Blogul lui George Butunoiu

Ord. dupa

Am scris despre o doamna care are un mic hotel. Intr-o buna zi, doamna...

3087 vizite 39 comentarii

Cei mai multi se supara cand le atrag atentia ca experienta lor s-ar p...

4828 vizite 61 comentarii

Am spus de cate ori am avut ocazia ca o firma trebuie sa incerce prin ...

2046 vizite 2 comentarii

Am organizat timp de cativa ani niste cursuri de cultura generala pent...

641 vizite 8 comentarii

Va rugam sa ne ajutati sa restauram pianul sau sa ne luam altul – o ...

2892 vizite 7 comentarii

Cati dintre manageri le atrag atentia angajatilor ca lucreaza prea len...

2082 vizite 8 comentarii

In fiecare an, in octombrie incepem un nou an scolar pentru manageri s...

751 vizite 7 comentarii

Europa se indreapta, din ce in ce mai grabit, spre modelul politic baz...

1981 vizite 7 comentarii

Marea, imensa majoritate a angajatilor romani prefera sa aiba sefi str...

2957 vizite 9 comentarii

Primesc adesea CV-uri incomplete, in care nu sunt trecute perioade...

5447 vizite 41 comentarii

Facem, cu mult efort si cu bani de la sponsori, un album de arta fotog...

2066 vizite 12 comentarii

Am vazut ca televiziunile s-au facut ca nu observa poate cel mai r...

11656 vizite 11 comentarii

  Am fost la mitingurile acestea incepand chiar cu ultimul...

11379 vizite 30 comentarii

Nu va straduiti sa intelegeti de ce un anunt de recrutare este facut i...

1794 vizite 48 comentarii

Am foarte des discutii, dispute si chiar conflicte cu candidati care i...

3129 vizite 25 comentarii

In urma cu vreo 20 de ani, cred, cand primeam toate CV-urile pe hartie...

2163 vizite 16 comentarii

Un manager e un manager, poate conduce aproape orice business daca i s...

2275 vizite 10 comentarii

Discutiile despre salariu. Si ce salariu vreti? Pai depinde de job, nu...

3356 vizite 20 comentarii

Baiatul prietenului meu tocmai a terminat un doctorat stralucit la una...

3309 vizite 26 comentarii

Ce credeti despre omul din scenariul urmator? Pun eu un anunt de recru...

3383 vizite 9 comentarii

Una dintre cele mai mari placeri ale angajatilor este sa se razbune pe...

2044 vizite 13 comentarii

L-am vazut de departe pe catel, am incetinit si am oprit langa el. Sam...

984 vizite 10 comentarii

Trebuia sa-mi gasesc o menajera. Lucruri relativ simple, de facut cura...

1770 vizite 23 comentarii

Eu nu ma ocup niciodata de recrutarile de directori de HR, o rog intot...

1443 vizite 10 comentarii

I-am cunoscut bine pe majoritatea oamenilor politici si de stat, la ab...

7902 vizite 57 comentarii

Singurele judecati, comentarii si reactii pe care cei mai multi sunt i...

1792 vizite 25 comentarii

Am scris sute de articole in care am aratat de ce vor angajatorii oame...

2459 vizite 13 comentarii

Nu-mi aduc aminte sa-mi fi cerut vreun angajator pana acum sa-i gasesc...

1329 vizite 4 comentarii

Rareori le dau candidatilor la joburile pentru care recrutez toate det...

2361 vizite 4 comentarii

Un mare, foarte mare dirijor vine în România. Gloria, concert greu. ...

1338 vizite 13 comentarii

Aseara la Atheneu. Primesc doua invitatii, si nu de orice fel, ci chia...

6825 vizite 64 comentarii

Mi s-a rupt papucul drept (foto). Sunt niste papuci de casa negri, foa...

2588 vizite 19 comentarii

Experienta imi arata ca e riscanta amestecarea claselor si grupurilor ...

1493 vizite 9 comentarii

Fiecare are in organizatia lui niste oameni cu mintea mai sucita sau m...

5014 vizite 23 comentarii

(dupa o discutie cu un chelner filosof) Daca un angajator ar ajunge...

1279 vizite 6 comentarii

Am citit multe carti de resurse umane pana acum, insa nu imi aduc amin...

4681 vizite 17 comentarii

Am cerut niste sugestii ieri pe retelele sociale despre un software de...

1569 vizite 28 comentarii

Aveam un prieten bun in studentie, Ovi. Il chema Ovidiu, dar toti ...

1194 vizite 3 comentarii

In fiecare zi sunt informat de catre cei cu care stau de vorba ca ...

2151 vizite 8 comentarii

Ipocrizie fara margini in reactiile din jurul stirii de "breaking news...

1793 vizite 8 comentarii

La insistentele si la presiunile pe fata ale Bancii Mondiale, ale FMI ...

1030 vizite 6 comentarii

Dialog cu un candidat de top: - Si ce salariu vrei? - Pai, minim...

8051 vizite 8 comentarii

Sunt intr-o polemica perpetua cu multi dintre cei care imi trimit ...

11921 vizite 35 comentarii

Am vazut astazi in televizor Armata etalandu-si muschii si mi-am adus ...

