand un zambet tamp pe fata – asta, asa, sa te citez pe tine.

Clar … depinde doar de postul vizat. Personal agreez doar acele posturi care au legatura cu aplicarea legii, asa ca, nu e cazul, chiar daca am o groaza de poze pe plaja, dar, niciuna cu mine in birou. )) Da’, eu ma gandesc la un alt aspect al problemei in cauza, si anume la legislatia in domeniu, banuiesc ca personalul de prin departamentele HR, scuze, mi-a scapat, vroiam sa zic RU, sunt in cunostinta de ea. Am pentru G.B., si nu numai, ceva  http://legeaz.net/og-137-2000-discriminare/. Sper ca tine cont de ea.

Eu mult timp nu mi-am pus poza in CV pentru ca … pur si simplu nu m-am gandit la asta. Ulterior am realizat ca daca includ poza in CV imi cresc sansele de a fi contactata pentru un job, dar nu pentru ca arat cumva extraordinar ci pentru ca o poza umanizeaza CV – ul.

Dar observ cata frica si cumva furie este in discursul multora dintre cei care comenteaza pe blog. Pornesc cumva din start de la premisa ca orice potential angajator e un dusman care de abia asteapta motive sa ii discrimineze.

Nu pun poza pentru ca vorbim despre un Curriculum Vitae si nu despre o postare pe Facebook. Trebuie sa conteze experienta si nu aspectul atata vreme cat nu vorbim despre un job in care acesta sa primeze. Este suficient ca prea multi angajatori au o problema cu varsta fie ca este prea mica sau prea mare.

Eu nu imi pun poza in CV pentru ca angajatorul sa se concentreze asupra experientei profesionale si pentru a-i starni curiozitatea, asta ducand la cresterea sansei de a ajunge la primul interviu, un pas foarte important  Un alt motiv este dorinta de a fi chemata doar de angajatorii care apreciaza in primul rand experienta profesionala si apoi aspectul fizic.

Nici eu nu-mi pun poza in CV, George. Nu consider ca este un criteriu de alegere. Si, nici nu-mi motivez alegerea.

Nu cumva se incalca legea? Parca sunt interzise discriminarile pe baza de varsta, sex, religie, etc…. Insa asta doar in lege, nu si in practica Aproape intotdeauna cand am primit un JD de la o firma de recrutare, am vazut ca era precizat si un ecart de varsta, din partea angajatorului …. Ce-i drept, de doua ori (demult, in 2011), il depaseam si, totusi, am fost cautat, ceea ce acum nu mi se mai intampla…PS Oricum, Nu ai cum demonstra ca ai fost discriminat din motivele mai sus mentionate, decat daca aplici pentru un post de fotbalist la Steaua…

…pentru ca materialele pe care le-am citit despre cum sa-ti faci un CV nu recomandau sa-ti atasezi poza

in plus, e o practica destul de comuna ca recruiterii sa caute pe Google, FB sau Linkedin detalii despre candidatii “interesanti”

Din pur principiu. Nu doresc sa fiu selectata pe baza de criterii subiective. Nici cand am avut CV-ul postat pe linkedin, nu am avut. Nici nu am, si nici nu vreau sa am vreo poza minune, pentru bossii doritori, in schimb, Hugo Boss este cel care decide pentru momente mai sportive. )) Pe FB, poate, treaca de la mine, poate gasesc vreo poza potrivita. Da’ o poza de asta in care trebuie sa-mi “fabric” brandul personal, nicidecum.

