Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Am scris despre o doamna care are un mic hotel. Intr-o buna zi, doamna...

3087 vizite 39 comentarii

Cei mai multi se supara cand le atrag atentia ca experienta lor s-ar p...

4828 vizite 61 comentarii

Am spus de cate ori am avut ocazia ca o firma trebuie sa incerce prin ...

2046 vizite 2 comentarii

Am organizat timp de cativa ani niste cursuri de cultura generala pent...

641 vizite 8 comentarii

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

2892 vizite 7 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

2082 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

751 vizite 7 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1981 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2957 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5447 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

2066 vizite 12 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11656 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11379 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1794 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3129 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2163 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2275 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3356 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3309 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3383 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

2044 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

984 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1770 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1443 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7902 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1792 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2459 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1329 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2361 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1338 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6825 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2588 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1493 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

5014 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1279 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4681 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1569 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1194 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2151 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1793 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1030 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

8051 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11921 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4822 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2563 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4828 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10231 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7101 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5054 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7527 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2301 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8626 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4103 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5286 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

7024 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4167 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8468 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4533 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7608 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2861 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11449 vizite 28 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6369 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7886 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21228 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9188 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6503 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8910 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2121 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13986 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23825 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22909 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

7016 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10690 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12643 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9795 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11583 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6643 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25392 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10412 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2622 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2550 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6907 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12447 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19935 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4733 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6495 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1878 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15299 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3796 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2571 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11844 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7793 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5227 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16682 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6509 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5716 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6425 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3633 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6212 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5705 vizite 27 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Ziarist: În ce ar putea să investească (mă refer la pregătire) un manager banii pe care îi dă pentru un MBA?

GB: In primul rand, si lucrul cel mai important de stiut, MBA-ul e un instrument de marketing, inainte de toate, si e util doar celui care stie sa foloseasca si sa exploateze la maximum un astfel de instrument. Asadar, pentru cineva care stie sa vanda bine un astfel de accesoriu, MBA-ul poate sa fie o investitie buna si profitabila. E un produs de imagine, pentru ca il vinzi inainte de “folosinta”, la angajare, adica, inainte de a putea arata ce faci cu el, la ce foloseste cu adevarat, daca este justificat. Dupa angajare, rareori mai are cineva ocazia sa si-l vanda. Daca chiar a invatat ceva folositor acolo, profita de el prin rezultatele mai bune si poate sa-si recupereze investitia daca e promovat, primeste o marire de salariu in urma activitatii etc.

MBA fac cei care vor sa ajunga manageri generalisti, cu bataie catre CEO sau aproape. Managerii specialisti (CFO, directori de marketing, de HR etc.) au certificarile specifice domeniilor lor (CFA, ACCA, CMA etc.). Spre diferenta de MBA, care nu te face sa crezi, ab initio, ca purtatorul e un mai bun manager, din punct de vedere profesional acestea sunt total diferite, iti dau aproape o certitudine ca detinatorul e un specialist bun in domeniul lui.

Deci, celor care vor sa ajunga sefi via o pozitie de specialist, o solutie mai sigura ar putea sa fie obtinerea certificarilor specifice domeniului respectiv, mai intai. Celor care au niste bani, insa nu vor sa-i investeasca intr-un MBA, ar putea sa-i foloseasca cu si mai mare folos la construirea unui brand personal solid, sau sa investeasca in cultura lor generala. Si asta ii poate ajuta in egala masura, pentru ca si asta se poate vinde la fel de bine, castigi apreciere, asta iti creste increderea de sine si, odata cu asta, si sansele de avansare in cariera si in societate cresc proportional.

In concluzie, tot acolo ajungem: trebuie sa iti dai seama inainte de a da banii ce esti in stare sa vinzi mai bine (un MBA, brandul, contactul direct, personal etc.) si sa investesti in acea directie. Nu MBA-ul te vinde pe tine, ci taman pe dos, tu trebuie sa-ti vinzi MBA-ul!

MBA(poza lui Sexy-Moon-Goddess de pe www.deviantart.com)

Data actualizarii: February 7, 2018

  • Valentin :

    Am citit cateva comentarii si era sa cred ca MBA-ul asta e o nenorocire care, daca ti se intampla, e vai si amar de cariera ta 🙂
    Noroc cu vreo 2-3 de pe aici care stiu sa puncteze ce trebuie, ca altfel ramaneam cu impresia ca MBA-ul e un fel de gaura neagra…
    Nu stiu daca ati realizat, dar GB se pricepe foarte bine (cel putin la fel de bine ca mine 😀 ) la bagatul batului prin gard … omul are nevoie de trafic, nu ?