4822 vizite 56 comentarii

Stateam zilele trecute de vorba cu directorul general al uneia dintre ...

2563 vizite 7 comentarii

Imi place sa recrutez asistente pentru oamenii importanti din business...

4828 vizite 31 comentarii

Am pus un anunt de recrutare, tot aici, pe site, in sectiunea cu anunt...

10231 vizite 8 comentarii

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o...

7101 vizite 61 comentarii

Am inceput sa fac recrutari imediat dupa Revolutie, chiar din primele ...

5054 vizite 16 comentarii

Am facut pe site-ul meu o sectiune in care pun anunturi de la unele di...

7527 vizite 19 comentarii

Am facut un site in care am incercat, si ne straduim in continuare, sa...

2301 vizite 6 comentarii

Un exemplu foarte interesant si elocvent care arata cum functioneaza b...

8626 vizite 1 comentarii

Am pus pe Internet cateva anunturi cu niste cursuri de cultura uni...

4103 vizite 30 comentarii

Toti cautatorii de joburi ii detesta pe cei de la HR si pe cei din...

5286 vizite 62 comentarii

Un articol din seria "Cand nu stii de la ce ti se trage... " Nu...

7024 vizite 24 comentarii

Foarte multi dintre cei care isi cauta un job si ajung sa candidez...

4167 vizite 25 comentarii

Am primit de curand o recrutare pentru un post de director general...

8468 vizite 29 comentarii

Zilele trecute am vazut pentru prima data intr-o companie un sistem bi...

4533 vizite 19 comentarii

Cand am ajuns prima data sa stau mai mult timp in birourile din st...

7608 vizite 8 comentarii

Ca toti barbatii in criza varstei de mijloc, a trebuit sa inventez si ...

2861 vizite 14 comentarii

La noi la birou avem sobe de teracota. Si cand eram mic, acasa, to...

11449 vizite 28 comentarii

Nu credeam ca o sa ajung sa fiu obligat sa o recunosc public, insa ast...

6369 vizite 33 comentarii

Firma nu e om! Si nici macar oamenii din firma nu mai sunt oameni cand...

7886 vizite 19 comentarii

Toti cei de 50+ sunt convinsi ca angajatorii nu inteleg nimic pe lumea...

21228 vizite 115 comentarii

Toata lumea stie ca in aproape orice organizatie, fie ea firma, instit...

9188 vizite 24 comentarii

Multi stiu ca Butunoiu face recrutarile pentru marile companii de ...

6503 vizite 39 comentarii

Acum vreo zece ani, un prieten care avea un mare restaurant, mi-a arat...

8910 vizite 27 comentarii

Cum denumirea celui care face recrutari nu e inca bine definita si inc...

2121 vizite 5 comentarii

E greu de crezut ca sunt atat de putini manageri care isi dau seama ca...

13986 vizite 71 comentarii

Am scris de o mie de ori ca rolul fetelor de la HR e sa vada, in p...

23825 vizite 108 comentarii

Saptamana asta am primit niste mesaje bizare de la un om pe care il st...

22909 vizite 122 comentarii

Polarizarea care pare a se intinde de neoprit in fiecare ungher al exi...

7016 vizite 24 comentarii

Cred ca sunt mai putin de zece, cincisprezece angajatori in Romania ca...

10690 vizite 55 comentarii

Majoritatea celor din business cu care vorbesc despre politica prefera...

12643 vizite 47 comentarii

Nu trece saptamana sa nu i se para cuiva de la vreo televiziune sau re...

9795 vizite 39 comentarii

Acum ceva vreme am avut o angajata care nu mai lucrase pana atunci int...

11583 vizite 33 comentarii

Relatiile sociale dintre angajati si angajatori in Romania sunt la cel...

6643 vizite 19 comentarii

Pana acum, cand zaream intr-un CV ca omul are mai putin de 30 de ani, ...

25392 vizite 60 comentarii

Si la mine vin mereu oameni care ma implora sa le arat cum sa-si "aran...

10412 vizite 33 comentarii

Primele lucruri despre onoare, si despre ce e important in viata, in g...

2622 vizite 8 comentarii

Am scris in urma cu putin timp despre cum parcheaza un senator. htt...

2550 vizite 13 comentarii

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna...

6907 vizite 44 comentarii

Articolul de zilele trecute, Cum gandesc studentele, a fost prilej de ...

12447 vizite 147 comentarii

Studentele sunt foarte suparate pentru ca, atunci cand sunt pe termina...

19935 vizite 84 comentarii

Mon cher Georges, sa faci un anunt bun de recrutare nu e chiar pentru ...

4733 vizite 16 comentarii

Aveam si inainte prieteni care lucrau la stat, insa nu prea ajungeam p...

6495 vizite 17 comentarii

Liderul mondial în organizarea evenimentelor MBA One-To-One se întoa...

1878 vizite 2 comentarii

Ca regula generala, angajatorii si recrutatorii din strainatate ii con...

15299 vizite 127 comentarii

Ma suna un student de la o organizatie studenteasca, cea mai important...

3796 vizite 10 comentarii

Acum doi ani am scris despre vecinii care ar omori pe cineva fara sa c...