Nu imi pun varsta in CVuri pentru ca am (aveam) mai mult de 40 de ani, si nu aratam de ei. Aceasta discrepanta nu mi-a fost iertata de angajatorii din Romania, care automat considera ca daca ai peste 40 de ani trebuie sa arati ca o ghereta, trebuie sa fii casatorita, sa ai sot, daca n-ai sot, de ce nu ai sot, si daca nu ai copii este clar ca numai la asta te gandesti, cum sa-i faci, asa ca o sa te centrezi pe asta cu precadere, si nu o sa-ti fie mintea la treaba, serviciul fiind in Romania numai locul unde te duci sa iti iei salariul, nu si acela unde faci o diferenta. Varsta, in corelatie cu imaginea, cu studiile si experienta sunt un mix care infricoseaza angajatorul roman, atunci cand sunt in contradictie cu asteptarile lui personale de la angajat (a), de la post, sau nu sunt congruente cu imaginea mentala pe care singur si-a format-o despre “candidatul ideal”. Politica firmei, fie ea si internationala, este irelevanta atunci cand boardul de selectie consta exclusiv din selectioneri romani, cu mentalul deja blocat – si spun asta din experienta, niciodata reusind la vreun job unde “comisia” a fost exclusiv din romani – dar in acelasi timp neavand niciun fel de probleme cand am fost selectionata de straini. A fost surprinzator pentru mine sa fiu confruntata (la interviuri cu angajatori romani) cu intrebari foarte personale, de genul “Dar ce mananci?”, sau “ce fac de arat asa bine?”, venind atat de la domni, cat si de la doamne. Traind o buna perioada din viata in strainatate, n-am stiut daca sa cad de pe scaun, sa fiu flatata, sa aplic “a pregnant break” si sa ma uit fix la mutrele lor, sau pur si simplu sa raspund cu o motivatie inventata, sau reala. Pentru mine momentele au fost socante, inca imi amintesc ca mi s-au racit mainile instantaneu. Daca am riscat si am expus motivatia presupusa de mine a fi cea reala “merg mult pe jos”, a ricosat tot in mine, fiind intrebata “Dar cand ai timp?”. Cum o dai, tot prost iese! Era clar ceva gresit cu mine ca si candidata, si reuseau sa imi explice fara prea multe cuvinte, dar cu multe mirari, ca nu sunt chiar ideala angajata, desi eram “pe placul lor” Studiile, relevanta, experienta, cultura, comunicarea, inteligenta, nu au prevalau asupra aspectului si nici nu au parut a fi de interes. Tant pis pour eux! Deci, cam din cauza asta nu imi pun varsta si poza in CVuri pe care le-am trimis random, nu la agentii. Am o parare deplorabila despre angajatorii romani si despre capacitatea lor de a evalua resursele si potentialul angajatilor, si nu am nici un indicator ca poza si varsta sunt elemente care ii ajuta in selectii, atata timp cat nu sunt cu adevarat pregatiti sa intervieveze cu responsabilitate si sa exploreze in mod real potentialul candidatilor.

Bravo, Corina, ai pus punctul pe i, ceea ce nu inseamna ca lucrurile se vor schimba prea curand pe aici.

Corina, sunt de acord cu tot ce-ai scris! Bravo!

Din cate stiu varsta nu reprezinta un criteriu legal dupa care sa fie facuta selectia candidatilor. Experianta si competentele ar trebui sa fie suficiente pentru a decide pe cine chemi la interviu. Oricum daca chiar este curios, angajatorul poate afla varsta raportandu-se la anul absolvirii liceului. La un targ de joburi de anul trecut in care se venea cu CV-ul dupa un format foarte strict aparea varsta cu cel mai mare font alaturi de nume. Le-am spus organizatorilor ca asta poate duce la discriminare pe criterii de varsta din partea unor angajatori dupa ce mi-am scos fotografic varsta din CV-ul printat. Nu am un complex legat de varsta, spun asta pentru ca asa mi se pare corect. Cu poza e mai simplu, depinde de genul de job. Daca lucrezi cu clienti mise pare normal ca angajatorul sa solicite poza. Daca insa competentele si experienta sunt prioritare pentru job atunci chemi omul la interviu daca se incadreaza si oricum vezi atunci cum arata. Personal am trimis CV-ul si cu poza si fara poza, urmand aceste criterii. Am 32 ani si lucrez in IT, am lucrat si in companii mari si in firme mici, si in front-office si in back-office. Cu stima, Mihai C.

