Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

455 vizite 3 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

1825 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

661 vizite 6 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1844 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2760 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5272 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

1971 vizite 10 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11581 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11281 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1700 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3022 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2049 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2224 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3254 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3217 vizite 26 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

1988 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

960 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1477 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1398 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7785 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1763 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2404 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1276 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2296 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1313 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6772 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2553 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1442 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

4930 vizite 23 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4634 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1545 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1167 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2102 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1773 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1011 vizite 6 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4793 vizite 31 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6479 vizite 17 comentarii

Draga George, ce calitati cauti/apreciezi tu (in afara de ceea ce, sa ...

5376 vizite 14 comentarii

Din cate stiu eu, Romania are cea mai mare rata de esec la angajare di...

5975 vizite 19 comentarii

Fostul meu coleg de facultate a facut o alegere importanta, in urma cu...

6607 vizite 23 comentarii

Unul dintre cliseele cele mai dragi oamenilor de resurse umane, si man...

10796 vizite 37 comentarii

  Am scris un articol despre varsta si despre poza din CV si i...

8284 vizite 15 comentarii

Domnule Butunoiu, ati urmarit emisiunea de aseara de la antena 3 cu Ga...

3353 vizite 3 comentarii

Cand intreb: « Cum de e posibil sa tineti un asemenea idiot in m...

13433 vizite 51 comentarii

(Ziarist) Tot mai multi candidati (cu profiluri eterogene, de la absol...

6395 vizite 14 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7870 vizite 19 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6630 vizite 19 comentarii

Am scris de curand un articol care a starnit multe controverse, in car...

14126 vizite 58 comentarii

Pentru un site cultural pe care fundatia noastra il va lansa in curand...

3350 vizite 7 comentarii

Societatea Muzicala va fi lansata oficial (public) pe 19 mai. Pana atu...

4676 vizite 10 comentarii

O multime de oameni vin sa-mi dea bani ca sa le spun "unde au gresit" ...

13906 vizite 51 comentarii

In urma unui caz destul de mediatizat si de dezbatut pe toate partile ...

7028 vizite 18 comentarii

Cu cativa ani in urma am recrutat un director general si cateva poziti...

15499 vizite 55 comentarii

V-ati imaginat vreodata pe patul de moarte destul de constient sa va e...

7729 vizite 23 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7069 vizite 61 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12626 vizite 47 comentarii

Consumul de produse culturale e in crestere, bugetele la fel, chia...

11743 vizite 40 comentarii

De multa vreme, cand intru la Sala Radio dau peste un panou mare pe ca...

4453 vizite 17 comentarii

Cand primesc un CV al unui candidat de 30 de ani, sau mai putin, il st...

24961 vizite 103 comentarii

Articolul pe care l-am scris cu putin timp in urma despre vecinii care...

6214 vizite 14 comentarii

Indemnurile la creativitate si inovare perpetue trebuie consumate cu m...

16819 vizite 60 comentarii

1. Sunteti printre primii romani care au initiat o afacere in domeniul...

1937 vizite

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10203 vizite 8 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1857 vizite 2 comentarii

Mai bine de doua mii si jumatate de ani, in toate culturile si civiliz...

12800 vizite 90 comentarii

Nota: Nu facem noi recrutarea asta, insa ...

3757 vizite 1 comentarii

Domnule Butunoiu,  am o intrebare la care intotdeauna raspunsurile va...

4499 vizite 9 comentarii

GB se alatura Asociatiei StartEvo care ajuta copiii cu boli incurabile...

7262 vizite 11 comentarii

Ultimele mele trei articole le-au avut pe "fetele de la HR" ca persona...

8749 vizite 26 comentarii

Cum se defineste acest termen: "manager puternic"?? Pare a fi nimic...

4696 vizite 18 comentarii

In companiile si in institutiile de Stat, pana sus in ministere si in ...

14614 vizite 46 comentarii

Domnule Butunoiu, din punctul dvs de vedere ca si recruter, cine a cas...

7825 vizite 66 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21142 vizite 115 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25308 vizite 60 comentarii

La cursul de seductie ti spune ca trebuie sa o faci pe fata sa rada ca...