    • Micu :

      de ce nu-ti faci blog? astfel, vei avea parte si tu de trafic, dar, trebuie musai sa-l egalezi pe George 🙂 )) . Nu cred pana nu vad, cu toate ca….

      • Valentin :

        intamplarea face ca lucrez la ceva asemanator cu un blog… asa ca, daca vei mai fi prezent peste vreo 2 luni pe acest blog, voi spune cum se numeste si vei vedea despre ce este vorba

    • Liz :

      Valentin, oricine ai fi tu 🙂 )) , cred ca nu ai inteles mesajul articolului. Mai citeste-l inca o data, inclusiv intrebarea ziaristului, poate te ajuta mai mult.

      • Valentin :

        Liz… daca citesti bine comentariul meu, vei intelege ca nu m-am referit catusi de putin la articolul lui GB (cu atat mai putin la intrebarea ziaristului) ci la calitatea comentariilor
        (nu inteleg ce vrei sa spui cu “oricine ai fi tu”)

        • Liz :

          te referi cumva la alte comentarii postate drept raspuns la alte mesaje care erau total pe langa subiect?

          • Valentin :

            Ma refer la multe comentarii despre subiectul in sine… mesaje care faceau din MBA o chestie nasoala…

            Eu nu am MBA.. am preferat alternativa oferita de GB, respectiv cursuri specifice… Eu am vazut cativa manageri cu MBA si nu am o impresie prea buna despre ei… cel putin despre cei pe care i-am vazut eu, nu generalizez… nu intru acum in detalii de ce mi-au lasat o impresie proaqsta, dar, cu toate acestea, nu mi se pare normal sa bagatelizezi ideea de MBA

            • Liz :

              mai exact, ce mesaj te-a deranjat asa de tare, ca poate nu inteleg eu la ce te referi, cand spui bagatelizare.

              • Liz :

                cat despre subiectul articolului, ma repet, e total altu’ decat MBA. Unele comentarii au fost strict la subiect, mai putin atunci cand au fost folosite drept raspuns, la subiectul ales de comentatorul care era pe langa subiect. Se poate sesiza, daca esti bine intentionat, desigur.

  • Liz :

    Mike B, nici sufletelul tau nu spune prea multe. A nu se intelege ca mi-a patruns la inimioara Cristinuta 🙂 ))) . De diverse experiente pe plaiuri mioritice, care mai de care mai ispititoare, iti putem spune mai multi, dar, banuiesc ca nu e un motiv, de a cobora in cocina. Se presupune ca stii sa faci diferenta, si nu cobori nivelul.

    • Mike B :

      “Experientele mele mioritice” sint few and far apart, si ma afecteaza prea putin, pentru ca am avantajul sa cunosc suficient locul si oamenii incit sa stiu multele ce trebuie evitate.
      Nu vad de ce nu as reactiona la frustrarea anti-Americana a unora sau altora, mai ales cind aceste isi expuna pareri despre niste lucruri despre care nu stiu nimica decit din articole de pe net.
      De vazut cum functioneaza sau sa fi fost la fata locului ce sa mai vorbim….

      • Liz :

        despre ceea ce consideri tu frustrare anti-America 🙂 , e doar o simpla parere, asa cum, nu tin neaparat sa fac parte din UE. Unii decid pentru altii, in ambele cazuri, pentru propriile lor interese. Privesc putin mai departe …spre Norvegia 🙂 )) . Le ador, chiar spiritul nationalist. 😉 La unii functioneaza democratia reprezentativa, si functioneaza referendumul. 🙂

        • Mike B :

          Ai functionat in Norvegia?
          E periculos sa adori ceva ce nu cunosti. Este prostesc sa urasti ceva ce nu cunosti ( cu toate ca se intimpla tot timpul la persoanele putin inteligente mai ales).
          Tu cu ce termen ai definii emisul opiniilor despre lucruri despre care o persoana nu are habar decit din lecturi de pe net?