2571 vizite 7 comentarii

Cei care primesc multe CV-uri vad in fiecare zi adrese de email cu scu...

11844 vizite 41 comentarii

Pe C o cunosc de o viata, ea tine la mine dintotdeauna, eu tin si mai ...

7793 vizite 16 comentarii

Toti managerii care vin la mine la birou incearca sa ma convinga cat d...

5227 vizite 12 comentarii

Pana acum niste ani credeam si eu, ca mai toata lumea, ca valoarea une...

16682 vizite 43 comentarii

O problema de fizica de scoala elementara, pe care soferii bucuresteni...

6509 vizite 31 comentarii

Se stie, fraza cea mai draga managerilor, oricare ar fi ei: "Domle, ma...

5716 vizite 7 comentarii

Ma uit in vitae-le oamenilor de un sfert de secol, asta fac in fiecare...

6425 vizite 18 comentarii

Acum mai putin de o saptamana am scris un mic articol (de vazut aici) ...

3633 vizite 14 comentarii

E duminica dupa-amiaza in Bucuresti, orasul pustiu, nici masini parcat...

6212 vizite 12 comentarii

Sunt absolut convins ca acum e cu totul si cu totul altfel, insa cand ...

5705 vizite 27 comentarii
Afiseaza
vizualizari
comentarii

Sa demonstrezi ca fumatul langa cineva caruia ii face sila acest lucru e atat de imoral incat ar trebui interzis prin lege nu e atat de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Trebuie sa-ti pui serios mintea la contributie, fiindca cei care traiesc de pe urma fumatului altora au angajat armate de oameni cu maiestrie la scris si la rastalmacit lucrurile in asa fel incat sa te puna in incurcatura daca nu esti pe faza sau daca nu esti foarte inteligent in ziua respectiva. Acestia au raspunsurile pregatite la toate reprosurile, atent si siret formulate, si angajatii lor sunt obligati sa le invete pe de rost si sa le scoata instantaneu, ori de cate ori simt pericolul.  Si, sigur, li se baga eficient in cap ca nu e nicio rusine sa lucrezi pentru o companie care otraveste si impute oamenii.

De pilda, daca mi se pare imoral ca un fumator sa plateasca aceleasi impozite la sanatate ca si mine, fiindca tratamentul la cancerul lui e de vreo suta de ori mai scump decat cel pentru ulcerul meu, daca nu si mai mult, raspunsul e ca boala Gaucher sau maladia Pompe sunt inca si mai scumpe… Daca spun ca incepe sa mi se faca sila deja cand ajung in spate la Eva si ma gandesc prin ce nori de fum trebuie sa trec de la scari si pana la intrarea in Atheneu, si ca nu imi vine nici sa mai ies afara in pauza, tot din cauza asta, ti se raspunde ca e ca si cum ai cere prin lege oamenilor sa traga vanturi numai cand sunt la ei acasa. “Dar daca ar trage cate un vant toti cei care stau pe scari la Atheneu, cum ar fi? Puteti sa-i impiedicati sa faca asta? Ei, vedeti…?” Cand spun ca fumatorii arunca tigarile stinse pe trotuar si pe unde apuca, ti se atrage atentia ca bucurestenii arunca, oricum, de toate pe strada si ca e chiar mai bine ca unii au mainile ocupate cu tigarile, caci altfel cine stie ce ar mai fi carat cu ei si ar fi aruncat temiri unde. Asa, macar, chistoacele sunt mici si discrete si nu ies atat de mult in evidenta. Ca scuipa pe jos mai mult decat altii nu e demonstrat stiintific, nu a numarat pana acum cineva scuipatii de pe trotuar ca sa arate ca sunt mai multi de la fumatori decat de la ceilalti, si probabil ca nici nu o va face prea curand, asa ca si acest argument cade. Si nu e demonstrat stiintific nici ca aceia care fumeaza muncesc mai putin decat ceilalti, desi iau aceleasi salarii, pentru ca de unde poti sa stii ca unul care nu fumeaza nu pierde inca si mai mult timp cu vreun solitaire sau cu un site deocheat? Iar ca tigarile iti dau dependenta? Dar ce nu iti da dependenta in zilele noastre? Si Facebookul, si ciocolata, si ProTVul, si cate si mai cate. Incearca sa-i iei unuia telefonul mobil pentru cateva zile si vezi ce se intampla! Ei? Ca sa nu mai spunem ca e muuuuuult mai igienic si mai sanatos sa-ti speli toate hainele, dar absolut toate, de sus pana jos, si la pranz, si seara, dupa ce iesi dintr-un restaurant. In fond, mirosul din ele te impiedica sa uit sa faci lucrul acesta, inca de pe hol, cand ajungi acasa, fiindca altfel, Doamne fereste, poate ca ai uita si le-ai pune undeva sa le mai porti o data.

Asadar, de ce sa fie fumatul mai rau decat altele incat sa-l punem in lege…?

Smoking or farting? The same...