Ce legatura are aspectul fizic cu jobul (exclud de aici joburi de model, actor, etc; bazate pe aspectul fizic)? Chiar am vorbit acum cateva zile cu un mexican. Spunea ca acolo ca o pozitie de secretara se ocupa dupa un “test” aproape oficial de mers pe tocuri, cu o tinuta cu un decolteu adanc (fetelor li se pun la dispozitie costume cand vin la interviu)…. Poate de aceea mana de lucru in Mexic este mai ieftina ca cea din China iar coruptia este una dintre cele mai extinse din lume…La asa cap asa caciula so to speak!

O buna perioada nu mi-am pus poza in CV deoarece citisem in mai multe articole (din surse diferite) ca nu ar fi o practica corecta. Motivul enuntat era ca un candidat ar trebui evaluat dupa experienta si calitatile din CV, nu dupa aspect.

Pentru ca nu m-a sunat nimeni niciodata cat timp am avut CV fara poza.

Varsta nu mi-o trec in mod normal, dar e obligatorie in formatul CV-urilor online (bestjobs, ejobs). Oricum e foarte usor de dedus dupa anii de studiu (perioada de liceu cel putin e cvasi-generala intre 14 si 18 ani. cu liceu intre 1994-1998, e aproape sigur ca persoana s-a nascut in 1980, +/- 1 an)

“George Butunoiu – suntem in anul 2014; Pe o retea de socializare care a transformat complet industria de recrutare. Pareti un Leonardo da Vinci intreband ce a vrut sa spuna Warhol. Ce varsta aveti?”

“De acord cu comentariile de mai sus. In America de Nord este ceva de ne-auzit sa ai pe resume data nasterii, este considerat o informatie privata, in primul rind si nici macar nu se pune aceasta intrebare la interviu pentru ca se poate interpreta ca si o intrebare de discriminare, la fel si despre statutul marital Daca vine vorba OK dar nu intrebat direct. Cam toti ne putem da seama de virsta unui om cind vedem fotografia acelei persoane, de obicei listata in social media. Cred ca este bine sa ne abatem de la gindirile arhaice si sa acceptam informatiile din resume asa cum sint puse si sa ne axam pe calitatile profesionale ale candidatului. :)”

Stimate domn Butunoiu, Consider superficiale o parte din argumentele dumneavoastra. Pdf sau doc, cu poza sau fara, pentru recruiter ar trebui sa conteze fondul si nu forma. Pentru angajatorii din domeniile tehnice sigur aptitudinile sunt cele care primeaza. Aveti dreptate sa aruncati la gunoi un CV in format doc cu o poza de 5MB pentru ca dovedeste neglijenta dar nu as elimina un CV bun in format pdf cu sau fara poza. Cu stima

Oare ce au in comun toate aceste raspunsuri?

Oare ce au in comun toate aceste raspunsuri?

(poza lui UniqueNudes de pe www.deviantart.com)

 

Data actualizarii: February 7, 2018

  • Elvis :

    domnule George, poate o idee pentru viitoare articole, apropo de fotografii, dl Albano, spune la Neatza mai in gluma mai in serios ca vestimentatia dorita de dumnealui la concertul de diseara ar fi pt doamne- bikini si pt domni-costumul lui Adam cu frunza de smochin. Ce ziceti gasim si asa ceva in recuzita dvs. pt a creea o imagine f. clara de ce este nevoie pt povesti de succes pt actuali sau viitorii manageri pe plaiuri mioritice si de altfel, pretutindeni ?