          • Liz :

            nici nu cred ca mi-as dori sa functionez in Norvegia. 😉 Cred ca nu ai inteles punctul de vedere. Una e sa functionezi in calitate de emigrant, si total altceva sa-ti placa modul dupa cum aleg ei ca popor, sa functioneze. Parca-parca ne-ar face bine sa functinam si noi dupa aceleasi standarde. 🙂 Dar cred ca e putin imposibil. Nu poti compara civilizatiile fostelor imperii, cu “civilizatiile” fostilor vasali. E chestie de mentalitate, adanc intiparita.

            Cat despre prostie, m-as abtine sa cataloghez 😉 … folosindu-ma exact de modul in care pui tu problema. 🙂 Alegi sa cunosti si, implicit sa functionezi, in totala cunostinta de cauza. Ma informez si, apoi cunosc, nu invers. Nu acord nici un rol intamplarii, oricat s-ar stradui unii, sa-mi arate contrariul 🙂 … asta ca tot am vorbit de “experiente mioritice” 🙂

          • Liz :

            dar, e foarte adevarat , si “experienta mioritica” poate fi o forma de cunoastere 🙂 )))) . Cum ai zis? Few and far apart 🙂 )))

          • Liz :

            depinde doar de tine daca o adopti , sau nu 🙂

          • Liz :

            Adica cum , Mike B … daca nu ma droghez, nu am voie sa am o opinie despre ceea ce inseamna folosirea drogurilor? 🙂 )) Asta vrei sa spui? E adevarat, chiar nu am nici o problema cu cei ce se drogheaza, ehhh … bine, de vazut, nu prea vreau sa-i vad pe strada , si nici nu vreau sa am de-a face cu ei cand sunt in sevraj 🙂 ))) , asta-i cu totul si cu totul alta problema, dar consider ca fiecare e liber sa faca in viata lui privata ce doreste, atata timp cat nu deranjeaza pe altu’ . E simplu. Si in afaceri la fel. 🙂 Daca esti adeptul practicarii afacerilor cu arome mioritice, eu sunt intelegatoare, dar, te rog, respecta-mi si mie dreptul de a alege pe ce hotaresc sa-mi pun semnatura . Sunt eu adepta libertarianismului 🙂 , dar nici chiar asa. Merg pe premisa ca fiecare stie ce face, si, mai ales, raspunde personal pentru ceea ce face.

      • Liz :

        in privinta “experientelor mioritice” iti dau dreptate 🙂 ))

        • un domn :

          Liz..fiind principalul personaj..Miorita…

          • Liz :

            🙂 )) depinde cum privesti lucrurile. Stii, tu …povestea cu turma. Multi fac parte din turma, altele, mai putin, probabil sunt de alta culoare. 🙂 )))

            • un domn :

              obvious..ca mioritele sunt Lae, sau Balae…Sheppardu e Baza !!!!

              • Liz :

                te vad cunoscator 🙂 ))) Ai avut multe miorite sub “indrumare” ? 🙂 )) Depinde despre ce fel de turma vorbim. Io ti-am spus ca prefer caprele … negre daca este posibil. Ele pasc singure pe cele mai inalte culmi 🙂 )))

                • Liz :

                  asta pentru ca apreciaza libertatea, in toate sensurile ei, si nu se uita in gura diversilor “indrumatori” de turma

  • Mike B :

    Inca o chestie uimitoare: de unde pina unde un CPA, CFA, CMA sau cam orice alta “professional designation” iti dau o certitudine ca detinatorul este un bun specialist in domeniul sau?!
    Da, iti dau o anumita garantie ca respectivul are un anumit bagaj de cunostiinte pe care a fost obligat sa le asimileze. Dar asta nu inseamna, nici pe departe, ca este un bun specialist in domeniul sau!

    Personal am de-a face cu o gramada ( majoritatea celor cu care am contacte profesionale au “litere dupa nume” iar le cartea mea de vizita sint cu 5 litere mai mult in prostia aceia de “alphabet soup” decit literele din numele meu!) de indivizi cu multe “litere” dupa nume si te asigur ca unii din ei sint “mai degraba lenti profesional”….. Putin ca unele domnisoare inginer de TCM din anii ’80 care aflau in stagiatura ce inseamna o piulita, dupa ce au trecut examene de Rezistenta Materialelor …

    • Cristina :