(poza lui naraosga-stock de pe www.deviantart.com)

Data actualizarii: January 17, 2018

  • […] George Butunoiu este primul român care a deschis în 1992 o firmă de recrutare. Este absolvent al Facultății de Fizică, lansând în 1990 o firmă de software iar în prezent este unul din cei mai importanți jucători de pe piața de consultanță. DISTRIBUIȚI Facebook Twitter tweet !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs"); Articolul precedentȘi Marian Vanghelie se apără pe facebookArticolul următorPrimul autobuz electric intră de luni în teste pe linia 104 George Butunoiu var block_td_uid_5_59c194616565f = new tdBlock(); block_td_uid_5_59c194616565f.id = "td_uid_5_59c194616565f"; block_td_uid_5_59c194616565f.atts = '{"limit":3,"sort":"","post_ids":"","tag_slug":"","autors_id":"","installed_post_types":"","category_id":"","category_ids":"","custom_title":"","custom_url":"","show_child_cat":"","sub_cat_ajax":"","ajax_pagination":"next_prev","header_color":"","header_text_color":"","ajax_pagination_infinite_stop":"","td_column_number":3,"td_ajax_preloading":"","td_ajax_filter_type":"td_custom_related","td_ajax_filter_ids":"","td_filter_default_txt":"Toate","color_preset":"","border_top":"","class":"td_uid_5_59c194616565f_rand","el_class":"","offset":"","css":"","tdc_css":"","tdc_css_class":"td_uid_5_59c194616565f_rand","tdc_css_class_style":"td_uid_5_59c194616565f_rand_style","live_filter":"cur_post_same_categories","live_filter_cur_post_id":29027,"live_filter_cur_post_author":"292","block_template_id":""}'; block_td_uid_5_59c194616565f.td_column_number = "3"; block_td_uid_5_59c194616565f.block_type = "td_block_related_posts"; block_td_uid_5_59c194616565f.post_count = "3"; block_td_uid_5_59c194616565f.found_posts = "87"; block_td_uid_5_59c194616565f.header_color = ""; block_td_uid_5_59c194616565f.ajax_pagination_infinite_stop = ""; block_td_uid_5_59c194616565f.max_num_pages = "29"; tdBlocksArray.push(block_td_uid_5_59c194616565f); ARTICOLE SIMILAREDE LA ACELAȘI AUTOR Opinii […]

  • Elena :

    Comparatie fumat – vant pica din start, pe motiv ca vanturile sunt ceva natural (altfel spus, vin din interior). Dar, cum oamenii nu isi fac nevoile in strada – din motive de sanatate, altfel spus – ar fi ideal nici sa nu fumeze si sa-si arunce chistocurile pe strada. Comparatia asta suna mai bine.

  • Cristian Stefanescu :

    Eu un singur lucru nu inteleg – de ce trebuie sa legiferam prostia? Daca vrei sa fumezi te duci intr-un local de fumatori, daca nu vrei te duci intr-un local de nefumatori. Sunt de acord ca in spitale, gradinite, scoli, universitati, etc. sa fie interzis, dar asta nu inseamna ca vointa unei parti a populatie trebuie sa fie impusa celeilalte parti. In esenta ce se incearca prin aceasta legislatie este sa se reglementeze lipsa de educatie a copiilor – de ce sa le explicam copiilor ca nu este bine sa fumeze si ca fumatul afecteaza sanatatea? Lasa ca se ocupa statul roman prin legile aiurea date.

    Acesta este punctul meu de vedere (si intamplator am o cafenea de fumatori dar eu nu fumez……, iar copilul meu desi are doar 6 ani stie foarte bine ca o persoana care fumeaza este un prost………)

    Eu cred ca sunt multe probleme mai importante de rezolvat pentru sanatatea publica decat acest gen de reglementari si in plus nu cred ca bugetul de stat isi permite sa mai piarda cateva miliarde din lipsa taxelor provenite de la producatorii si distribuitorii de tigari sau cateva mii de persoane care potential isi vor pierde locurile de munca (angajatii celor 3 companii producatoare de tigari).

    O seara buna si spor la comentarii

  • lh :

    nenea Butunoiu -….esti cam prost !!!

  • lh :

    nenea Butuboiu -….esti cam prost !!!

  • Omul de afaceri :

    Da, chiar si un spirit intreprinzator prea dezvoltat este daunator, aviz amatorilor 🙂

  • Gigi :

    Este de bun simț să nu îi deranjezi pe ceilalți cu viciile tale, să nu poluezi mediul, să nu îți distrugi sănătatea și pe urmă să îi obligi pe alții să plătească pentru tine tratamente costisitoare, să te abții să concepi copii cu malformații cauzate de excesul de nicotină , pe care să trebuie să-i îngrijească statul , adică noi toți, prin contribuțiile noastre uriașe de sănătate. E atât de simplu de înțeles, numai să-ți dorești asta!
    E un tip la noi în firmă care mănâncă ca porcul deși a făcut diabet, are boli coronariene, e puturos, etc, nevastă-sa fumează trei pachete pe zi și a făcut cancer…ambii beneficiază de tratamente îngrozitor de costisitoare din contribuțiile noastre cass…de ce trebuie să plătească oamenii responsabili pentru aceste specimene?!