9063 vizite 24 comentarii

Mi-am facut un obicei din a astepta restul intreg, cand merg la cumpar...

15818 vizite 67 comentarii

Domnule Butunoiu, Ce sanse acordati pe piata muncii Romaniei de azi...

4350 vizite 14 comentarii

Este nevoie de specialisti in texte subliminale in Romania (politica, ...

3163 vizite 10 comentarii

Cultura organizationala, asa cum este ea invocata si folosita in compa...

6424 vizite 19 comentarii

In urma cu cateva zile am inceput o recrutare mai putin obisnuita, pen...

27246 vizite 82 comentarii

« Managementul privat », sau, altfel spus, « managementul profes...

11165 vizite 52 comentarii

Buna ziua, Am tot cautat in ultima perioada raspunsul optim la intr...

22994 vizite 68 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9739 vizite 39 comentarii

Tocmai m-am intors de la o intalnire la care niste oameni trebuiau sa ...

9075 vizite 20 comentarii

Aproape toate fostele noastre secretare au ajuns directoare de resurse...

7671 vizite 24 comentarii

  Pe vremea comunistilor, lumea studenteasca avea o complexita...

25437 vizite 66 comentarii

  Cand credeam ca deja le vazusem pe toate in materie de recru...

6132 vizite 12 comentarii

Salut, Cum e corect sa scrii intr-un anunt de recrutare: 5 ani de e...

7993 vizite 21 comentarii

Suntem martorii unei "morti anuntate", moartea democratiei! Unde a gre...

4075 vizite 11 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5034 vizite 16 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15267 vizite 127 comentarii

Pentru cititori, "intrebari-intrebatoare" ... :

13910 vizite 154 comentarii

Stiam si inainte, in mare, cat de in serios era cazul sa iau vaicareli...

4416 vizite 12 comentarii

Guvernele slabe, incompetente sau iresponsabile, sau toate la un loc, ...

2062 vizite 3 comentarii

Cautam un Government Liaison for Eastern Europe pentru o importanta co...

4683 vizite 12 comentarii

Am tot scris despre fetele de la HR, mai ales in cel de dinainte, si d...

12571 vizite 41 comentarii

George Butunoiu, cum ai numi ceea ce a facut Tariceanu ? ca mie oricum...

3633 vizite 11 comentarii

Am scris cu ceva timp in urma un articol in care spuneam ca productivi...

38163 vizite 206 comentarii

buna dimineata P$D este la Podea, un KO demn de Oscar... ce e de fa...

5102 vizite 22 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9167 vizite 24 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Om intelept si cu multa experientaNu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau revista ca cei de 50 si au inceput sa fie din nou cautati pe piata muncii. Ba, o reporterita inimoasa a descoperit ca acestia ar fi acum chiar mai cautati decat cei tineri, ca asa a citit ea intr-un studiu al nu stiu cui. Si vin repede la mine ca sa imi ia interviu, eu sa confirm si sa vada lumea ca da, iata, asa este, noi, cei de 50 si, in sfarsit… etc. etc.

Dar reporteritele inimoase pleaca intotdeauna dezamagite de la mine. Pentru ca nu, pe cei de 50 si nu ne cauta nimeni in mod special, niciodata, pentru niciun fel de post si de la nicio companie. Ne mai angajeaza cate cineva, din cand in cand, desigur. Insa numai cand nu gasesc pe cineva mai tanar, si asta dupa cautari repetate, si repetate si repetate.

Toti angajatii de la o anumita varsta incolo cred, dar ce zi eu, sunt convinsi de-a binelea, ca toti managerii si angajatorii sunt prosti, ca nu isi dau seama unde sunt experienta si valoarea si o cauta mereu in alta parte. Sau, daca stiu unde este, vor sa-si faca singuri rau si fac lucrurile taman pe dos decat ar trebui. Nu explica nimeni prea clar din ce motive.

Comentariu la un articol de saptamana trecuta, in Adevarul: “La fel se întâmplă și cu CV-urile celor din zona de vârstă 50+. Sunt ignorate pe baza prezumpției lipsei acelui concept HR stupid de “enthousiastic” ori fiindcă nu pun botul la stimulente gen ‘oportunități de carieră, echipă dinamică, laptop & telefon’ și alte bălării.”