    • Da, poate fi o idee buna, nu mai scriu articole, pun direct poze…
      GB

      • Elvis :

        … eu zic sa ramaneti la ceea ce stiti mai bine sa faceti, adica sa scrieti si sa ilumininati pe toti cei care va urmaresc articolele. Poze cu sau fara frunza gasesc ei pe toate drumurile…

  • Alexandra :

    Cred ca trasatura care se regaseste in multe din aceste comentarii este frustrarea. Sau ignoranta. Oamenii sunt subiectivi: de aceea suntem oameni si nu roboti; este o realitate si trebuie sa ne adaptam la ea. Da, imaginea conteaza, intr-o masura sau alta. De aceea nu mergem la interviuri in pijama sau nu ne punem in CV poza in costum de baie. Parerea mea 🙂

    • Ioana :

      Imaginea conteaza mai mult decat intr-o masura sau alta (i.e. enorm) – de aceea nu e corect sa se puna o poza pe CV ptr. ca un/o nefotogenic/nefotogenica poate fi (mult) mai productiv, placut, inteligent decat un/o fotogenic/fotogenica.

      • Alexandra :

        Ioana, parerea mea, ca persoana care a recrutat de cateva ori in cariera: nu conteaza daca esti fotogenic sau nu. Conteaza sa ai intelepciunea si maturitatea de a nu pune o poza in bikini sau cu “Rapirea din Serai” in fundal. Un CV complet, in opinia mea, trebuie sa aiba o poza. Faptul ca o persoana are grija de toate detaliile din CV, pentru mine sugereaza ca acea persoana are grija si de modul in care isi desfasoara munca. Cel putin eu, nu am asociat niciodata fotogenia cu inteligenta.

  • Liz :

    @ o oarecare,

    🙂 )))

  • o oarecare :

    draga Liz, inteleg stii mai multe. “Pata de culoare” poate fi si considerata de unii ca mine si pata de rusine. In rest, mi ar place ca domnul GB sa tina cont si de parerile altora si cred ca va tine pentru ca este un dragut, asa il vad eu fara sa il cunosc de aproape, asta bineinteles fara a impune cuiva ceva.

  • Liz :

    @ o oarecare, pozele lu’ G.B. reprezinta “pata de culoare” de pe blog, asa cum, probabil, este considerata de catre recruiteri, prezenta pozei in CV. 🙂 )) In rest, nu trebuie sa-ti faci probleme, G.B. nu se lasa asa usor afectat de opiniile celor care au scris, scriu si vor scrie pe blogul sau. 😉

  • o oarecare :

    draga Liz, multumesc pentru specificare. Inteleg ca domnului GB ii poate place “transparanta” problema domniei sale si chiar cred ca dupa anumita varsta reprezinta o problema insa articolele se adreseaza tuturor celor care sunt interesati de subiectele importante aduse in discutie, iar dupa parerea mea, asemenea fotografii coboara nivelul acestui site si aduc in desuet subiectele dezbatute. GB please do not be angry with me, is just my opinion…

  • Geo :

    Trebuie sa recunoasteti ca s-au primit si foarte multe argumente solide care “cer” recrutatorilor sa isi practice meseria la un alt nivel… Nu inteleg de ce aceste argumente sunt ignorate… Poate pentru ca ne complacem “in general” la un nivel “satisfacator” dar nu tindem catre “mult mai bine” (sau PERFECT)…

    • Intre ce isi inchipuie multi ca inseamna recrutare si executive serach si ce se intampla in realitate e diferenta mare, adesea. De pilda, multi isi inchipuie ca, atunci cand trimit un CV, ar trebui sa fie chemati de catre cineva ca sa stea de vorba cu ei. Ceea ce inseamna ca sunt rupti, departe de realitate. Apoi au o parere cu totul deformata despre ce e important si ce nu intr-o selectie. Si tot asa… GB

  • mi-e cam rusine :

    Hehe, mai George, dar nici nu mai citesc in continuare, dupa pasajul:

    “Nu cred ca este relevant intr-o aplicatie Importante sunt experienta si abilitatile specifice pozitiei Nimeni nu trebuie niciodata judecat dupa aspectul fizic sau alte lucruri care nu au legatura cu “skill”-urile necesare.”