      Mike, iti inteleg frustrarea. Educatia, per total, ar trebui sa dea un numar mai mare de cazuri de reusita in viata, respectiv in afaceri. Nu cred ca in perioada 2008-2013 este un alt loc pe pamant unde sa fi fost un numar mai mare de insolvente (bine, in afara de situatia de razboi sau in Japonia, dupa cutremur). Am vazut situatii si in domeniul financiar (in randul colegilor tai). In plus aveti divergenta pe NIPA S&P500; sa fie din cauza ca strategia propusa de echipa guv nu aduce rezultatele asteptate? In acele echipe chiar nu cred ca este doar un “alphabet soup”

      • Mike B :

        Cristinuta mama,
        Intereseaza-te unde se “imprima banii” si care este moneda de referinta si sufletelul ti se va linistii. :)))
        Sau uite-te mai aproape de tine…. poti si fredona “Saracia’n …ma’n punge/ Eu tot fug da’ ia m’ajunge”…
        Loser…

        • Cristina :

          the creation of money out of thin air … creaza dependenta … exitul sevraj 🙂
          Am senzatia ca va uitati la aunty Janet ca … altii la matusa Tamara :))))

          • un alt domn :

            vorbesti de matusa prietenului lui Ponta?

            • Cristina :

              Tamara este cea mai cunoscuta matusa de la noi, nu ? :))))

              • un alt domn :

                matusi, unchi, fii, fiice, mame, tati, in general rude. Nu mi-ai raspuns la intrebare.

                • Cristina :

                  politizezi discutia 🙂
                  Personal imi plac politicile de dreapta.

                  • un alt domn :

                    personal inteleg ca nu ai nici un fel de politica

                    • Cristina :

                      🙂 Mi-am exprimat si asumat cu nume si prenume foarte clar pozitia fata de clasa politica, in locurile unde am considerat ca intereseaza mesajul de natura politica. Dar daca nu se aduna o masa critica in jurul acelui mesaj, demersul nu are influenta in viata reala.
                      Pe internet se spun si se scriu multe … mai rar situatia in care cuvintele sunt sustinute de fapte. Nu mai insista, nu am sa fac ceva ca imi cere imperativ “un alt domn” sa fac. “facutul” asta inseamna timp si bani, sper sa realizezi ca nu sunt orientata spre munca pro bono :))))

                    • Liz :

                      Cristinuta, “cuvintele sunt sustinute de fapte” nu-ti prea demonstreaza teoria, si, prin extrapolare, mai mult ca sigur, nici faptele. Simplu, nu-ti cunoastem numele. 🙂 ))) Altele, din contra, si-l asuma (chiar si in scris) , prin urmare, poti fi convinsa de faptele lor, inclusiv atunci cand nu fac abateri de la propria “politica” atunci cand, au de-a face profesional cu fosti/actuali politicieni. Unele chiar vorbesc asumat, din propria experienta, nu din ceea ce citesc pe internet. Cat despre “facutul banilor”, sunt mai mult decat de acord cu tine, sper insa, ca nu vei avea un ton imperativ, si nici un altfel de ton 🙂 ))) , nu de alta, dar ti-am spus destul de clar cum stau lucrurile cu cele 20 procente ale lui Pareto. 🙂 )))

                    • Liz :

                      ti-am spus doar, nu am lucrat oriunde 🙂 )))

                    • un alt domn :

                      cand am fost eu imperativ?

                    • Cristina :

                      Liz, mi-ar face placere sa ne cunoastem 🙂
                      Am sa fac demersurile necesare .

                    • Cristina :

                      @”un alt domn”
                      Cand folosesti termenul “fa un demers […]” consider ca este o formula imperativa. Nu ne cunoastem (cel putin asa cred), de ce sa imi ceri sa fac ceva pentru binele public? Consider ca un act de caritate este un act benevol, consider ca poti motiva pe cineva sa faca un demers pentru binele celor din jur dar folosind alta formulare. Uite, te motiveaza sa urmezi un om carismatic, sa incerci sa fii ca el , sa faci ca el; daca imi spuneai ca am sansa sa ma alatur tie intr-o fapta buna, sa fii sigur ca nu te-as fi refuzat.

                    • Liz :

                      🙂 )) te rog, esti invitata mea 🙂 )))

                    • Liz :

                      Cristina, ai avut parte de oameni carismatici in jurul tau? Sau esti tu cea carismatica? 🙂 )))

                    • un alt domn :

                      am inteles ca nu ai nici o politica, cand intri in politica?