Nu, dragi congeneri de 50 si, angajatorii si fetele de la HR nu sunt chiar atat de prosti pe cat se spune, nici pe departe. Ii cunosc bine, ii analizez de o viata, i-am studiat pe toat partile si nu i-am gasit prosti! Si cand spun ca vor un angajat de 20 sau de 30, si nu unul de 50, inseamna ca asa e mai bine pentru businessul lor, pentru ei personal, sau si pentru una, si pentru cealalta. Iar daca spun ca nu au nevoie de zecile de ani de experienta sau de intelepciunea senectutii pentru un anumit job, inseamna ca nu au, si gata!

Sa fim lucizi, dragi congeneri de 50 si, daca ar fi sa aleaga intre noi si cei tineri, cine ar vrea sa ne vada pe noi prin firma, zi de zi, la orice ora? Nimeni! Pana si batranii ar prefera sa vada in jur colegi mai tineri. Cand apare unul de-al nostru in preajma, instinctiv devii mai tensionat, adesea fara sa-ti dai seama. Esti mai atent la ce spui si cum te porti, sa nu-l faci sa se simta prost sau sa-l jignesti, te astepti sa fie mai imbufnat, sa fie deranjat, sau chiar sa se supere mai usor… Si, chiar daca nu o spune in cuvinte, fiindca intlepciunea si experienta ii aduc aminte ca trebuie sa se controleze, nemultumirea i se citeste pe fata. Si atunci tensiunea devine si mai mare, de multe ori nu stii ce l-a deranjat si incercand sa repari strici mai rau, si tot asa…

Oricat de suav incearca instinctul de conservare sa ne sopteasca altceva in ureche, oboseala, tristetea si frica se vad pe noi, in gesturile noastre, in tonul vocii, in miscarile si in actiunile noastre. Iar cand incercam cu disperare sa le ascundem si nu mai reusim, si iese prost, incepe ridicolul si gata, s-a sfarsit… 🙁

Ca angajator, nu prea poti amesteca oameni de varste si conditii prea diferite in aceeasi activitate, pe acelasi nivel si in acelasi spatiu fizic, pentru ca iti asumi riscuri mari. O faci cand nu ai incotro, intr-adevar, insa nu am vazut pana acum un manager care sa-si planifice de la inceput un astfel de scenariu.

Sigur, si tinerii si ceilalti accepta un manager de la noi, de 50 si, si chiar se simt mai in siguranta cu el decat cu unul de 30, insa nu putem sa fim cu totii manageri doar pentru ca suntem batrani.

E frustrant? Desigur! Se poate ca totul din jur sa fie frustrant si tu sa nu fii un frustrat? Da, se poate, insa nu va bazati pe asta, e o raritate. Frustrarea e trasatura cea mai de neocolit a generatiei noastre. Si cu greu poate sa fie imaginata pe lumea asta otrava mai puternica pentru relatiile sociale si pentru business, in general, decat frustrarea. Cercul vicios atat asteapta! Iar cand ne-a prins, gata, s-a cam sfarsit… 🙁 🙁

Daca vi se pare nedrept si va propuneti sa reparati injustitia divina, incercati! Dar veti ajunge la spitalul din Berceni mult mai repede decat ne este planificat in ADN…

Bine, bine, dar care e solutia? – ma someaza toata lumea. Ce sa facem noi, astia de 50 si? De parca orice problema de pe lumea asta are si o solutie, ca in filmele americane… 🙁 Nu, nu exista solutie. Pot exista niste solutii partiale, poate conjuncturale, pentru unii mai norocosi. Dar asta nu schimba cu nimic ce am scris mai sus, si nu ne scuteste de sarcina penibila de a ne planifica lucid coborarea, incercand sa o facem cat mai lunga si mai fara zdruncinaturi, daca se poate. Si, mai ales, fara sa ne facem de ras chiar acum, la sfarsit…

“La fel se întâmplă și cu CV-urile celor din zona de vârstă 50+. Sunt ignorate pe baza prezumpției lipsei acelui concept HR stupid de “enthousiastic” ori fiindcă nu pun botul la stimulente gen ‘oportunități de carieră, echipă dinamică, laptop & telefon’ și alte bălării.”  Deci, pentru un angajator si pentru companie, in general, cum e mai bine sa lucreze, cu cei care pun botul sau cu cei care nu pun? O fi grea intrebarea asta?