    Dupa ce ai zis ca oamenii peste 40 de ani miros urat nu prea mai cred in alegatia asta marketinguriala a ta. Wtf skiluri daca miros urat? 🙁 Ok, iti fac jocul de marketing pe site daca vrei sa ai vizitatori, zicand cele mai departe.

    Tu ma crezi ca eu din ziua aceea, in care tu ai zis ca toti aia dupa 40 de ani miros urut, ma auto-miros incontinuu ca un psihopat? 😀
    Cred ca se trage le buric; cand ai peste 40 de ani, iti creste burta, buricul se dilata si ies pe acolo niste mirosuri.
    Ok, buna idee de marketing o fost asta a ta.

  • andrei :

    Revine iar si iar chestiunea proprietatii. O fi chiar asa de greu de inteles ca pozitivismul nu face doi bani si ca ori cate bla-bla-uri corecte politic gasim piata misca lucrurile altfel?! Una peste alta, de ce sa vina legea sa-i spuna aluia care are o afacere, indiferent ca e proprietarul sau un reprezentant al acestuia, cu cine ar trebuie acesta sa lucreze, ce varsta trebuie sa aiba samd, Toate astea pe banii lui, nu?!

  • Anonymous :

    Mai toate raspunsurile sunt de la niste oameni ‘ófuscati’?!

    • Da, asa se pare… 🙂 GB

      • Danu :

        De ce atacati persoana si nu ideea?

        Da, consider superficial sa rejectati un CV pe motiv ca e in format pdf.

        De ce sunt “‘ófuscati’?!” daca sunt de alta parere?

  • Dan BC :

    Wow… cat de scazuta este stima de sine a multora.
    Sa iei un sfat si sa-l intorci pe toate fetele, pe model american… discriminare? unde? daca am in fata un CV beton cu siguranta omul este chemat la interviu, dar in general nu prea apare si parca as vrea sa vad mai multi oameni, si atunci…
    Sfatul cu fotografia e foarte bun: imaginea vinde. Poza e acea informatie subiectiva din CV care aduce candidatul mai repede la interviu dintre CV-urile de acelasi nivel. Ganditi-va asa: pana la a ajunge sa degusti un produs bun trebuie sa vezi un ambalaj. Cum ar fi daca singura informatie pe care ai gasi-o pe un pachet de biscuiti ar fi lista de E-uri?!

    • E :

      Probabil, stima de sine scazuta a multora, o vezi in functie de greutatea cu care te hotarasti tu asupra unui candidat sau altul. Daca singurul lucru de diferentiere, este prezenta pozei, asta imi da de gandit asupra capacitatilor tale de a decide. Are si asta legatura cu stima de sine. Imaginea vinde, e adevarat, pentru un potential “cumparator” neinformat. Gandeste-te: pentru a ajunge sa degusti un produs bun, trebuie sa te informezi, calitatea produsului in sine fiind criteriul de selectie. Altfel, te poti numi doar cobai. 🙂

  • Mihai :

    In general varsta nu prea am mai vazut-o prin CV-uri, ca atare, dar e corect sa mentionezi datele cand ai fost prins in educatie, si de acolo cam reiese. In rest pentru fotografie, recunosc ca depunctez un profil de linkedin fara poza, dar un CV fara poza, depinde de situatie… insa mai degraba unul cu poza buna castiga ceva, mai mult cat pierde unul care nu are poza.

  • o oarecare :

    toate bune si frumoase domnule GB, dar nu inteleg de ce atatea asocieri cu poze de femei si barbati dezbracati? pentru clarificare, am inclinatii sexuale normale si imi place corpul uman in intimitate dar alfel, nu prea…ci dimpotriva

    • Nu aveam la indemana o poza cu managerul imbracat in costum, aplecat peste niste grafice… GB

    • Liz :

      🙂 🙂 🙂

    • Liz :

      @ o oarecare – lu’ G.B. ii place “transparenta” 🙂 )) . Si mie-mi place, dar in alte domenii 😉

      G.B. incearca, nimic nu e mai sexy decat unu’/una imbracat/a in costum de business, si nu numai. Dar am o dilema, nu ma pot hotara asupra stilului – elegant sau sportiv. 🙂 )) Poate ne aduci noi surse de inspiratie, zic si io.