                    • Liz :

                      te intreb, vreau sa stiu daca ramane valabila invitatia 🙂 ))) mi-a placut prea mult mesajul motivational, si sunt curioasa 🙂 ))) “un alt domn” are dreptate … cand?

                    • Cristina :

                      Liz, am avut ocazia sa cunosc oameni cu multa carisma :))) Eu nu sunt atat de comunicativa cat ar trebui. Uneori ai multe de pierdut daca nu iti precizezi punctul de vedere sau in fine, in social media.
                      Sun luni. Banuiesc ca faci parte din echipa lui GB, sau ca va cunoasteti.

                    • Cristina :

                      @un alt domn
                      Momentan nu am in plan o cariera politica. Prima, cred ca nu sunt prea populare ideile mele, apoi cred ca noi, ca popor, mai avem de invatat pentru a face deosebire intre mesajele lansate de marketingul politic.

                    • Liz :

                      🙂 )) aoleu, pai de asta suni. Hmmm … Incearca. Succes!

                    • Cristina :

                      Liz, nici nu ne-am cunoscut si spui “aoleu”. :))))
                      Vom fi ok 😉

                    • Liz :

                      pai, ma gandeam ca functionezi pe baza de PCR 🙂 )))

                    • Liz :

                      da’ … eu continui sa-ti urez succes 🙂 )))

          • Liz :

            Cristinuta, vezi ca vorbesti de extreme. 🙂 ))) Banuiesc esti genul de persoana care vorbeste din proprie experienta, nu?

            • Liz :

              sau stai, m-am prins …folosesti dialectica, esti in cautarea adevarului 🙂 ))) Vezi ca la unii e relativ. Tu unde te situezi? 🙂

              • Liz :

                in functie de locul unde te situezi, exista si tratament. Si nu vorbesc de tratamentul nerespectarii normelor de bun simt, sper ca nu-l consideri dogma.

                • Liz :

                  normele acelea elementare, care poarta denumirea de “civilizatie” … nu ai uitat de ele, nu? Doar ne povesteste G.B. despre ele, in alte posturi 🙂

                  • Cristina :

                    Liz, cand intri pe blogul cuiva, si nu te baga la spam, este ca si atunci cand esti invitat in casa lui. Te rog sa fii sigura ca ma feresc sa jignesc pe ceilalti invitati :).

                    • Liz :

                      G.B. ti-ai luat purtator de cuvant? 🙂 ))

            • Cristina :

              Liz, 🙂 . Legat de tiparirea banilor, Ron Paul vorbea de dependenta, doar ca la data respectiva nu era vorba de exit. Acum este tensiune in piata si sunt eforturi considerabile pentru a nu fi generate situatii extreme.

      • un alt domn :

        mi-e dor de madalina, citindu-te 😀

        • Cristina :

          🙂 este un compliment pentru mine. Am citit cateva articole din urma. Conversatiile din comentarii sunt ades absconse si am cautat sa inteleg 🙂 Asa am intalnit-o si pe Madalina. Dar intre noi doua sunt diferente, primele vin ca urmare a procesului de formare profesionala. Dpdv al fortei de munca, un medic necesita o perioada mult mai indelungata de scolarizare; de fapt ei nu inceteaza studiul niciodata, in fine asta daca isi respecta profesia. Apoi am inteles ca Madalina si-a urmat cariera in strainatate. Eu am terminat universitatea si apoi am completat cu studii cand imi doream sa inteleg un anume aspect. Eu am ramas in tara. Mediul in care traiesti isi spune cuvantul, efortul pe care il depui ca in timp sa ajungi la aceleasi rezultate financiare este mai mare.
          Daca la nivel macro asta spune ca lucrurile se pot rezolva daca vom avea uniune fiscala, si uniformizare a nivelului de salarizare, la nivel de individ lucrurile stau diferit … nu ai timpul necesar sa astepti transformari ce pot interveni in intervale de timp de marimea zecilor de ani. Cand constientizezi (macar asa, dupa ce iti faci calculul cu pensia :)))) si eventual ce poti cumpara din venitul mediu pe tara) decizia inteleapta este sa votezi cu picioarele.
          Nu sunt nationalist fanatic :), doar mi-as dori sa avem un mediu de viata mai putin viciat. Si nici nu sunt anti americana, cum sugereaza Mike :)))) , intre Franta si America as vota cu US; peste 10-15 ani cu siguranta as vota cu Franta daca rezista aceasi structura welfare :)))). Imi place sistemul din Singapore, mai flexibil si mai competitiv, in afara de faptul ca natura insulara ii da un farmec aparte.