Data actualizarii: January 7, 2018

  • 023456789 :

    George, e bine că ne-ai spus că lași ca acea criză a bărbatului la 50 de ani să îți tragă-n jos compania, că te împărțim pradă între noi, tineri și rechini.
    De ce nu scoți de la ‘Our clients’ clienții cu care nu mai lucrezi, printre care suntem și noi? Abia așteptăm să ți-o întoarcem, sociopatule. Nici n-o să ne vezi venind.

  • Bla-bla :

    George, e bine că ne-ai spus că lași ca acea criză a bărbatului la 50 de ani să îți tragă-n jos compania, că te împărțim pradă între noi, tineri și rechini.
    De ce nu scoți de la ‘Our clients’ clienții cu care nu mai lucrezi, printre care suntem și noi? Abia așteptăm să ți-o întoarcem, sociopatule. Nici n-o să ne vezi venind.

  • Luminita :

    https://www.youtube.com/watch?v=SuT6Y9VnKOU

    Eu zic ca noi astia de pste 50 sa nu ne speriem de carcotasi. Hai sa ne pregatim pentru joburi mai “cool”, sa-i lasam in pace pe astia din corporatii, ce treaba avem noi cu ei. Viitorul ne surade.

  • Mai nea Butunoiu...Hai sa-ti explic cum sta treaba..mai vorbim :

    In Romania multi-culti-nationalele ar vrea oameni de max 30 de ani cu 20 de experienta in spate, care sa lucreze pe 700 de Euro pe luna. A intarcat balaia, poate ne intoarcem noi – sutele de mii care sintem afara pe salarii f. bune, care oricum we know how to handle pe toti muiangiii de la HR…si BTW nu sintem fomisti ca toti navlegii cu smart phones si pina-n 30 de ani.

    Personal, am peste 50 de ani, fac cam 80,000E pe an peste balta si am fost lasat la vatra prima data acum 4 ani dupa 10 ani de servici. Am vazut un avocat sa vad daca se poate face ceva ca sa iau mai mult ala a zis nu, si am acceptat o iesire cu salariu pe un an…si o luna mai tirziu am gasit alt job la acelasi salariu, deci am facut 80K euro in plus anul ala..si cind aud cuvintul corporatie imi vine sa vomit…LOL

    Daca ma dau astia de aici afara ma judec cu ei pina-n pinzele albe si am sanse mari de cistig…oricum aici nu poti fi dat afara decit pentru “just cause” sau mass-layoff/downsizing altfel e cam greu ca le tirasti numele prin presa.

    Problema in RO e ca sinteti tratati drept africani de aceste corporatii de cacat, atit cei ca tine cit si muistele de 25 de ani de la HR, astia au venit aici sa dea o teapa si au gasit un teren propice in RO unde prostia tineretului este INCOMENSURABILA nivelul lor de educatie si intelegere e foarte scazut.. Deci au venit sa angajeze forta ieftina si calificata si e doar ieftina si cu productivitate redusa, ca DESTEPTII AU PLECAT DEMULT, DACA NE VOR PE NOI CU EXPERIENTA DE LA EI, SA PLATEASCA IN P…A MEA…:-)

  • Un congener :

    GB voia sa spuna ca exceptiile doar confirma regula.
    Dicutiile de genul acesta, tineri vs “batrani” , este asemanatoare cu aceea despre barbati vs femei.
    Raspunsul sau solutia consta in complementaritate.

  • Adrian Ion :

    He, he, he….tocmai pentru ca fac parte din categoria 50+, sa facem un pic haz de necaz 🙂
    George, parca ai fi descris in articol nu un proces de recrutare ci unul de casting pentru un film xxx :)) Mi-e foarte clar de ce nu-mi pot planifica o cariera in industrie :)) Nu ma mai tine capul, varsta bat-o vina!
    In contextul de mai sus, intrebarea de la sfarsitul articolului este absolut geniala!