      • un domn :

        cu frunza acoperind Muntele Venus

        • Laura Andresan :

          Ce fel de frunza? Vreau neaparat sa stiu gradul de transparenta dorit. Ofer sedinte nelimitate de coaching in domeniu, contra cost, prima sedinta gratuit. Bonus: nu pun conditii de varsta, ci doar de sanatate mentala.

        • Liz :

          George, ai grija. A aparut L.A. pe post. 🙂 ))) Pana si ea pune conditii, vrei ca cei care candideaza pe vreun post anume, sa nu aiba niciuna? Zau asa, chiar vrei in Congo sau Madagascar? 🙂 )) Sau mergi pe varianta Cipru/Seychelles?

    • un domn :

      daca dragoste nu e…http://www.youtube.com/watch?v=w95WdpE6QAI
      de ce se hraneste lizuca cu ..resentimente ?

      • o oarecare :

        daca dragoste nu e intr-o parte, o reinventezi si o regasesti in alta parte, la puterea a 2a daca chiar vrei cu adevarat sa o gasesti, important este sa o ai in primul rand in tine, nu credeti domnule X? si sa mai stiti ca nu sunt Lizuca si nu am un Patrocle, am o Bella, sic !

        • un domn :

          daca e Pisica e bine, pisica am si eu…

          • o oarecare :

            nu e Pisi, e ham, ham si musca rau daca o superi!

            • un domn :

              iubesc animalele, am si la service doua specii..acvatice..nu imi aduc aminte sa fi fost muscat…nu am teama vis a vis de animalul tau de companie

              • o oarecare :

                inseamna ca sunteti un om bun daca iubiti animalele, ceea ce e f bine si daca aveti pisica cred ca sunteti f atasat de ea, desi si ele pot zgaria rau; ideea nu era sa va inspir teama de catelusa mea, dar chiar musca daca nu ii faci pe plac; in rest e o scumpete si mi-e f draga

                • un domn :

                  sa ii transmiteti salutari !

                  • o oarecare :

                    multumesc, negresit, o sa dea din codita si cand da, darama ea ceva 😉

                    • un domn :

                      mergeti impreuna la Maxi Pet, la shopping..doar pentru ea..si nu va / darama/

                    • o oarecare :

                      o sa va intalnesc pe dvs acolo cu pisica miraculoasa sa puneti totul la loc ? atunci da, alftel nu garantez pt consecinte

                    • un domn :

                      pisica e acasa si se bucura in fiecare zi cand o revad..nu e genul ..cum sa spun in lumina reflectoarelor..e low profile..si eu la fel

                    • o oarecare :

                      da cred ca se bucura; de aceea sunt si asa iubite pt ca se bucura mult cand ne vad si ne sunt si fidele; in rest fiecare cu genul/personalitatea lui low sau lower profile…

                    • un domn :

                      in viata de zi cu zi..sunt asa http://www.youtube.com/watch?v=VKYHuhg0l3I, un combatant ..nu un actor..precum kevin spacey

                    • o oarecare :

                      f bine, sunteti ceea ce sunteti, un combatant, ceea ce este un lucru demn de admirat. Ca fapt divers, mie nici nu imi plac cei care fac pe actorii, in general joaca prost si se vd de la o posta ca sunt falsi; daca vrei actori adevarati te duci la teatru, acolo da, ai ce invata. Si in ce domeniu combateti ? a dat roade ?

                    • un domn :

                      buna dimineata
                      cei care ma cunosc pot sa va spuna, eu..as fi subiectiv in afirmatii (la adresa mea)

                    • o oarecare :

                      Buna dimineata si dvs! inseamna ca sunteti si modest, iarasi o calitate demna de admirat. Incep sa conturez profilul lui Mr. Perfect ?! daca de laudat nu va laudati singur, atunci ce va lipseste, ce carente aveti ? despre ele vb ? O zi frumoasa va doresc ?