  • Cristian :

    Inteleg foarte bine mesajul tau, dar trebuie sa incepem de undeva, iar acest start ar fi unul foarte bun …

  • Nea Ion :

    Mai revenim cu un comentariu… ca m-am aprins

    Ziceti ca fumatul e periculos pentru ca duce la tot felul de boli si trebuie interzis… prin interzicerea productiei de tutun, taxe mari, etc…
    Pai si colesterolul duce la boli si provoaca o gramada de decese anual. Sa interzicem si branza grasa, ceafa de porc, mai ales aia in combinatie cu cartofii prajiti, micii, chiftelele…. sa interzicem si fast-food-urile, nu ?
    Dar alcoolul ? Sa punem si pe sticlele de votca, whiskey, tuica, vin niste poze din alea care se pun pe pachetele de tigari. E o idee buna, nu ?
    Dar dulciurile si mezelurile ? Contin o gramada de E-uri. Astea nu provoaca vreo boala ceva ???

    • Anonymous :

      🙂 🙂 🙂

    • Elena :

      Cred ca ideea este ca daca tu mananci ceafa de porc langa mine, si eu bac broccoli, nu patesc nimic, pe tine te afecteaza. Daca tu fumezi langa mine cand eu imi beau sucul de portocale, vreau-nu-vreau, ma loveste si pe mine. Nu interzici vanzarea de tigari, interzici fumatul in locuri publice. Altfel spus, fumezi la tine acasa sau in locuri special amenajate si eu, nefumatoare ce sunt, te evit si pe tine si fumul tau.

  • Nea Ion :

    Domnilor,

    Fumatul e un hobyy. Nu inteleg de ce vreti sa le interziceti oamanilor sa practice un hobby. Asa cum pasiunea de a citi se practica in biblioteci, parcuri si metrou, asa si fumatorul poate avea locul lui unde sa fumeze.
    Ce ziceti ?

    • Gigi Marga :

      Nea Ioane, esti un dobitoc si vad ca o tii langa.
      Dupa ineptia aia sub forma de comparatie cu fumatul si colesterolul unde tie iti dadea tanda pe manda vad ca ai revenit in forta cu “fumatul e un hobby”
      Nu faci decat sa confirmi ce a scris Cristian Stefanescu mai sus

    • Elena :

      Da, unii omoara oameni ca “hobby”. Ca na, le face placere. Ce sa facem, sa ii ajutam?

  • Daniel :

    Sunt fumator, dar nu am nimic impotriva nefumatorilor ca sa aiba conditii civilizate, in locuri unde nu se fumeaza. Insa, cateodata, regulile sunt exagerate, exiland fumatorii afara din baruri, restaurante, hoteluri, aeroporturi, in strada.

    Daca e vorba de sanatate publica, de ce trebuie sa fumam in picioare, afara, in frig, vant si ploaie, luand si o raceala, cand nefumatorii stau la caldurica, comod pe scaune, la masa? Nu inteleg de ce, pentru fericirea nefumatorilor, trebuie sa ii nefericim in strada pe fumatori?! Asta inseamna ca nu voi mai putea asocia niciodata o tigare cu o cafea sau cu o bere pentru ca alti oameni sa se bucure (numai ei) de o iesire in oras?

    Libera mea alegere de a fuma nu trebuie pedepsita, pentru ca nu este nimic ilegal in ea. Platesc toate taxele, inclusiv pe tutun, ca un cetatean bun (in schimb, in unele tari consumatorii de droguri sunt mai bine tratati, chiar daca este ilegal).

    Stiu ca e o problema sa gasesti un local unde nu se fumeaza, insa legea incerca sa repare o gresala, facand o alta gresala. Solutia nu este in a-i exila pe fumatori intr-un colt, afara, ci este de a trata pe fumatori si pe nefumatori DE LA EGAL LA EGAL.

    Afirmam dreptul nefumatorilor de a putea alege un restaurant sau bar cu aer curat si de a nu respira sau a nu mirosi a tutun. OK, este dreptul si optiunea lor. Dar eu, cetatean egal cu nefumatorii, daca vreau un restaurant sau bar in care sa pot fuma la masa, de ce sa nu am voie? Solutia cea mai corecta mi se pare aceea de a crea zone separate pentru fiecare tip de client.

    La fel se pune problema si la servici: cum credeti ca va rezista un fumator adevarat, nu ocazional, 8-10 ore fara sa fumeze la locul de munca?! Solutia nu este de a interzice fumatul in toate spatiile publice, inclusiv la birou, pentru ca ne intoarcem la situatia cu fumatul afara, in frig si ploaie. Solutia corecta este crearea de spatii adecvate pentru fiecare tip de cetatean, lasand libertatea fiecaruia de alegere in mod egal. Libertatea unora nu trebuie sa o ingradeasca pe a altora, in nici un caz: fumator sau nefumator.

    • dana eugenia :

      desigur, tu esti ala destept ca fumezi si noi aia prosti ca platim aceleasi contributii de asigurari sociale ca tine, care o sa faci cancer si-o sa toci banii mei de asigurare, ca io si-asa ma duc la privat si platesc…. si-apoi o sa vad vreun prieten de-al tau care da un mesaj trist pe fb ca sa mai colecteze 5 euroi de la reteaua lui pentru tratamentul tau … sau al copilului pe care-l vei face tu, si care va fi pe la 4-5 anisori deja bolnav de astm, daca nu il “produci” cumva direct bolnav de ceva !