    Imi cer scuze in avans daca supar pe cineva, nu-mi doresc asa ceva! Cum ziceam la inceput, nu strica un pic de haz de necaz 🙂

    Numai bine tuturor!

  • constantin :

    Incredibil cum contingentul nostru incearca sa il faca pe GB un ambasador, de parca datoria lui e sa fie un Robin Hood al generatiei 50 +.
    Repros ca nu le gaseste de lucru la cei 50 + ? 🙂 Amuzant…
    GB va face orice sa isi multumeasca clientii. Si atat.
    La fel fac si eu, angajand tineri care sa interactioneze cu clientii mei, atunci cand sunt cel mai in varsta din cladirea de birouri a clientului.
    Alt comentariu amuzant e al celui care scrie “In afara, poate, de tehnologie si comunicare virtuala sunt inferiori”. Tehnologia si comunicarea virtuala sun o forma de alfabetizare. Mie imi suna astfel : si ce daca stiu sa scrie si sa citeasca ? Noi am trait mai mult ! 🙂
    Celor patetici, care blameaza head hunterii, multinationalele exploatatoare, fetele de la HR, le-as spune sa se uite dimineata in oglinda si sa se intrebe daca ei sunt o prezenta placuta. Acest lucru conteaza cel mai mult, iar speranta lor ca firmele vor da faliment fara oameni cu experienta e zadarnnica.

  • Eu :

    O abordare gresita in acest articol. Va referiti, desigur, la angajatii din corporatii. Nu este o analiza analitica. De exemplu, ca medic sunt multe etape pana ajungi in varf. Iar varful este 50+. Termini la 25 de ani plus 8 ani rezidentiatul si alte si alte examene , practic , cu multa munca la 50+ poti sa atingi varful. Nu asa se pune problema. Desigur, pentru activitati “robotizate” aveti dreptate.Analiza este facuta pentru segmentul de angajati din firmele mari si aici, aveti dreptate. Dar nu puteti generaliza. Revin, mi se pare o analiza superficiala.

    • constantin :

      Multi medici de valoare au plecat tocmai pentru sa sistemul greoi de aici ii obliga sa astepte pana la 50 +
      Timpul nu mai are rabdare (asta eu am zis primul 🙂 )

  • Anonymous :

    George, mie mi se pare ca esti putin neincrezator: http://www.georgebutunoiu.ro/blog/index.php/2013/01/28/tehnica-vanzarii/

    • Luminita :

      Da, e un film foarte bun. Dar tot pste “balta” se petrece actiunea.

  • Maria :

    Expatii de 50+, care arata ca in poza de mai sus, sunt bineveniti si toata lumea vrea sa ii vada prin birouri?! Cati romani 50+ lucreaza in multinationale pe posturi de manageri?! Am o veste proasta pentru dumneata, pe care o stii deja! Clubul 50+ se va mari semnificativ incepand cu acest an iar pana la “sfarsitul” mentionat in titlu mai sunt 10-15 ani, asa ca va trebui sa gasesti o solutie pentru colegii de generatie! Ca recrutor roman de top si influencer in HR-ul din tara noastra va trebui sa gasesti solutia!!! succes!

  • Mihaela :

    Citesc printre randuri indemn la resemnare, cu care structural nu pot fi de acord. Si eu sunt parte a segmentului 50+ si, nu simt frustrare. Judec altfel, atat. Cine ne impiedica sa nu facem periodic cate un “update”? A investi in tine te tine sanatos. da, tineretea are calitatile ei dar, vorbind de business , este nevoie de toti. Ne angajam mai greu, nu prea mai acceptam sa fim presul unuia sau altuia,abordam altfel problemele . Lucrez intre tineri si stiu ce spun.Frustrare…nici vorba…tine de atitudine, mentalitate si determinare ( apropos, ce fac eu acum la angajatorul meu, faceau anul trecut 3 persoane….).