          • Liz :

            ace(e)asi structura welfare 🙂 ))) , e de inteles ca ti-o doresti, atunci cand nu poti face dovada propriilor spuse. E cale lunga pana acolo, si, din pacate, ai dovedit total altceva, in comentariile tale bombastice, nu absconse 🙂 ))) E clar. Mediul in care ai trait, si-a spus cuvantul.

            @un alt domn,
            confirm

            • Cristina :

              Liz, despre ce dovezi vorbesti? Ce nu se potriveste? :))) Banuiesc ca oricui ii place un loc unde este nivelul de viata ridicat, iar efortul pentru tinta de venit mai mic sau acelasi :))) Sistemele welfare nu prea sunt sustenabile, este un fapt dovedit. In conversatii se da exemplul cu profesorul de economie si cu notele la examen. Un experiment interesant, nu-i asa ? 😀
              Legat de comentarii am sa ma straduiesc sa fie mesajul mai scurt si promit sa nu mai mananc litere :))).

              • Liz :

                BOMBÁSTIC ~că (~ci, ~ce) (despre stil, vorbire) Care are caracter artificial; care este afectat și emfatic. /germ. bombastisch

                BOMBÁSTIC, -Ă, bombastici, -ce, adj. (Despre vorbe, stil etc.; adesea adverbial) Umflat – Din germ. bombastisch.

                cu mare grija, te rog, altfel dovedesti ca profesorul de limba romana nu si-a facut datoria, si nu prea a avut asa un mare respect pentru propria profesie, asa cum o ai tu 🙂 )))

                • Cristina :

                  :)))) tot din dex …

                  *bombástic, -ă adj. (germ. bombastisch, d. bombast, stil bombastic, ca vine d. engl. bombast, bumbac, adică „unflat ca bumbacu”, care era porecla mediculuĭ Elvețian Paracelsus, mort la 1541, vestit pin stilu luĭ unflat). Unflat, exagerat, pompos (vorbind de felu de a scrie). V. gogoașă, gogonat, sforăitor.
                  Sursa: Scriban (1939)

                  Dar trecem peste partea amuzanta. Mi-am insusit critica si ti-am promis ca voi mesajele vor fi mai concise fara a deveni lacunare.

                  CONCÍS, -Ă, conciși, -se, adj. (Despre stil, opere literare etc.) Expus pe scurt, în puține cuvinte, concentrat, succint, laconic. — Din fr. concis, lat. concisus.

                  :))))

                  • Liz :

                    Cristina, draga

                    Credeam ca am evoluat, si suntem la stadiul lui 1998, macar. Ce naiba! S-au schimbat multe de pe atunci, sper ca nu-mi vorbesti la nivelul acelor ani, in ceea ce priveste limba romana. 🙂

                    Sper ca nu ai ramas si cu legislatia la nivelul acelor ani, nu?

                    • Cristina :

                      Credeam ca vrei sa ne jucam in continuare 🙂

                    • Liz :

                      oricand, cu foarte mare placere. 🙂 Eu nu incep, eu doar continui, se poate sesiza cu ochiul liber. Da’ sper ca nu ai obosit, si ca … mai ai si altceva de facut 🙂 ))) Nu de alta, dar sper ca ne-am conversat in pauza ta de masa. 🙂 ))) Mai multa grija si atentie pentru persoana ta, te rog. 🙂 )))

                    • Decont Ex Confidential :

                      HAHALERA OFFICE si alte MLM-uri

                    • un domn :

                      ce bine te a zugravit..hahalera office si si alte mlm uri..touche

            • Cristina :

              Poate fac o confuzie in legatura cu Madalina? Am inteles ca este medic, ca a lucrat in Franta si pentru o anume perioada de timp a fost nevoita de imprejurari sa se intoarca in tara. Apoi s-a intors in strainatate. Gresesc?
              Am fosti colegi de liceu care sunt medici; unii lucreaza in tara, altii in strainatate. Nu poti sa nu faci comparatie, oamenii discuta intre ei.