    • Elena :

      Ce nu intelegi tu este ca tu, fumand, imi ingradesti mie libertatea de a respira un aer decent si ma imbolnavesti. Nu iti poti exercita drepturi care afecteaza alti oameni, drepturile noastre vor fi intotdeauna ingradite de obligatii. Nu exista unul fara celalalt.

      Eu inteleg ca e placerea voastra, dar pentru placerea asta platim noi costuri (de la poluare, fumatul de mana a doua, cheltuieli de sanatate pentru boli provocate de fumat etc.). Si aici nu ne mai convine. Pentru ca tu nu imi platesti in nici un fel placerile mele, din contra, imi aduci un extra cost si ma faci sa iti inhalez fumul.

      De aia, decat sa va construiasca voua spatii minunate pentru fumat, mai bine bagam banii aia in spitale si scoli.

      Si acum nu inteleg: voi vreti sa fiti incurajati sa fumati? Parca vad ca urmatorul lucru ar fi sa aveti la dispozitie si tigari gratic pentru ca aveti drepturi, corect?

  • Skipper :

    Cred ca toată teoria despre fumat se reduce la faptul ca fumătorii sunt cei care ne deranjează pe noi , nu noi pe ei. So…

    Si in statisticile mele, fumătorii sunt in general oameni egoiști 🙂

  • Florin :

    Acest individ, termen care aici vine de la individualist, vrea să ne spună,doar că el are o problemă gravă pe care nu dorește să și-o remedieze. Nu ar fi grav pentru societate dacă l-ar privi doar pe el. Ajunge să dea argumentele cele mai penibile doar ca să-și arate limitele și egoismul fără margini. Adică noi toți să-i suportăm, pe românește, pârțurile pe unde îl apucă, adică cam peste tot. Problema este că în parlament avem cele mai primitive specimene care nici măcar nu știu să-și caute o scrumieră când îi trece..

  • Alex Sima :

    Daca atata pot argumenta “armate de oameni cu maiestrie la rastalmacit lucrurile” inseamna ca ar trebui sa isi dea demisia. Toate argumentele prezentate sunt bazate pe cazurile evidente ale erorilor logice si pot fi usor demontate. De ce nu, ca ofensiva, am pleca de la premisa ca tigarile, ca si drogurile, ar trebui interzise prin lege si apoi facute comparatii intre firmele de tigari si cartelurile de droguri? 🙂

  • io :

    Putin echilibru nu strica:orice te poate ucide, totul e dozajul.si apa daca bei prea multa, prea repede, prea rece, etc, iti poate face mult rau.Poti face si holera de la apa, nu se pune problema sa o interzici.
    Nu compar apa cu tutunul, dar pentru un fumator nevoia de tigara e mai stringenta decat setea.E normal sa aiba si fumatorii un loc sub soare.La restaurant dacamergi cu un fumator, ori tu, ori el face alegerea.Eu nu mai fumez de 10 ani, tatal meu si multi altii pe care ii stiam au murit din cauza fumatului.Nu pledez pro, dar nu se poate sa interzici fumatul pe strada.E prea mult, fumatorul are si drepturi si noi cei care nu fumam sa nu abuzam!

    • Anonymous :

      Fumatul nu se interzice prin legi anti-fumat in restaurante ( a se citi afaceri private) , ci prin interzicerea productiei de tutun si introducerea tutunului in categoria substantelor de mare risc !
      Aici sa-i vedem pe luptatorii anti-fumat : in lupta cu puternicele multinationale din industria tutunului.
      Ce nu inteleg cei care sustin legea anti-fumat e ca industriei tutunului ii convine de minune legea anti-fumat in restaurante: am avut ocazia sa traiesc un an (2008) in Germania , chiar in anul in care s-a introdus legea. Vanzarile de tutun au crescut pt ca fumatorul nu mai fuma o tigara intreaga , ci tragea cateva fumuri in fata carciumii , stingea tigara si se intorcea in carciuma, ca sa o ia de la capat in 10 minute. Nemtii cu care lucram erau fumatori: unul dintre ei fuma inainte de lege 20 de tigari pe zi; dupa ce s-a introdus legea cumpara 2 pachete pe zi, desi clar cu nu se poate spune ca fuma 2 pachete.
      Legea anti fumat trebuie sa arate asa :
      TUTUN = DROGURI
      BAT, JTI, Phillip Morris = Cartelul Medelin

  • Mihai :

    ba nene esti idiot? Fumatul nu se vrea interzis pt ca “ii face sila” celui de tine.fumatul trebuie interzis pentru ca este nociv si dauneaza sanatatii tale si a celor din jurul tau. S-a demonstrat stiintific ca fumatorii pasivi au dezvoltat cancer pulmonar. Nici nu stiu de ce iti scriu aceste randuri, pt ca e clar ca esti prea idiot si nu merita. Fumeaza in continuare,singur, si poate nu mai e nevoie sa-ti vad aberatiile pe care le debitezi dimineata pe buda si apoi le scrii aici!