    • Resemnarea lucida in fata inevitabilului nu e semn de slabiciune, ci dimpotriva, de intelepciune. Si invers… GB

      • Luci-n-da :

        vai….in 2035 Romania va avea 11 milioane de locuitori, si o medie de varsta de 40 de ani. Cei peste 50 nu vor fi chiar asa de indezirabili atunci. Si nu numai asta…Cam in toate tarile din Europe varsta pensionarii creste, la ambele sexe, din simplul motiv ca nu mai exista aceeasi finantare a sistemului de pensii, populatia scazand simtitor. Eu cred ca problema cea mai mare nu va fi unde sa lucram la peste 50, si cum sa ne pensionam mai repede, ca sa scapam sa lucram pana la epuizare, cand ne-am programat ca la pensie sa mergem in croaziere…

  • Carcotasa :

    Tu esti exemplul viu. Cand iesi la pensie? Personal mi-au vazut ochii angajati de 80 de ani, si nu in orice departament, ci la Juridic. Iar, directori de 65 de ani, “detronati” din alte functii pe alte functii, chemau angajatii “mai proaspeti” nu neaparat in campul muncii, asta asa pentru a gandi in termenii “impusi” de tine -, nu sa dea raportul, ci, doar sa-i lamureasca, cum e cu una, cum e cu alta. Se intampla, “nu oriunde”. Ce pretentii poti avea la firme “de colt de strada”?!!

  • Sabian :

    Toate bune si frumoase! Da asta este realitatea, imbatranim si este un proces ireversibil. Da, putem sa lucram cot la cot cu cei tineri doar ca la sfarsit nu mergem cu ei la discoteca. Problema este alta: daca generatia noastra are probleme cu angajarea pana la 65 de ani, ce se va intampla cu generatiile care vin dupa noi? Pentru ei poate varsta de pensionare va creste la 70 ca nu are cine sa mai plateasca pensii. Am fost generatia de sacrificiu sau pur si simplu se testeaza rezistenta la stres?

  • Dicky :

    De acord cu majoritatea ideilor, mai putin cu valoarea profesionala pe care o sugerati indirect mai ales categoriei 20+. In afara poate de tehnologie si comunicare virtuala, sunt net sub colegii lor mai in varsta. Printre factorii cauzatori principali: scoala mai slaba, absenta aproape totala a lecturii de carte (stiu ca se spune foarte des si obsesiv chestia asta, insa mie mi se pare vizibil de la o posta), simtul exagerat de entitlement. Sunt bineinteles si exceptii, insa ma refer la modul general. Au bineninteles de partea lor energia, puritatea (ma refer la cea profesionala) si durata de viata, dar sincer, am observat ca in multe situatii nu ii ajuta sa se distanteze de colegii lor mai in varsta. Dar repet, sunt de acord cu restul articolului dvs., care mi-a placut foarte mult.

  • Y :

    Cu siguranta avem nevoie de experienta si intelepciunea generatiilor anterioare insa din multe puncte de vedere sunt obsolete sau limitate. Dinamica a crescut, cauzele sunt multiple, insa asa cum spunea si Mike B, din cauza comoditatii/comfortului s-a creat un gap ce nu poate fi completat asa usor.
    55+ – 29.2% – trend stabil
    45-54 – 14.4% – trend ascendent 15.8%- 2020

    Un refresh al “baietilor de la butoane” ar ajuta mult … Nu e tarziu.

    Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.

    • Mike B :

      Aici nu pot sa fiu mai tare de acord cu tine!
      Dinozaurii au disparut cind s-a schimbat clima….

  • Va urmaresc :

    Articolul arata ca o infrangere. Cati oameni ati angajat? Ce faceti de fapt ca head hunter? Pareti doar un chibitz care are niste prieteni 50+ pe care nu ii puteti angaja. E adevarat ca oamenii in varsta se angajeaza mai gereu in Romania, dar nu asta este explicatia. Explicatia este ca se angajeza oameni tineri, chiar si fara experienta, pentru ca accepta un salariu mai mic. In business urile care functioneaza nu e nevoie ca fiecare angajat sa fie un geniu si banii sunt foarte importanti. Fiecare companie are in primul rand presiunea costurilor, nu atitudinea angajatilor. Si angajatorul isi face treaba cu angajatii la fel ca si cu o masinarie. Una noua si ieftina e preferata uneia mai vechi si mai scumpe daca functioneaza la fel. Am 25 de ani de munca si n-am vazut niciun angajator deranjat de varsta, dar am vazut angajatori care dadeau afara strict pe criteriul costuri.