                    • un domn :

                      Sarutmana
                      carentele / valentele tot cei din jur le sesizeaza…credeti ca Van Gogh in momentul executiei autopotretului si a pus intrebarea daca..urechea ciuntita e opera lui..sau a iubilutului lui ? a asa a iesit autoportretul..cu urechea ciuntita.Carentele sunt subiect de o critica literara mai degraba decat de..cum ii spunea pe vremea raposatului..autocritica…autocritica are si ea …carente in obiectivitate.Pot enumera trei (3) carente
                      1 nu support prostia si ipocrizia
                      2 nu support un cetatean nespalat (problem cu apa si sapunul) intr un dialog chiar daca El sau ce are sa imi spuna e de mare Valoare
                      3 nu support bolsheviciii si emanatii bolshevici din 1990 , ytd, atat PF cat si persoane publice

                    • o oarecare :

                      carentele dvs nu sunt de fapt carente, sunt mai degraba preferinte de bun simt si nu cred ca ar fi multi sa va contrazica; eu as avea de comentat ca toate aceste asa zise carente au si ele motivatia lor – credeti ca un prost sau un ipocrit poate alege sa fie sau sa nu fie asa ? este un fapt, asa l-a lasat natura; un nespalat poate fi un om in depresie, cu probleme grave de sanatate sau cum considerati dvs un nesimtit si deci tot un neajutorat de natura; la pct 3 cred ca si aici e de comentat- una este bolsevismul si alta sunt oamenii care l-au practicat; una este sa crezi cu adevarat in ceva si alta este sa ti se impuna acel ceva

                    • un domn :

                      un porst poate allege sa fie ..filozof…daca tace
                      un cetatean certat cu apa si sapunul amana comunicarea pana nu se intalneste cu apa si sapunul…oricat de suparat/deprimat este apa si sapunul il vor relaxa..imi dau cu parerea
                      a fi Bolshevik …e o problema mare de tot…Siberia…Domiciliul Fortat in Baragan pentru niste oameni care au avut …sansa de a fi instariti…un link http://www.youtube.com/watch?v=N79JoumOmQA
                      apoi Munca Silnica a Preotilor Ortodocsi si Catolici la Canal dunare Marea neagra…demolarea zonei unde azi sta “mareata” casa poporului…jaful banilor de la Crescent…si inca cate situatii de care nu am stiinta…USD aka United Shpagas of democracy VREA sa continue..in forma “delicate” masurile Staliniste..atat prin linsaj mediatic..telivizuinile lui felix si “beunu” …ajunge..sunt satul de bolshevici !

                    • o oarecare :

                      da, aveti intr-o mare masura dreptate; dvs considerati atunci ca prostul nu e prost, ca face pe prostul deci poate alege, alta mancare de peste; in privinta nespalatului, da si el poate alege daca are discernamant; pct 3 este serios si reprezinta o rana adinca si deschisa si aici va dau dreptate. Eu personal consider ca ranile nu se vinda cu alte rani. Intrebarea se pune ce solutie/alternativa aveti ? pt ca s au perindat cam toate culorile politice pe la putere si cam tot degeaba. Whats next ? de unde tb sa vina lumina si ce forma ?

                    • un domn :

                      simplu, Monarhia !

      • o oarecare :

        daca Monarhia salveaza Romania asa cum se spune, sunt de acord!

  • Mike B :

    1) refuzul de a admite ceva evident, anume ca relatiile de munca sint relatii comerciale (… vinzare-cumparare, cu bani…) si
    2) nerealizarea faptului ca chiar si relatiile comerciale, de vinzare-cumparare, comporta o mare doza de subiectivism (…. fac afaceri cu tine pentru ca imi place mutra ta, si imi neg faptul ca pot pierde bani…)
    …. aceste doua elemente sint denominatorul comun.