  • tudor :

    Eu zic ca oricum materialul este construit tendentios. Si incearca sa ii manipuleze usor pe istericii antifumat. Pentru ca nu cred ca domnul Butunoiu nu stie ca la un pachet de 14 lei aproximativ 10 lei sunt taxe care merg la sanatate. La o medie de un pachet pe zi, un fumator plateste 300 lei lunar la sanatate. In plus, fata de impozitele platite lunar. Prima afirmatie nu e o minciuna in sine. Doar omite acest mic aspect. Al doilea exemplu nici nu merita discutat

    • Asteptam postarea asta, m-am mirat chiar ca abia acum a venit… GB

      • Pidiripidipiade :

        Doar pentru faptul ca un fumator contribuie mai mult la bugetul pentru sanatate, prin accize, nu ii da dreptul sa afecteze alti cetateni (fumatul pasiv). Contributiile diferentiate intre fumatori/nefumatori si interzicerea fumatului in anumite locatii sunt subiecte diferite (e o confuzie sa le amesteci, fie un amestec intentionat sa creeze confuzie!!). Dupa cum am mai zis…oamenii din industria tutunului (sau cei loiali acestora) se pricep sa manipuleze informatia atat timp cat nu se intalnesc cu cei care vad prin fumul lor.

    • … si urmeaza cea in care se va spune ca sunt atatea alte probleme mai serioase in tara, ca nu avem autostrazi, e mizerie in spitale, pensiile sunt mici, ne pleaca doctorii etc. etc. si ca de ce nu ne ocupam de alea mai intai? GB

      • Liz :

        George, de ce gandesti asa? Este un nou material pentru un nou articol. 🙂

        • Liz :

          gandeste si tu inovativ 🙂 , nu de alta, dar, nu toti sunt atrasi de diverse motivatii, care mai de care. 🙂 Astia care nu sunt atrasi de motivatii exterioare, simplu, nu ai ce sa faci cu ei 🙂

          • Andreea M. :

            suprize, suprize! sper ca nu ai uitat de ele, viata este plina de ele! 🙂

            • Liz :

              🙂 surprize, surprize! nu atunci cand ti le ofera altul 🙂

    • dana eugenia :

      @ tudor: pe bune?! ai vazut tu contul colector in care ajung ?

  • Pidiripidipiade :

    Pentru a elimina diverse materii sau gaze de productie proprie, oamenii, in general, inca din timpuri stravechi, folosesc o chestie numita TOALETA! Cum ar fi sa cer eu, ca langa piciorul mesei din restaurant, sa am si o ulcica mica (sau mare) in caz ca imi vine sa ma pis in timp ce mananc? Asa ca tu, fumator, iesi in gatu’ matii afara (sau in spatiul special si corect amenajat) si produ’ cat fum (sau abur aromat) vrei tu!
    Iar argumentele mercenarilor de MKT din industria tutunului sunt doar fum pe care altii (fara minte sa vada contrargumentele logice si banale), le accepta strangand din umeri! – in tari mai putin bananiere dpdv al dezvoltarii sociale si politice decat a noastra, legea privind fumatul in spatiile publice a trecut de mult!

    • watch your language! :

      dumneavoastra aveti dreptate, dar de ce nu va duceti la restaurante de nefumatori sau la mese de acestea sau nu exista ?
      Daca nu, sa le inventeze!

      • Anonymous :

        Asta cu mesele pt nefumatori in restaurantele de la noi, unde se fumeaza, e o gluma!

      • dana eugenia :

        pentru ca fumatorii au invadat tot spatiul public si cineva trebuie sa-I puna la locul lor – meaning la coltul de rusine! pentru ca trebuie sa caut in zona mea un restaurant in care sa pot merge cu copilul de 5 ani si in care sa nu se fumeze! stai tu cu plozii tai afara si invata-i sa fumeze, eu vreau sa stau cu copilul meu la masa !

  • Liz :

    George, simulezi sau vorbesti serios? Ambele cazuri prezinta grave erori, ceea ce ma face sa-ti adresez o intrebare: Tu cu tine, esti ok?

  • Fassss :

    George, eu am impresia ca prezinti intoleranta la Familia Phaseolus Vulgaris. Asa-i? Incearca si tu niste suplimente cu enzime, dar, daca nu vrei, sunt bune si digestivele. 🙂

    • Suplimente :

      Enzimele sunt fantastice, ajuta atat SNE-ul, cat si SNC-ul. Adica, te ajuta si sus, si jos. :))) Parca sunt facute special pentru tine. Iti spun toate, pentru a ti le administra in perfecta cunosti(i)nta de cauza. Acum, depinde, de cat de afectate sunt sistemele. 🙂

      • Fassss :

        si, nu ai nevoie de nici o reglementare, simplu, nu lasa nici o urma 🙂

  • Mike B :

    Din cite stiu eu, in cultura Chineza a “trage vinturi” este ceva nu numai acceptat dar in anumite circumstante este chiar un semn aprecierii anumitor lucruri, ca de pilda talentul gastronomic al anfitrionului.
    Cu toate acestea, miile de voluntari si toti cei implicati in Olimpiada de la Beijing, au primit pamflete in care se “sugera in mod autoritar” sa se abtina de la a “trage vinturi” prin preajma a tot ce are legatura cu evenimentele.
    Toate astea pentru a spune ca a “trage vinturi” poate fi reglementat, ca sa nu mai vorbim de fumat!