  • Dorina :

    Ca și alții, am angajat și eu un 50+, cu coadă, rocker, fără obligații, care era și cam disperat că-și căuta cam de mult de lucru. Omul, talentat pentru ce-mi trebuia mie, l-am luat. El, săracul, binevoitor, dar nu era nici măcar double tasking, de unde multi? Ca să știm ce vorbim – și eu sunt aproape de 50. Aveam unii sub 30, mai puțin profunzi decât el dar care făceau de trei-cinci ori mai mult decât el în același interval de timp. Poate la el calitatea era mai bună dar diferența între plusul de calitate și minusul de cantitate era direct în profit (munca este intelectuală). Horia, omul meu era activ, optimist, vioi, fără frică dar ăia tineri îl întreceau la job. S-a pensionat anticipat după un timp, din bun-simț. Deși eu nu i-am spus niciodată ce am scris aici (nici nu i-am dat de înțeles), îi era din ce în ce mai greu să țină pasul. A fost 100% alegerea lui, pensionarea. Nu i-am dat numele dar îmi cer scuze față de el dacă intră cumva aici, citește și se recunoaște.
    Eu cred că la 50+ trebuie să țintești altfel de job decât ai avut. Eu dacă rămân fără job, m-am și gândit, mă angajez bonă: la o familie cu două fetițe (că-s mai cuminți și mai precoce decât băieții) de minim cinci ani și le fac olimpice la mate/fizică/chimie, la alegere, le învăț Engleză, Franceză, le ascult la toate obiectele, le ajut la teme, nu le mai trebuie meditații. Am fost gestionar principal peste 20 de ani pentru cei doi copii ai mei, diferență între ei un an jumate, fără nicio meditație, în paralel cu serviciul, casă, karate, tenis, fotbal, chitară etc. Știu, eram tânără. Dar la 50+ voi fi doar bonă.

    • Mike B :

      Sperante de nepoti nu sint?
      De ce sa te angajezi bona la altii?

      • Dorina :

        Bine punctat dar copiii mi-au plecat din țară, pe rând, de la 18 ani. Au terminat studiile și s-au angajat deja. Noi nu vrem să plecăm.

        • Mike B :

          Asta nu e bine! Cum sa nu pleci sa iti cresti nepotii?!!
          Cele mai bune chestii in viata sint cele naturale, care nu s-au schimbat de mii de ani.
          Jocul de’a bunicii face parte din scenariu!

          • Dorina :

            Da, nu știu. Asta spun azi, când încă mai contez în jurul meu, fără legătură cu familia. Cine știe ce va fi peste 5-10 ani? Te țin la curent cu evoluția abordării :))))))))

  • Mike B :

    Dear Watson……Greseala logica aici provine din confuzia intre o relatie de corelatie cu una de cauzalitate.

    Ce il face pe cineva angajabil daca nu potentialul de a produce profit?
    Asta arata si un sondaj anterior de pe acest blog, nu?

    Da, exista o corelatie intre virsta si posibilitatile de angajare, dar nu virsta in sine impiedica angajarea ci obsolenta individului, faptul ca nu produce profit.

    Daca nu ar fi asa, de ce ar fi somajul atit de mare in rindul absolventilor?
    Sau de ce in locuri in care se fac multi, foarte multi bani, precum tarile din Golf se cauta profesionisti cu peste 15 ani de experienta, care automat sint in jur de 50?

  • Horia Barbuta :

    De unde ai scos-o pe asta cu “oboseala, tristetea si frica se vad pe noi, in gesturile noastre, in tonul vocii, in miscarile si in actiunile noastre.”!! Cunosc o grămadă de tineri de 20-30 de ani, obositi, tristi si fricosi… Si cunosc si tineri de 50+ care sunt activi, optimisti, vioi si fără frica…. Cam penibil articolul, really…

    • carcotasu' :

      Horia, cand scria asta “oboseala, tristetea si frica se vad pe noi, in gesturile noastre, in tonul vocii, in miscarile si in actiunile noastre.” GB privea in oglinda! neputand sa vada prea mult in lumea larga. Penibil este un compliment, esti gentil!