              • Liz :

                incantata draga mea, eu am medici in familie, si, nu numai – dar asta stiu ca stii deja 🙂 )) – deci, inteleg mai mult decat perfect despre ce vorbesti 🙂 . Prin urmare, iti poti da seama in ce mediu am trait si traiesc 🙂 ))) . Chiar am prostu’ obicei de a-mi demonstra educatia atunci cand sunt nevoita sa raspund: “Multumesc, nu ma intereseaza” 🙂 )) – probabil de aici reiese stilul abscons pentru tine si altele 🙂 )). Cat despre alta educatie si competente cumulate in timp, nu ti le pot spune, ti le pot dovedi, dar, bineinteles, nu tie, nu de alta, dar te vad in situatia confruntarii CF, atunci cand ma simt nevoita sa-ti fac mici corectii din urma. Ti-am spus doar, stau bine cu simturile 🙂 Sper ca nu vei fi la fel de bombastica 🙂 si in cazul asta, nu-i asa?

                • Cristina :

                  ce sa fie? ce sa fie? Pentru mine CF = cod fiscal . Cu siguranta ne vom lamuri in scurt timp. Pot sa jur ca nu a fost ceva intentionat :)))) Dar mesajul a devenit enigmatic ( !?!?! ) :)))) Iaca nici limbajul conventional acumulat in scoala nu ne este de folos 🙂

                  • Liz :

                    🙂 ))) abscons chiar

                    • Liz :

                      stilul abscons cu cel bombastic, nu sunt in congruenta niciodata, din pacate 🙂 ))

  • Mike B :

    Acuma citeva zile …. nu stiu ce cu Harvard University… acuma cu MBA-uri….!!!
    Nu este cumva, George, o chestie/preocupare subconstienta?
    Ar fi atitea altele de scris, constructive, specifice pietei din Romania!

  • Crestinul si Crestina :

    haide mai George! Ce atata vopsit gardul, nu ti-e frica ca ne apuca greata?

  • Mike B :

    Doua persoane, total aeriene in ce priveste un MBA, nici una din ele necalcind nici macar intr-o localitate in care este un business school ( ma refer la ceva normal, nu la “bidoanele” din Europa de Est) discuta de MBA.
    Chestia are tot atita valoare ca discutia a doua precupete din Obor despre valoarea unei diplome de inginer, fizician, medic etc.
    Intii faceti un MBA de top, vedeti ce fac colegii si ce faceti si voi, si dupa aceia puteti spune cu ce se maninca si cit si la foloseste!

    • Liz :

      sa nu exageram Mike, ce inseamna un MBA in Romania, ai dreptate, nu prea ma intereseaza atunci cand decide un alt sistem, decat cel al competentelor.

      eu am raspuns la subiectul lui G.B., cel care este de acord cu Fratia, altele se afla in afara subiectului, ca de obicei. 🙂 ))

    • Decont Ex Confidential :

      Mike B, ai dreptate cand ai pomenit de precupete, dar, nu e vorba de cele din Obor, ci de cele care-si au sediul exact in Piata Chiliei. Unele isi aprofundeaza cunostintele de tehnica vanzarii, prin diverse simpozioane MLM, iar altele se duc la astfel de activitati, din distractie si amuzament, le place mult prea mult cum se schimba discursul, in functie de publicul tinta caruia i se adreseaza, nu in functie de produsul vandut. Cu alte cuvinte, inveti cum sa vinzi un “ca…t” invelit in staniol, pe post de ciocolata

  • Liz :

    George, te citez: “Tot acolo ajungem” sau, “Este o conditie necesara, insa nu si suficienta” – iti este familiar conceptul?

  • un alt domn :

    e bine ca te intrebi, sunt convins ca-ti raspunzi si la intrebarea cine reglementeaza activitatea ASF-ului

    • Cristina :

      🙁 . macar copy-paste Chile ( visez, deh)
      Am vazut o postare pe FB care mi-a lasat un gust amar; daca se confirma, cred ca va arunca o lumina proasta asupra institutiei.

  • Cristina :

    Uneori ma intreb daca metodele traditionale functioneaza si unde este limita. http://finance.yahoo.com/news/pf_article_107139.html
    Eh, exista diferenta intre piata americana si piata din ro; un politruc numit intr-o functie va fi preocupat de controlul/reglementarea/taxarea pietei nu neaparat de buna functionare sau performanta . Urmaresc cu interes schimbarile de la ASF, inteleg ca pana acum personalul era numit politic.