  • putina cenzura :

    poate ca nu tot ceea ce spun sau fac bucurestenii trebuie preluat sau reprodus mot-a-mot in viu grai sau ilustrativ… exista destule figuri de stil sa mascheze trivialitatea pe care, tind sa cred nu vreti sa-i adaugati plusul de “valoare” ci dupa spuse, din contra 🙂

    • Cenzura :

      Domnul Butunoiu, doar educa si civilizeaza.

      • putina cenzura :

        Buna dimineata,
        Nu stim ce urmareste, dar daca scopul este unul educational si civilizator, este foarte bine. Ideea este ca oricine are nevoie de mici “retusuri” si ne-am exprimat ( fara mimari 🙂 ce credem ca ar contribui mai mult la aceasta.

  • Sondaj :

    Dintre un “Buddha” si un fumator, pe cine ai recruta? 🙂

    • de opinie :

      pe cel pe care il pot vindeca 🙂

      • Sondaj :

        George, asa e? 🙂

        • de opinie :

          cu siguranta 🙂

          • IMAS :

            Suntem de acord.

            • Sondaj :

              George, te apuci de fumat sau faci putin sport combinat cu o alimentatie sanatoasa ? 🙂 Vezi, daca mananci ceea ce nu trebuie, da ulcerul peste tine. Alimentatia sanatoasa te poate repara. 🙂 Impozitele, cu regret iti spun, raman aceleasi. Mai negociem cu Darius 🙂

              • sfatul medicului :

                alimentatia sanatoasa, putin stress si increderea ca boala poate fi invinsa 🙂
                @un sondaj, exista remedii si pentru negociatori, fiti pe pace 🙂

                • Sondaj :

                  George, esti atent ce zice sfatul medicului? In rest, de acord, in functie de sondaje si negocieri, se remediaza situatia. 🙂 Fara diverse simulari si mimari , al caror efect nu se lasa asteptat, doar ca nu e cel asteptat 🙂

                  • sfatul medicului fara frontiere :

                    la o analiza mai atenta, sfaturile noastre nu dau gres
                    asociatia cu pantomima 🙂 sau alte mime este de prisos 🙂

                    • Sondaj :

                      Constatarile sunt facute doar la fata locului. 🙂 E perfect adevarat, e de prisos sa mimezi, cu ceea ce este evident.

                    • Sondaj :

                      …si, cand e ceva atat de evident, nu reusesti sa te pui de-a curmezisul. 🙂 Te minunezi, si ramai minunat 🙂 , vrei sa-ti raspunzi singur la intrebarea “Mai mult decat atat se poate?” Si, faci tot posibilul sa te convingi. 🙂 Vrand nevrand,constati, ca “Mama evidentelor e mereu insarcinata” 🙂

                    • alti medici :

                      Cunoastem, si noi ne minunam si mai mult! dar sa nu disperati 🙂 orice minune tine 3 zile.

                    • Sondaj :

                      Probabil. Cateodata se lasa si cu avort. Ceea ce este evident, de cele mai multe ori, este imposibil de reprodus.

                    • alti medici :

                      Ce ganduri! De unde va inspirati, sigur nu din Gradina din Eden… sunteti un sondaj atipic.

                    • Sondaj :

                      Suntem un sondaj atipic, in sensul ca nu ne inspira (noi am vrea, dar n-are cum), ci doar ne convinge, ceea ce este mult prea evident. Te face sa-ti pui intrebarea: “Exista asa ceva?”

                    • alti medici :

                      asa o fi

                    • Sondaj :

                      Cu siguranta. Unii chiar depun eforturi sa demonstreze cat de “oligofreni” sunt, dar, nu-i problema, noi cei din cadrul “Sondajelor” le facem fata. 🙂 Sper, insa, sa ne faca si ei. 🙂

                    • Sondaj :

                      nu ma intelege gresit, e o incantare pentru noi. 🙂

                    • Sondaj :

                      dar, nu inteleg ceva, dragule, poate ma lamuresti. Din moment ce unii fac eforturi incomensurabile, sa-ti demonstreze cat de oligofreni sunt, e si normal sa-i tratezi ca atare. 🙂 De ce tot ei sunt pe cale sa intre in ospiciu? 🙂 Ma poti lamuri, te rog? 🙂

                    • Sondaj :

                      nu de alta, dar pe noi, ne bufneste rasul, in ambele situatii. 🙂

                    • alti medici :

                      Dubioase sondaje, ne intrebam tolomacii unde isi au sediul? 🙂

                    • Sondaj :

                      🙂 nu stiu, intreaba-i personal. Pe mine nu ma intereseaza 🙂

  • ovidiu :

    Un vant nu-ti cauzeaza la sanatate…pe cand fumatul la mana a doua da!

  • vlad :

    Renuntatul la fumat nu are implicatii medicale negative sau impedimente fiziologice asa cum ne-a aratat Toparceanu ca exista in celalalt caz . . . 😉