      • Mike B :

        @carcotasu&Horia,
        George are totusi un punct valabil cind spune ca se produce o anumita “osificare”, lene de a se tine la curent cu trendurile tehnologice, economice etc.
        Aceasta “osificare” combinata cu pretentii monetare mai mari, cu un mediu in care cei tineri nici nu spera la pensii decente, beneficii sociale normale etc. ( se bucura daca au un abonament la gym si un bonus !) si sint in general mai ieftini etc. face ca cei de peste 50 de ani sa fie mai greu angajabili.
        Mai pui si elementul ca economia Romaniei nu produce nimica care sa se distinga, majoritatea competentelor fiind “comodities”, da, George are un punct.

        Logica prin care a ajuns la acest punct este slaba, cauza directa nefiind virsta.
        Daca ai urma logica asta toti tinerii care ies din scolile din Romania ar avea joburi de vis !:))))

        • carcotasu' :

          Evident este ceva real aici. Tot tonul postarii, si abordarea “umana”, proactiva a cuiva din HR,…..este interesanta!

          • Mike B :

            Lool…..draga “carcotasu'”, platim tribut timpurilor in care traim. Nu ai citit textul calm. Citeste atent….
            “Frustrarea e trasatura cea mai de neocolit a generatiei noastre. Si cu greu poate sa fie imaginata pe lumea asta otrava mai puternica pentru relatiile sociale si pentru business, in general, decat frustrarea. Cercul vicios atat asteapta! Iar cand ne-a prins, gata, s-a cam sfarsit… 🙁 🙁 “

            • carcotasa :

              @ Mike B, sa fim seriosi, se stie abordarea prietenului tau in ceea ce priveste angajatul din “zona varstei de 20+”. Nu e vorba de frustrare, e vorba de raspuns la manipularea practicata de unele minti “lucide” din industria de recrutare.

              • Mike B :

                Inteleg punctul tau. Dar hai sa privim din alt punct de vedere.
                Ce este “industria de recrutare”? Inca una din industriile de intermediere, genul intermedierilor de asigurari, brokerilor imobiliari etc. etc. Nu produc nimica in sine.
                Iar in era digitala toate aceste “industrii” sint serios amenintate.
                Crezi ca nu exista frustrare?

                • Carcotasa :

                  Ba da, cum sa nu fie, acum depinde, intre cine și cine. Eu o vad destul de clar, intre Butunoiu și “restul” industriei de recrutare. 🙂 Cu mici exceptii, desigur, atunci când mici “exemplare” – nu în ale profesionalismului – intra pe blog, și “canta” aceeași muzica. 🙂

  • Florin :

    Urmeaza cantecul de lebada al hunterului GB ? 🙂 Si ma pregateam sa trimit CVul 🙂
    Am vazut la un restaurant din centrul Munchenului o nemtoaica la vreo 60 de ani care dadea lectii la orice Kellnerin de 20+ sau 30+. Nu mai avea lookul nemtoaicelor tinere de la Oktoberfest, dar ne-a coneput un meniu de la mama Germaniei. Cu lookul de nemtoaica tanara am recuperat in alte locatii; asa ca fiecare varsta cu ale ei, as zice.

    • Mai bine nu-l trimite, intr-adevar… Daca dupa ce ai vazut o duduie de 60 care dadea clasa unou duduite de 20, respectiv de 30 ai tras concluzia pe care banuiesc ca ai tras-o, mai bine sa nu-l trimiti, dupa cum am spus… 🙁 GB

      • Florin :

        Nu am inteles ce ai inteles. Ideea era: daca vreau un marketing manager care sa-mi promoveze pe Facebook site-ul care vinde ochelari Google, sigur nu ma duc la GB ca nu cred ca stie ce sa faca si unde sa caute; ma duc la un HR de maxim 30 de ani care traieste Facebook. Daca vreau un director de HR la o banca cu 1000 de angajati nu ma duc la HR de maxim 30 ca pierd vremea, nu cred ca are conexiuni unde trebuie, ca e cam tanar; ma duc la GB ca sigur stie unde sa caute. Duduia de 60 de ani avea un client service pe care nu-l poti obtine decat prin experienta, nu doar prin talent; varsta si stilul “de epoca” se potriveau perfect cu stilul locantei.